dc.contributor.author | Katarachia, Maria-Konstantina | el |
dc.contributor.author | Καταραχιά, Μαρία-Κωνσταντίνα | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-19T10:39:56Z | |
dc.date.available | 2023-01-19T10:39:56Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56778 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24476 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οδικοί άξονες | el |
dc.subject | Βιώσιμη κινητικότητα | el |
dc.subject | Επίκεντρα | el |
dc.subject | Αστικός σχεδιασμός | el |
dc.subject | Αναζωογόνηση | el |
dc.subject | Commercial uses | en |
dc.subject | Urban design | en |
dc.subject | Urban regeneration | en |
dc.subject | Clustering | en |
dc.subject | Sustainable mobility | en |
dc.title | Συμβολή των πρακτικών βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην οικονομική δραστηριότητα εμπορικών αξόνων: Η περίπτωση του οδικού "διπόλου" των Λ. Βουλιαγμένης και Ηλιουπόλεως στην Αθήνα | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | πολεοδομία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-10-24 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η υποστήριξη της ύπαρξης συσχέτισης μεταξύ εμπορικής δραστηριότητας και παρεμβάσεων υπέρ της βιώσιμης κινητικότητας. Στο ευρύτερο θεωρητικό πλαίσιο αυτό, η εν λόγω εργασία εστιάζει στη μελέτη, ανάλυση και διατύπωση πρότασης σχεδιασμού αστικών λεωφόρων που λειτουργούν ως εμπορικοί άξονες γειτονιάς. Αξιοποιώντας τη μεθοδολογία της μελέτης περίπτωσης, η εμπειρική μελέτη εστίασε στην παρατήρηση και ανάλυση των Λεωφόρων Βουλιαγμένης και Ηλιουπόλεως στο νότιο τομέα της Αθήνας. Οι δύο αυτοί οδικοί άξονες έχουν αποτελέσει πόλους συγκέντρωσης εμπορικού χαρακτήρα με μεγάλες διακυμάνσεις ως προς την πυκνότητα και το είδος ανά τα έτη και με περιόδους έξαρσης και ύφεσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας στους κόλπους τους. Αξιολογώντας τα δεδομένα που απορρέουν από την πολυκεντρική θεωρία και τη θεωρία των επιλεκτικών χωρικών συγκεντρώσεων (clustering) καθώς και αυτών που προκύπτουν από το πολεοδομικό ιστορικό της περιοχής και την υφιστάμενη κατάσταση της περιοχής αναφοράς, εγείρεται το ερευνητικό ερώτημα «Μπορεί, η εφαρμογή μέτρων για την ΒΑΚ να συμβάλει στην εμπορική αναζωογόνηση τέτοιων επικέντρων (ιδίως των γραμμικών, κατά μήκος εμπορικών αξόνων)»; Με σκοπό την απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα, εξετάζεται ο βαθμός στον οποίο εκτιμάται πιθανή αναβάθμιση του εμπορικού χαρακτήρα της περιοχής μελέτης μέσα από τη διατύπωση παρεμβάσεων υπέρ της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΒΑΚ). Στο πλαίσιο της εμπειρικής μελέτης, οι δύο άξονες προσεγγίστηκαν ως ένα δίπολο, ενώ η ευρύτερη ζώνη τους ως ένα επίκεντρο εμπορικής δραστηριότητας και αναψυχής. Η περιοχή μελέτης οριοθετείται από τα εν λόγω οδικά τμήματα, καθώς και τα εσωτερικά και εκατέρωθεν όμορα οικοδομικά τετράγωνα. Παρατηρήθηκαν γεωμετρικά στοιχεία και χρήσεις γης ισογείων (και ορόφων), κατόπιν , από τις ανάγκες που προέκυψαν για την περιοχή από την ανάλυση των καταγραφών, δομήθηκαν 2 σενάρια παρεμβάσεων που διαρθρώθηκαν ως ένα σύνολο μέτρων και εφαρμογών βιώσιμης κινητικότητας και τα οποία αξιολογήθηκαν με την πολυκριτηριακή μέθοδο με σκοπό την επιλογή του πλέον κατάλληλου. Η τεκμηριωμένη επιλογή της βέλτιστης σχεδιαστικής λύσης αποτελεί στόχο της συγκεκριμένης εργασίας, με την παράλληλη εξαγωγή γενικευμένων συμπερασμάτων για τον σχεδιασμό αξόνων σε περιοχές που λειτουργούσαν ως εμπορικοί άξονες. | el |
heal.abstract | The object of this thesis is to support the existence of a correlation between commercial activity and interventions in favor of sustainable mobility. In this broader theoretical framework, this work focuses on the study, analysis and formulation of a design proposal for urban boulevards that function as neighborhood commercial axes. Utilizing the case study methodology, the empirical study focused on the observation and analysis of Vouliagmenis and Ilioupoleos Avenues in the southern sector of Athens. These two road axes have been poles of commercial concentration with large fluctuations in terms of density and type over the years and with periods of boom and bust of business activity within them. Evaluating the data derived from the polycentric theory and the theory of selective spatial concentrations (clustering) as well as those resulting from the urban history of the area and the existing situation of the reference area, the research question that is raised is "Can the implementation of measures for the Sustainable Urban Mobility contribute to the commercial revitalization of such epicenters (especially linear, along commercial axes)"? In order to answer this specific question, the extent to which a possible upgrade of the commercial character of the study area is estimated through the formulation of interventions in favor of Sustainable Urban Mobility (SUM) is examined. In the context of the empirical study, the two axes were approached as a bipole, while their wider zone was approached as a center of commercial activity and leisure. The study area is defined by the road sections in question, as well as the internal and neighboring blocks on both sides. Geometric elements and land uses of ground floors were observed, then, from the needs that emerged for the area from the analysis of the records, 2 intervention scenarios were structured as a set of sustainable mobility measures and applications and which were evaluated with the multi-criteria method in order to choose the most suitable one. The informed choice of the optimal design solution is the objective of this work, as well as drawing general conclusions for the design of axes in areas that functioned as trade axes. | en |
heal.advisorName | Μπακογιάννης, Ευθύμιος | el |
heal.committeeMemberName | Δάρρα, Αθανασία | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδοπούλου, Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 126 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: