dc.contributor.author |
Καρλατήρας, Θεμιστοκλής - Ταξιάρχης
|
el |
dc.contributor.author |
Karlatiras, Themistoklis - Taxiarchis
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-01-25T07:47:58Z |
|
dc.date.available |
2023-01-25T07:47:58Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56882 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24580 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ελικόπτερο |
el |
dc.subject |
Φορτία |
el |
dc.subject |
Εμπόδιο |
el |
dc.subject |
Έδαφος |
el |
dc.subject |
Αλληλεπίδραση |
el |
dc.subject |
Helicopter |
en |
dc.subject |
Loads |
en |
dc.subject |
Obstacle |
en |
dc.subject |
Ground |
en |
dc.subject |
Interaction |
en |
dc.title |
Ανάλυση της αεροδυναμικής επίδρασης εμποδίου και εδάφους στα φορτία δρομέα ελικοπτέρου |
el |
dc.title |
Analysis of the aerodynamic effect of an obstacle and the ground on helicopter main rotor loads |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.generalDescription |
Μελέτη της αλληλεπίδρασης δρομέα ελικοπτέρου με εμπόδιο και έδαφος με χρήση μιας στροβιλής μεθοδολογίας |
el |
heal.classification |
Αεροδυναμική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-10-27 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται η αλληλεπίδραση του κυρίως δρομέα ελικοπτέρου με εμπόδιο και το έδαφος χρησιμοποιώντας στροβιλή μεθοδολογία. Κύριες πηγές ενδιαφέροντος και έμπνευσης για την παραπάνω μελέτη είναι πειραματικά και προκαταρκτικά υπολογιστικά αποτελέσματα τα οποία απορρέουν από τις δραστηριότητες στα πλαίσια της ομάδας δράσης του GARTEUR, AG-22. Επίσης, το κίνητρο για να τεθεί επί τάπητος το συγκεκριμένο πλαίσιο, πηγάζει από τη μικρή ποσότητα διαθέσιμης πληροφορίας για τέτοιου είδους φαινόμενα. Η ανάλυση της αλληλεπίδρασης διεξάγεται με τη βοήθεια του Lagrangian επιλύτη δυναμικού ελεύθερου ομόρρου και στοιχείων στροβιλότητας GenUVP που αναπτύχθηκε από τον Τομέα Ρευστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ). Το παραπάνω εργαλείο ενισχύεται με τη εισαγωγή της κατοπτρικής συνθήκης, ώστε να μοντελοποιηθεί το φαινόμενο του εδάφους. Η εκτίμηση της πιστότητας της υλοποίησης καθίσταται δυνατή συγκρίνοντας αριθμητικά αποτελέσματα του GenUVP με πειραματικά δεδομένα του PoliMi. Επίσης, αναλογικά με την προσομοίωση του εδάφους, εισάγεται εμπόδιο για επιπλέον ενίσχυση της αλληλεπίδρασης του ομόρρου με τα στερεά όρια. Συνεπώς, θεωρείται η περίπτωση δρομέα ο οποίος ίπταται σε διάφορες θέσεις πάνω από κυβοειδούς σχήματος αντικείμενο και έδαφος. Οι περισσότερες προσομοιώσεις πραγματοποιούνται υπό την επιρροή σταθερού πεδίου ανέμου και συγκρίνονται με τη βάση δεδομένων του PoliMi. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι στα πλαίσια βελτίωσης των αποτελεσμάτων και αποφυγής αριθμητικών ασταθειών πραγματοποιούνται αλλαγές παραμέτρων και πύκνωση του υπολογιστικού πλέγματος του εμποδίου. |
el |
heal.abstract |
In the present diploma thesis, the interaction of the main rotor of a helicopter with an obstacle and the ground is examined using a vortex method. Main sources of interest and inspiration for the above study are experimental and preliminary computational results derived from activities in the framework of GARTEUR Action Group AG–22. Moreover, motivation for addressing such context is the scarce amount of information available for this kind of phenomena. Analysis of the interaction is conducted by means of the potential free wake vortex particle Lagrangian solver GenUVP developed by the Fluid section of the National Technical University of Athens (NTUA). The above tool is enhanced with symmetry (mirror) condition in order to model the pure ground effect. Validation of the fidelity of this implementation becomes possible through the comparison of numerical results of the code GenUVP with experimental data of PoliMi. Furthermore, in addition to the in-ground effect simulation, an obstacle is introduced for further amplifying the interaction of the wake with the solid boundaries. The case of the rotor, hovering above a cuboid shaped body and the ground in different configurations is considered in the analysis. Most of the simulations are conducted in the influence of an external steady flow and compared with PoliMi database. Finally, in view of improving numerical results and preventing numerical instabilities, numerical parameters independence investigations are performed. |
en |
heal.advisorName |
Ριζιώτης, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βουτσινάς, Σπυρίδων |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαθιουλάκης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ριζιώτης, Βασίλειος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
95 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|