HEAL DSpace

Hull form optimization of N.T.U.A. systematic series in calm water

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Aχτύπη, Παρασκευή el
dc.contributor.author Αchtypi, Paraskevi en
dc.date.accessioned 2023-01-25T07:53:07Z
dc.date.available 2023-01-25T07:53:07Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56883
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24581
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject CFD en
dc.subject Optimization en
dc.subject Planning Hull en
dc.subject Ship resistance en
dc.subject Υπολογιστική Ρευστομηχανική el
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Ταχύπλοα el
dc.subject Aντίσταση Πλοίου el
dc.subject Συστηματική Σειρά Ε.Μ.Π. el
dc.subject N.T.U.A. systematic series en
dc.title Hull form optimization of N.T.U.A. systematic series in calm water en
dc.title Υδροδυναμική βελτιστοποίηση της γάστρας των ταχύπλοων σκαφών της συστηματικής σειράς του ΕΜΠ σε ήρεμο νερό el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Naval Architecture el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-10-10
heal.abstract Αντικείμενο αυτής της εργασίας αποτέλεσε η βελτιστοποίηση της γάστρας των ταχύπλοων σκαφών της συστηματικής σειράς του Ε.Μ.Π. σε ήρεμο νερό. Συγκεκριμένα, η πατρική γάστρα παραμετροποιήθηκε μέσω του λογισμικού CAESES Friendship και έπειτα ακολουθήθηκε διαδικασία βελτιστοποίησης συγκεκριμένων μεταβλητών, από την οποία προέκυψαν νέες γάστρες. Οι αλγόριθμοι βελτιστοποίησης είναι επίσης ενσωματωμένοι στο ανωτέρω πρόγραμμα. Εκ των νέων γαστρών, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό απορρίφθηκε αυτόματα από την διαδικασία λόγω περιορισμών ως προς την τιμή του εκτοπίσματος. Έπειτα, για τις απομείνασες, εκτιμήθηκε η αντίσταση κυματισμού μέσω του κώδικα SWAN2, ο οποίος δημιουργήθηκε από τον καθηγητή του MIT, Παύλο Σκλαβούνου. Ο παραπάνω κώδικας συνδέθηκε εσωτερικά με το πρόγραμμα βελτιστοποίησης για αυτοματοποιημένα αποτελέσματα, μιας και το πλήθος των γαστρών είναι πολύ μεγάλο. Έπειτα, απορρίφθηκαν όσες γάστρες παρουσίαζαν μεγαλύτερη αντίσταση κυματισμού από την αρχική. Οι επικρατέστερες σχεδιάσεις εξετάστηκαν και επιλέχθηκε μια μόνο εξ αυτών. Τελευταίο βήμα ήταν ο υπολογισμός της συνολικής αντίστασης μέσω του προγράμματος υπολογιστικής ρευστομηχανικής STAR-CCM+ για την νέα γάστρα, το οποίο επιβεβαίωσε την βελτίωση της αντίστασης, αφού πρώτα είχαν προηγηθεί δοκιμαστικές προσομοιώσεις πάνω στην πατρική γάστρα για την οποία διατίθονται όλα τα απαραίτητα πειραματικά δεδομένα χάρη στην πληρέστατη Συστηματική Σειρά του Ε.Μ.Π. el
heal.abstract The aim of this thesis was the optimization of the hull of the high-speed boats of the systematic series of N.T.U.A. in calm water. Firstly, the parent hull was parameterized in CAESES Friendship software and then an optimization process of specific variables was followed, from which new hulls were shaped. Optimization algorithms are also built into the above program. A very large percentage of the new hulls were automatically rejected by the process due to displacement value limitations. Afterwards, the residual resistance was estimated for the remaining ones using the SWAN2 code, which was created by MIT professor Pavlos Sklavounos. The above code was internally linked to the optimizer for automated results since the number of tested hulls is very large. Later, the hulls that showed a higher wave resistance than the original were discarded. The dominant designs were examined and only one of them was selected. The last step was the calculation of the total resistance through the computational fluid mechanics program STAR-CCM+ for the new hull, which confirmed the decrease of the total resistance. Test simulations had first been carried out on the parent hull for which all the necessary experimental data are available thanks to the complete Systematic Series of N.T.U.A. en
heal.advisorName Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος el
heal.advisorName Grigoropoulos, Gregory en
heal.committeeMemberName Zαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Παπαδάκης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Zaraphonitis, George en
heal.committeeMemberName Papadakis, George en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 107 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα