dc.contributor.author | Πυροβολάκης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Pyrovolakis, Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-20T09:49:37Z | |
dc.date.available | 2023-01-20T09:49:37Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56799 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24497 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αεροδυναμική ανάλυση | el |
dc.subject | Ελικόπτερο | el |
dc.subject | Αιώρηση | el |
dc.subject | Αλληλεπίδραση δρομέα-εμποδίου | el |
dc.subject | Θεωρία Γραμμής Δράσης | el |
dc.subject | MaPFlow | en |
dc.subject | Rotor-obstacle interaction | en |
dc.subject | Hover | en |
dc.subject | CFD | en |
dc.subject | Actuator Line Method | en |
dc.title | Αεροδυναμική ανάλυση αιώρησης δρομέα ελικοπτέρου κοντά σε εμπόδιο, υπό την παρουσία ανέμου, με χρήση CFD | el |
dc.title | Aerodynamic analysis of helicopter main rotor hovering nearby an obstacle, under windy conditions, using CFD | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Υπολογιστική Ρευστοδυναμική | el |
heal.classification | Computational Fluid Dynamics | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-10-27 | |
heal.abstract | Η ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού έχει οδηγήσει στην ευρεία χρήση των ελικοπτέρων σε ένα σημαντικό πλήθος εφαρμογών. Σε μερικές από αυτές τις εφαρμογές, όπως είναι οι επιχειρήσεις διάσωσης, είναι συχνή η αιώρηση-πτήση του ελικοπτέρου σε περιοχές περιορισμένης προσβασιμότητας (confined areas). Σε αυτές τις περιπτώσεις, η παρουσία του εδάφους ή/και ποικίλων εμποδίων δημιουργεί διαταρραχές στην κίνηση του ελικοπτέρου, απαιτώντας από τον πιλότο να πραγματοποιήσει κατάλληλες διορθωτικές κινήσεις. Επιπλέον, στις μέρες μας η Υπολογιστική Ρευστοδυναμική έχει εξελιχθεί σε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο προσέγγισης των ρευστομηχανικών φαινομένων, σε ένα μεγάλο εύρος περιπτώσεων. Η χρήση της σε συνδυασμό με κατάλληλες μεθόδους μοντελοποίησης των περιστρεφόμενων δρομέων, συνδράμουν στην υπολογιστική προσομοίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς τους. Στην παρούσα διπλωματική, στόχος είναι η προσομοίωση των περιπτώσεων αιώρησης δρομέα ελικοπτέρου και η αξιολόγηση της συμπεριφοράς του, όταν αυτός αιωρείται τόσο κοντά στο επίπεδο του εδάφους, όσο και παραπλήσια κάποιου συγκεκριμένου εμποδίου, υπό την παρουσία ανέμου. Οι περιπτώσεις που εξετάστηκαν βασίζονται στα πειραματικά αποτελέσματα που προέκυψαν από το PoliMi. Για την υλοποίηση του σκοπού αυτού, αρχικά έγινε χρήση του λογισμικού προ-επεξεργασίας ANSA της BETA CAE Systems για την γένεση των υπολογιστικών πλεγμάτων. Ακόμη, χρησιμοποιήθηκε ο κώδικας υπολογιστικής ρευστομηχανικής MaPFlow, ο οποίος επιλύει τις μη-μόνιμες συμπιεστές Reynolds-Averaged Navier-Stokes (URANS) εξισώσεις, χρησιμοποιώντας το μοντέλο τύρβης k-ω SST. Ταυτόχρονα, για την μοντελοποίηση του δρομέα και την προσομοίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του χρησιμοποιείται η Μέθοδος Γραμμής Δράσης (Actuator Line Method-ALM). Ο τρόπος λειτουργίας των παραπάνω εργαλείων είναι συζευγμένος, δηλαδή αλληλεπιδρούν σε κάθε επανάληψη της προσομοίωσης. Τέλος, η οπτικοποίηση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με το εμπορικό λογισμικό Tecplot. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε αφορά ένα σύνολο προσομοιώσεων, οι οποίες εξετάστηκαν με την παρακάτω σειρά: i. Παρουσία ανέμου, υπό την ύπαρξη μόνο του εμποδίου και του εδάφους ii. Αιώρηση δρομέα, χωρίς την επίδραση του εδάφους και του εμποδίου, με και χωρίς την ύπαρξη ανέμου iii. Αιώρηση δρομέα υπό την επίδραση του εδάφους και του εμποδίου, παρουσία ανέμου Τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων συγκρίνονται με τα αντίστοιχα πειραματικά για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις. Η σύγκριση πραγματοποιείται τόσο σε επίπεδο αδιάστατων συντελεστών, οι οποίοι αφορούν την αεροδυναμική απόδοση του δρομέα, όσο και στην οπτικοποίηση πεδίων ροής. Ολοκληρώνοντας, στο τέλος της εργασίας πραγματοποιείται η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, προτείνονται διάφοροι τρόποι βελτίωσής τους, ενώ παράλληλα παρέχονται ερεθίσματα για μελλοντική εργασία. | el |
heal.advisorName | Ριζιώτης, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Βουτσινάς, Σπυρίδων | el |
heal.committeeMemberName | Μαθιουλάκης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Ριζιώτης, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Αεροδυναμικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 100 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: