dc.contributor.author | Δημητριάδη, Δέσποινα | el |
dc.contributor.author | Dimitriadi, Despoina | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-20T09:22:55Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56793 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24491 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χάλυβες IF | el |
dc.subject | Φυσική Μεταλλουργία | el |
dc.subject | Θερμομηχανικές κατεργασίες | el |
dc.subject | Μικροκραματικές προσθήκες | el |
dc.subject | Θερμοκρασία ανόπτησης | el |
dc.title | Επίδραση θερμομηχανικών κατεργασιών και μικροκραματικών προσθηκών σε χάλυβες τύπου Interstitial Free (IF) | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Φυσική Μεταλλουργία | el |
heal.dateAvailable | 2024-01-19T22:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-10-17 | |
heal.abstract | Η χρήση των χαλύβων στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει καθιερωθεί εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς αποτελούν ευέλικτο και αποτελεσματικό υλικό για την παραγωγή του σώματος των αυτοκινήτων. Με την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, θεσπίζονται ολοένα και πιο αυστηροί κανόνες για την ελάττωση του βάρους του αυτοκινήτου και την εξοικονόμηση καυσίμων. Συνεπώς, αυξάνονται οι απαιτήσεις για την ανάπτυξη χαλύβων υψηλής αντοχής. Παρόλα αυτά, υπάρχουν εφαρμογές στις οποίες η υψηλή διαμορφωσιμότητα είναι βασική προϋπόθε-ση. Μια κατηγορία χαλύβων αυτοκινητοβιομηχανίας κατάλληλη για αυτές τις εφαρμογές είναι οι χάλυβες απαλλαγμένοι από στοιχεία παρεμβολής (Interstitial Free Steels -IF). Οι Interstitial Free (IF) χάλυβες ανήκουν στην κατηγορία χαλύβων χαμηλής αντοχής. Αποτελούν χάλυβες με φερριτική μικροδομή και βασικό χαρακτηριστικό τους είναι η πολύ μικρή περιεκτικότητά σε στοιχεία παρεμβολής όπως ο άνθρακας και το άζωτο (συνήθως μικρότερη των 0.0030% και 0.0040% αντίστοιχα). Προκειμένου να επιτευχθεί η χαμηλή περιεκτικότητα σε στοιχεία παρεμβολής εφαρμόζονται σύγχρονες μέθοδοι απαέρωσης με κενό. Η ελεγχόμενη προσθήκη κραματικών στοιχείων όπως το τιτάνιο και το νιόβιο εξασφαλίζει απομάκρυνση του άνθρακα και του αζώτου από τη μητρική φάση. Η απουσία στοιχείων παρεμβολής εξασφαλίζει υψηλή διαμορφωσιμότητα, καλή ποιότητα επιφάνειας και καθιστούν το υλικό non-aging. Το αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η συσχέτιση της μικροδομής με τις μηχανικές ιδιότητες τεσσάρων δοκιμίων χάλυβα απαλλαγμένου από στοιχεία παρεμβολής (Interstitial Free Steels – IF). Συγκεκριμένα, ύστερα από την προετοιμασία των δοκιμίων, τα μικρογραφι-κά αποτελέσματα αξιολογήθηκαν με τη χρήση ηλεκτρονικού μικροσκοπίου σάρωσης (Scanning Electron Microscopy – SEM), σε συνδυασμό με στοιχειακή ανάλυση EDS. Για την με-λέτη των μηχανικών ιδιοτήτων των δοκιμίων πραγματοποιήθηκαν σκληρομετρήσεις Vickers στις τρεις διευθύνσεις των δοκιμίων και δοκιμές εφελκυσμού. | el |
heal.abstract | The use of steels in automotive industry has been established for several years, as it is a versatile and efficient material for vehicle body structures. As the automotive industry grows, stricter rules are being enacted in order to reduce vehicle mass and result in higher fuel economy. As a result, the demand for the development of high strength steels is increasing. However, there are some applications where formability is a key requirement. One group of auto-motive steels suitable for these applications are Interstial Free Steels (IF). IF steels belong to the category of low strength steels. They are steels with a ferritic micro-structure and their main characteristic is the very low content of interstitial elements, like car-bon and nitrogen (usually less than 0.0030% - 0.0040% respectively). In order to achieve the low content of interstitial elements, modern vacuum degassing methods are applied. The controlled addition of alloying elements such as titanium and niobium ensures the removal of carbon and nitrogen from the matrix. The absence of interstial elements ensures high formability, good surface quality and makes the material non aging. The objective of the current study, is the correlation between the microstructure and the mechanical properties of four samples of Interstitial Free Steels. Specifically, after the preparation of the samples, the resulting microstructures were observed via Scanning Electron Microscopy (SEM), coupled with Energy Dispersive Spectroscopy (EDS). In order to study the mechanical properties of the samples, Vickers hardness tests were performed in the three directions of the samples as well as tensile strength tests. | en |
heal.advisorName | Φούρλαρης, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Fourlaris, Georgios | en |
heal.committeeMemberName | Χαλικιά, Ηλιάνα | el |
heal.committeeMemberName | Τσακιρίδης, Πέτρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλουργίας και Τεχνολογίας Υλικών. Εργαστήριο Μεταλλογνωσίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 97 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: