dc.contributor.author | Aχτύπη, Παρασκευή | el |
dc.contributor.author | Αchtypi, Paraskevi | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-25T07:53:07Z | |
dc.date.available | 2023-01-25T07:53:07Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56883 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24581 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | CFD | en |
dc.subject | Optimization | en |
dc.subject | Planning Hull | en |
dc.subject | Ship resistance | en |
dc.subject | Υπολογιστική Ρευστομηχανική | el |
dc.subject | Βελτιστοποίηση | el |
dc.subject | Ταχύπλοα | el |
dc.subject | Aντίσταση Πλοίου | el |
dc.subject | Συστηματική Σειρά Ε.Μ.Π. | el |
dc.subject | N.T.U.A. systematic series | en |
dc.title | Hull form optimization of N.T.U.A. systematic series in calm water | en |
dc.title | Υδροδυναμική βελτιστοποίηση της γάστρας των ταχύπλοων σκαφών της συστηματικής σειράς του ΕΜΠ σε ήρεμο νερό | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Naval Architecture | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-10-10 | |
heal.abstract | Αντικείμενο αυτής της εργασίας αποτέλεσε η βελτιστοποίηση της γάστρας των ταχύπλοων σκαφών της συστηματικής σειράς του Ε.Μ.Π. σε ήρεμο νερό. Συγκεκριμένα, η πατρική γάστρα παραμετροποιήθηκε μέσω του λογισμικού CAESES Friendship και έπειτα ακολουθήθηκε διαδικασία βελτιστοποίησης συγκεκριμένων μεταβλητών, από την οποία προέκυψαν νέες γάστρες. Οι αλγόριθμοι βελτιστοποίησης είναι επίσης ενσωματωμένοι στο ανωτέρω πρόγραμμα. Εκ των νέων γαστρών, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό απορρίφθηκε αυτόματα από την διαδικασία λόγω περιορισμών ως προς την τιμή του εκτοπίσματος. Έπειτα, για τις απομείνασες, εκτιμήθηκε η αντίσταση κυματισμού μέσω του κώδικα SWAN2, ο οποίος δημιουργήθηκε από τον καθηγητή του MIT, Παύλο Σκλαβούνου. Ο παραπάνω κώδικας συνδέθηκε εσωτερικά με το πρόγραμμα βελτιστοποίησης για αυτοματοποιημένα αποτελέσματα, μιας και το πλήθος των γαστρών είναι πολύ μεγάλο. Έπειτα, απορρίφθηκαν όσες γάστρες παρουσίαζαν μεγαλύτερη αντίσταση κυματισμού από την αρχική. Οι επικρατέστερες σχεδιάσεις εξετάστηκαν και επιλέχθηκε μια μόνο εξ αυτών. Τελευταίο βήμα ήταν ο υπολογισμός της συνολικής αντίστασης μέσω του προγράμματος υπολογιστικής ρευστομηχανικής STAR-CCM+ για την νέα γάστρα, το οποίο επιβεβαίωσε την βελτίωση της αντίστασης, αφού πρώτα είχαν προηγηθεί δοκιμαστικές προσομοιώσεις πάνω στην πατρική γάστρα για την οποία διατίθονται όλα τα απαραίτητα πειραματικά δεδομένα χάρη στην πληρέστατη Συστηματική Σειρά του Ε.Μ.Π. | el |
heal.abstract | The aim of this thesis was the optimization of the hull of the high-speed boats of the systematic series of N.T.U.A. in calm water. Firstly, the parent hull was parameterized in CAESES Friendship software and then an optimization process of specific variables was followed, from which new hulls were shaped. Optimization algorithms are also built into the above program. A very large percentage of the new hulls were automatically rejected by the process due to displacement value limitations. Afterwards, the residual resistance was estimated for the remaining ones using the SWAN2 code, which was created by MIT professor Pavlos Sklavounos. The above code was internally linked to the optimizer for automated results since the number of tested hulls is very large. Later, the hulls that showed a higher wave resistance than the original were discarded. The dominant designs were examined and only one of them was selected. The last step was the calculation of the total resistance through the computational fluid mechanics program STAR-CCM+ for the new hull, which confirmed the decrease of the total resistance. Test simulations had first been carried out on the parent hull for which all the necessary experimental data are available thanks to the complete Systematic Series of N.T.U.A. | en |
heal.advisorName | Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος | el |
heal.advisorName | Grigoropoulos, Gregory | en |
heal.committeeMemberName | Zαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδάκης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Zaraphonitis, George | en |
heal.committeeMemberName | Papadakis, George | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 107 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: