HEAL DSpace

Βελτιστοποίηση ταχύπλοης γάστρας ως προς την υδροδυναμική της συμπεριφορά σε ήρεμο νερό και κυματισμούς

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαφράγκας, Στέλιος el
dc.contributor.author Papafragkas, Stelios en
dc.date.accessioned 2023-01-24T07:22:47Z
dc.date.available 2023-01-24T07:22:47Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56845
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24543
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Υδροδυναμική el
dc.subject Ταχύπλοη el
dc.subject Γάστρα el
dc.subject Απόκριση el
dc.subject Optimization en
dc.subject Roll en
dc.subject Pitch en
dc.subject Caeses en
dc.subject NSGA-II en
dc.title Βελτιστοποίηση ταχύπλοης γάστρας ως προς την υδροδυναμική της συμπεριφορά σε ήρεμο νερό και κυματισμούς el
dc.contributor.department Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυπηγική el
heal.classification Optimization en
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-10-31
heal.abstract Είναι εμφανές ότι τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότερο, οι διεθνείς οργανισμοί επιβάλλουν νέους κανονισμούς όσον αφορά το περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ανθρώπινων πράξεων. Σε αυτή τη προσπάθεια, μέσω της μείωσης τον εκπομπών των αερίων ρύπων, συμβάλει και η ναυτιλιακή βιομηχανία, με κύριο εκπρόσωπό της, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (International Maritime Organization - ΙΜΟ). Η, μέχρι πρότινος, μονοπωλιακή χρήση των ορυκτών καυσίμων στην εμπορική ναυτιλία, ελέω της αβεβαιότητας που παρουσίαζαν και παρουσιάζουν οι εναλλακτικές πηγές καυσίμου, έχουν οδηγήσει στην αναγκαιότητα βελτιστοποίησης της λειτουργίας των πλοίων. Στη παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται η υδροδυναμική αλληλεπίδραση του πλοίου με τη θάλασσα, με απώτερο σκοπό την βελτιστοποίηση της γάστρας ως προς την υδροδυναμική της συμπεριφορά τόσο σε ήρεμο νερό όσο και σε νερό με κυματισμούς. Αυτή η βελτιστοποίηση θα οδηγήσει στην μείωση της κατανάλωσης του καυσίμου για δεδομένη απαιτούμενη ισχύ πρόωσης, και άρα σε λιγότερες εκπομπές ρυπογόνων σωματιδίων προς στο περιβάλλον. Το πλοίο το οποίο θα μελετηθεί είναι μια φρεγάτα με όνομα «Generic Destroyer», η οποία υπάρχει αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς λόγους καθώς είναι διαθέσιμη για μελέτες από όποιον το επιθυμεί. Πρόκειται, επομένως, για πλοίο το οποίο βρίσκεται σε ερευνητικό στάδιο, υπάρχουν διαθέσιμα τα βασικά του υδροστατικά στοιχεία, όπως και οι κατασκευαστικές γραμμές του. Προκειμένου να βελτιωθεί η διαθέσιμη μορφή της γάστρας, οι γραμμές του εισάγονται στο πρόγραμμα “CAESES” της εταιρίας Friendship Systems, όπου και παραμετροποιούνται. Είναι σκόπιμο και απαραίτητο το παραμετρικοποιημένο μοντέλο να είναι όσο το δυνατόν πιο πανομοιότυπο με το αρχικό πλοίο. Για να εγκριθεί ο νέος σχεδιασμός, ως κριτήριο ομοιότητας τίθεται το εκτόπισμα του υπό μελέτη πλοίου, το οποίο δε θα πρέπει να έχει απόκλιση μεγαλύτερη από 0.001% από το αρχικό design. Η ολοκλήρωση της μοντελοποίησης της υπό εξέτασης γάστρας, οδηγεί σε μια γεωμετρία με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και τις μεσαίες τιμές των μεταβλητών σχεδίασης, από τις οποίες η κάθε μία μεταβάλει και διαφορετικά τη μορφή της γάστρας. Αρχικά, αξιολογείται η συμπεριφορά της πατρικής γάστρας σε ήρεμο και με κυματισμούς νερό, με τη χρήση των λογισμικών SWAN2 2002 και SPP-86, προκειμένου να υπολογιστούν οι αποκρίσεις του πλοίου στο θαλάσσιο φαινόμενο που υφίσταται. Για την έγκριση των αρχικών αποτελεσμάτων κρίθηκε αναγκαία και η εκτέλεση του προγράμματος SMP. Έπειτα μέσω του εξελικτικού αλγορίθμου NSGA II πραγματοποιείται η βελτιστοποίηση του μοντέλου από όπου και προκύπτουν διάφορες αποδεκτές γεωμετρίες. Βάσει των κριτηρίων που έχουν τεθεί, επιλέγεται η βέλτιστη γεωμετρία, για την οποία υπολογίζονται οι αποκρίσεις της και σε τυχαίους κυματισμούς. el
heal.advisorName Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Παπαδάκης, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 89 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα