HEAL DSpace

Ανάλυση της αεροδυναμικής επίδρασης εμποδίου και εδάφους στα φορτία δρομέα ελικοπτέρου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καρλατήρας, Θεμιστοκλής - Ταξιάρχης el
dc.contributor.author Karlatiras, Themistoklis - Taxiarchis en
dc.date.accessioned 2023-01-25T07:47:58Z
dc.date.available 2023-01-25T07:47:58Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56882
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24580
dc.rights Default License
dc.subject Ελικόπτερο el
dc.subject Φορτία el
dc.subject Εμπόδιο el
dc.subject Έδαφος el
dc.subject Αλληλεπίδραση el
dc.subject Helicopter en
dc.subject Loads en
dc.subject Obstacle en
dc.subject Ground en
dc.subject Interaction en
dc.title Ανάλυση της αεροδυναμικής επίδρασης εμποδίου και εδάφους στα φορτία δρομέα ελικοπτέρου el
dc.title Analysis of the aerodynamic effect of an obstacle and the ground on helicopter main rotor loads en
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Μελέτη της αλληλεπίδρασης δρομέα ελικοπτέρου με εμπόδιο και έδαφος με χρήση μιας στροβιλής μεθοδολογίας el
heal.classification Αεροδυναμική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-10-27
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται η αλληλεπίδραση του κυρίως δρομέα ελικοπτέρου με εμπόδιο και το έδαφος χρησιμοποιώντας στροβιλή μεθοδολογία. Κύριες πηγές ενδιαφέροντος και έμπνευσης για την παραπάνω μελέτη είναι πειραματικά και προκαταρκτικά υπολογιστικά αποτελέσματα τα οποία απορρέουν από τις δραστηριότητες στα πλαίσια της ομάδας δράσης του GARTEUR, AG-22. Επίσης, το κίνητρο για να τεθεί επί τάπητος το συγκεκριμένο πλαίσιο, πηγάζει από τη μικρή ποσότητα διαθέσιμης πληροφορίας για τέτοιου είδους φαινόμενα. Η ανάλυση της αλληλεπίδρασης διεξάγεται με τη βοήθεια του Lagrangian επιλύτη δυναμικού ελεύθερου ομόρρου και στοιχείων στροβιλότητας GenUVP που αναπτύχθηκε από τον Τομέα Ρευστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ). Το παραπάνω εργαλείο ενισχύεται με τη εισαγωγή της κατοπτρικής συνθήκης, ώστε να μοντελοποιηθεί το φαινόμενο του εδάφους. Η εκτίμηση της πιστότητας της υλοποίησης καθίσταται δυνατή συγκρίνοντας αριθμητικά αποτελέσματα του GenUVP με πειραματικά δεδομένα του PoliMi. Επίσης, αναλογικά με την προσομοίωση του εδάφους, εισάγεται εμπόδιο για επιπλέον ενίσχυση της αλληλεπίδρασης του ομόρρου με τα στερεά όρια. Συνεπώς, θεωρείται η περίπτωση δρομέα ο οποίος ίπταται σε διάφορες θέσεις πάνω από κυβοειδούς σχήματος αντικείμενο και έδαφος. Οι περισσότερες προσομοιώσεις πραγματοποιούνται υπό την επιρροή σταθερού πεδίου ανέμου και συγκρίνονται με τη βάση δεδομένων του PoliMi. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι στα πλαίσια βελτίωσης των αποτελεσμάτων και αποφυγής αριθμητικών ασταθειών πραγματοποιούνται αλλαγές παραμέτρων και πύκνωση του υπολογιστικού πλέγματος του εμποδίου. el
heal.abstract In the present diploma thesis, the interaction of the main rotor of a helicopter with an obstacle and the ground is examined using a vortex method. Main sources of interest and inspiration for the above study are experimental and preliminary computational results derived from activities in the framework of GARTEUR Action Group AG–22. Moreover, motivation for addressing such context is the scarce amount of information available for this kind of phenomena. Analysis of the interaction is conducted by means of the potential free wake vortex particle Lagrangian solver GenUVP developed by the Fluid section of the National Technical University of Athens (NTUA). The above tool is enhanced with symmetry (mirror) condition in order to model the pure ground effect. Validation of the fidelity of this implementation becomes possible through the comparison of numerical results of the code GenUVP with experimental data of PoliMi. Furthermore, in addition to the in-ground effect simulation, an obstacle is introduced for further amplifying the interaction of the wake with the solid boundaries. The case of the rotor, hovering above a cuboid shaped body and the ground in different configurations is considered in the analysis. Most of the simulations are conducted in the influence of an external steady flow and compared with PoliMi database. Finally, in view of improving numerical results and preventing numerical instabilities, numerical parameters independence investigations are performed. en
heal.advisorName Ριζιώτης, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Βουτσινάς, Σπυρίδων el
heal.committeeMemberName Μαθιουλάκης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Ριζιώτης, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 95 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής