dc.contributor.author |
Μαστραντωνάκης, Γεώργιος-Μάριος
|
el |
dc.contributor.author |
Mastrantonakis, Georgios-Marios
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-01-19T10:49:52Z |
|
dc.date.available |
2023-01-19T10:49:52Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56781 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24479 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Βολβοί |
el |
dc.subject |
Επιβατηγά |
el |
dc.subject |
Οχηματαγωγά |
el |
dc.subject |
Πλοία |
el |
dc.subject |
Διαγράμματα |
el |
dc.subject |
Bulbous |
en |
dc.subject |
Bow |
en |
dc.subject |
Vessel |
en |
dc.subject |
Ppassenger |
en |
dc.subject |
Vehicle |
en |
dc.subject |
Diagramms |
en |
dc.title |
Development of diagrams for the design of bulbous bows for passenger vessels |
en |
dc.title |
Ανάπτυξη διαγραμμάτων για τη σχεδίαση πρωραίων βολβών σε Ε/Γ - Ο/Γ πλοία |
el |
dc.contributor.department |
Ε.Ν.Θ.Υ. |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ναυπηγική |
el |
heal.classification |
Υδροδυναμική |
el |
heal.classification |
Naval Architecture |
en |
heal.classification |
Hydrodynamics |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-10-25 |
|
heal.abstract |
Η βολβοειδής πλώρη έχει γίνει αντικείμενο πολυάριθμων ερευνών στο παρελθόν, όπου μια ολόκληρη σειρά από διάσημα ονόματα στο χώρο συνδέεται με αυτές. Αυτή η λίστα, χωρίς να είναι πλήρης, ξεκινά με τους Taylor, Wigley και Havelock και στη συνέχεια περιλαμβάνει τους καθηγητές Bessho και Inui στην Ιαπωνία, και τελευταίο και σπουδαιότερο τον καθηγητή Weinblum στη Γερμανία. Από αυτή την ομάδα εξαιρετικών ναυπηγών και έμπειρων υδροδυναμικών καθηγητών, αναδύθηκε ένα απόθεμα γνώσεων που τελικά κατέληξε σε μια θεωρία μέσω του οποίου ήταν δυνατό, κάτω από ένα σύνολο περιορισμών και υποθέσεων, να δημιουργηθεί μια βολβοειδής πλώρη που θεωρητικά εκμηδένισε την αντίσταση κυματισμού της πλώρης ενός "λεπτού" πλοίου.
Μπορούμε να πούμε με απόλυτη σιγουριά ότι η βολβοειδής πλώρη έχει θετική επίδραση που στη μείωση της αντίστασης κυματισμού στις περισσότερες περιπτώσεις. Εδώ και έναν αιώνα, ο R. E. Froude έκανε μια έρευνα που αφορούσε τη μείωση της αντίστασης που παρουσίαζε ένα πλοίο μετά την τοποθέτηση πρωραίου βολβού. Η εξήγηση που έδωσε στο παραπάνω φαινόμενο ήταν η μείωση του πρωραίου κύματος λόγω της λέπτυνσης της πλώρης του πλοίου. Στη συνέχεια ήταν ο D. W. Taylor που απέδειξε ότι ο βολβός συμβάλλει στη μείωση της αντίστασης κυματισμού.
Ο τοποθέτηση ενός προεξέχοντος βολβού δρα υδροδυναμικά με πολλούς τρόπους πάνω στο πεδίο των ταχυτήτων του ρευστού που αναπτύσσονται στην περιοχή της πλώρης ενός πλοίου και έχει σαν συνέπεια την μείωση και ίσως εκμηδενισμό των πρωραίων κυματισμών, που σχετίζονται και με τη μείωση της αντίστασης κυματισμού.
Τέλος, η θετική επίδραση του βολβού πάνω στη μείωση της αντίστασης κυματισμού εξαρτάται από 3 βασικούς παράγοντες: το μέγεθος, τη διαμήκη θέση και την μορφή του. Για το λόγο αυτό ο Kracht εξέτασε την επίδραση που έχουν οι παράμετροι των βολβών στην αντίσταση και την ισχύ για ένα μεγάλο αριθμό πλοίων, θέτοντας ως παραμέτρους το συντελεστή γάστρας Cb, τον L/B και B/T. Τα αποτελέσματα των ανωτέρω απεικόνισε μέσω διαγραμμάτων χωρισμένα σε ομάδες ανάλογα με τα Cb. |
el |
heal.abstract |
The bulbous bow has been the subject of numerous investigations in the past, with a whole host of famous names in the space being associated with it. This list, begins with Taylor, Wigley, and Havelock, and then includes Professors Bessho and Inui in Japan, and last and foremost Professor Weinblum in Germany. From this group of outstanding shipbuilders and experienced hydrodynamics professors emerged a store of knowledge that eventually resulted in a theory by which it was possible, under a set of constraints and assumptions, to create a bulbous bow that theoretically eliminated the wave resistance of the bow of a " minute" ship. We can say with absolute certainty that the bulbous bow has a positive effect on reducing the wave resistance in most cases. A century ago, R. E. Froude made a research concerning the reduction of the resistance presented by a ship after the installation of a bow bulb. The explanation he gave for the above phenomenon was the reduction of the fore wave due to the thinning of the bow of the ship. Then it was D. W. Taylor who proved that the bulb helps to reduce ripple resistance. Then it was D. W. Taylor who proved that the bulb helps to reduce ripple resistance. The placement of a protruding bulb acts hydrodynamically in many ways on the field of fluid velocities that develop in the bow area of a ship and has as a consequence the reduction and perhaps the elimination of the fore waves, which are also related to the reduction of the wave resistance. Finally, the positive effect of the bulb on the reduction of wave resistance depends on 3 main factors: its size, longitudinal position and shape. For this reason Kracht examined the effect of bulb parameters on drag and power for a large number of ships, setting as parameters the hull coefficient Cb, L/B and B/T. The results of the above illustrated through diagrams divided into groups according to Cb. |
en |
heal.advisorName |
Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος |
el |
heal.advisorName |
Grigoropoulos, Gregory |
en |
heal.committeeMemberName |
Παπαδάκης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Papadakis, George |
en |
heal.committeeMemberName |
Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Belibasakis, Konstantinos |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
65 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|