HEAL DSpace

Αεροδυναμική ανάλυση αιώρησης δρομέα ελικοπτέρου κοντά σε εμπόδιο, υπό την παρουσία ανέμου, με χρήση CFD

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πυροβολάκης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Pyrovolakis, Ioannis en
dc.date.accessioned 2023-01-20T09:49:37Z
dc.date.available 2023-01-20T09:49:37Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56799
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24497
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αεροδυναμική ανάλυση el
dc.subject Ελικόπτερο el
dc.subject Αιώρηση el
dc.subject Αλληλεπίδραση δρομέα-εμποδίου el
dc.subject Θεωρία Γραμμής Δράσης el
dc.subject MaPFlow en
dc.subject Rotor-obstacle interaction en
dc.subject Hover en
dc.subject CFD en
dc.subject Actuator Line Method en
dc.title Αεροδυναμική ανάλυση αιώρησης δρομέα ελικοπτέρου κοντά σε εμπόδιο, υπό την παρουσία ανέμου, με χρήση CFD el
dc.title Aerodynamic analysis of helicopter main rotor hovering nearby an obstacle, under windy conditions, using CFD en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Υπολογιστική Ρευστοδυναμική el
heal.classification Computational Fluid Dynamics en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-10-27
heal.abstract Η ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού έχει οδηγήσει στην ευρεία χρήση των ελικοπτέρων σε ένα σημαντικό πλήθος εφαρμογών. Σε μερικές από αυτές τις εφαρμογές, όπως είναι οι επιχειρήσεις διάσωσης, είναι συχνή η αιώρηση-πτήση του ελικοπτέρου σε περιοχές περιορισμένης προσβασιμότητας (confined areas). Σε αυτές τις περιπτώσεις, η παρουσία του εδάφους ή/και ποικίλων εμποδίων δημιουργεί διαταρραχές στην κίνηση του ελικοπτέρου, απαιτώντας από τον πιλότο να πραγματοποιήσει κατάλληλες διορθωτικές κινήσεις. Επιπλέον, στις μέρες μας η Υπολογιστική Ρευστοδυναμική έχει εξελιχθεί σε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο προσέγγισης των ρευστομηχανικών φαινομένων, σε ένα μεγάλο εύρος περιπτώσεων. Η χρήση της σε συνδυασμό με κατάλληλες μεθόδους μοντελοποίησης των περιστρεφόμενων δρομέων, συνδράμουν στην υπολογιστική προσομοίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς τους. Στην παρούσα διπλωματική, στόχος είναι η προσομοίωση των περιπτώσεων αιώρησης δρομέα ελικοπτέρου και η αξιολόγηση της συμπεριφοράς του, όταν αυτός αιωρείται τόσο κοντά στο επίπεδο του εδάφους, όσο και παραπλήσια κάποιου συγκεκριμένου εμποδίου, υπό την παρουσία ανέμου. Οι περιπτώσεις που εξετάστηκαν βασίζονται στα πειραματικά αποτελέσματα που προέκυψαν από το PoliMi. Για την υλοποίηση του σκοπού αυτού, αρχικά έγινε χρήση του λογισμικού προ-επεξεργασίας ANSA της BETA CAE Systems για την γένεση των υπολογιστικών πλεγμάτων. Ακόμη, χρησιμοποιήθηκε ο κώδικας υπολογιστικής ρευστομηχανικής MaPFlow, ο οποίος επιλύει τις μη-μόνιμες συμπιεστές Reynolds-Averaged Navier-Stokes (URANS) εξισώσεις, χρησιμοποιώντας το μοντέλο τύρβης k-ω SST. Ταυτόχρονα, για την μοντελοποίηση του δρομέα και την προσομοίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του χρησιμοποιείται η Μέθοδος Γραμμής Δράσης (Actuator Line Method-ALM). Ο τρόπος λειτουργίας των παραπάνω εργαλείων είναι συζευγμένος, δηλαδή αλληλεπιδρούν σε κάθε επανάληψη της προσομοίωσης. Τέλος, η οπτικοποίηση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με το εμπορικό λογισμικό Tecplot. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε αφορά ένα σύνολο προσομοιώσεων, οι οποίες εξετάστηκαν με την παρακάτω σειρά: i. Παρουσία ανέμου, υπό την ύπαρξη μόνο του εμποδίου και του εδάφους ii. Αιώρηση δρομέα, χωρίς την επίδραση του εδάφους και του εμποδίου, με και χωρίς την ύπαρξη ανέμου iii. Αιώρηση δρομέα υπό την επίδραση του εδάφους και του εμποδίου, παρουσία ανέμου Τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων συγκρίνονται με τα αντίστοιχα πειραματικά για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις. Η σύγκριση πραγματοποιείται τόσο σε επίπεδο αδιάστατων συντελεστών, οι οποίοι αφορούν την αεροδυναμική απόδοση του δρομέα, όσο και στην οπτικοποίηση πεδίων ροής. Ολοκληρώνοντας, στο τέλος της εργασίας πραγματοποιείται η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, προτείνονται διάφοροι τρόποι βελτίωσής τους, ενώ παράλληλα παρέχονται ερεθίσματα για μελλοντική εργασία. el
heal.advisorName Ριζιώτης, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Βουτσινάς, Σπυρίδων el
heal.committeeMemberName Μαθιουλάκης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Ριζιώτης, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Αεροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 100 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα