HEAL DSpace

Turbocharger Rotors with Wire Mesh Dampers: Sensitivity and Optimization Analysis in Virtual Prototyping

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χατζησταυρής, Αλέξιος el
dc.contributor.author Chatzistavris, Alexios en
dc.date.accessioned 2023-01-26T10:01:04Z
dc.date.available 2023-01-26T10:01:04Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56933
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24631
dc.rights Default License
dc.subject Στροβιλοκινητήρες el
dc.subject Δυναμική Μηχανών el
dc.subject Έδρανα el
dc.subject Αποσβεστήρες el
dc.subject Στατιστική Ανάλυση el
dc.subject Rotordynamics el
dc.subject Semi Floating Ring Bearing el
dc.subject Bearings el
dc.subject Statistical Analysis el
dc.subject Wire Mesh Damper el
dc.title Turbocharger Rotors with Wire Mesh Dampers: Sensitivity and Optimization Analysis in Virtual Prototyping en
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Wire Mesh Dampers Design en
heal.classification Rotordynamics en
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-07-14
heal.abstract The present paper implements sensitivity and optimization analysis in a 16-DOF rotor bearings system, consisted of two identical semi-floating ring bearings integrated with ring shaped wire mesh dampers (WMDs) and a rotor mounted with a disc mass at each of its ends, representing the compressor and turbine masses. While the realistic geometric characteristics of the rigid rotor are fixed, by numerically calculating the non-linear forces induced to the system and by altering key design variables of the WMD and crucial operating conditions of the system (i.e., oil temperature and initial unbalance phases), 4 different design of experiment (DoE) processes are incorporated. Non-linearity to the system is caused by the lubricant forces, as well as the varying stiffness and damping of the WMD throughout its operation (deformation). The considered WMD key design variables are the radial thickness, relative density, radial interference and wire diameter and they are methodically preselected, in order to cover a wide range of encountered WMD designs. The results showed significant alternation in the synchronous and sub-synchronous dynamic response of the rotor and the bearing, which reached maximum rotational speed of approximately 170 kRPM, leading to a narrow acceptable design range. Additionally, after conducting various statistical tests to the collected response data, significant correlation was depicted between the maximum relative eccentricity ratio and three of the design variables. en
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία εφαρμόζει ανάλυση ευαισθησίας και βελτιστοποίησης σε ένα σύστημα άξονα-εδράνων με 16 βαθμούς ελευθερίας, το οποίο αποτελείται από δύο πανομοιότυπα semi floating ring bearings ενσωματωμένα με wire mesh dampers δακτυλιοειδούς σχήματος και έναν άξονα, στον οποίο έχει τοποθετηθεί μία μάζα δίσκου σε κάθε άκρη του, αντιπροσωπεύοντας τις μάζες του συμπιεστή και της τουρμπίνας, αντίστοιχα. Παρόλο που τα πραγματικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του άκαμπτου ρότορα είναι σταθερά, υπολογίζοντας αριθμητικά τις μη γραμμικές δυνάμεις που εισάγονται στο σύστημα και μεταβάλλοντας βασικές σχεδιαστικές παραμέτρους του WMD, καθώς και κρίσιμες λειτουργικές συνθήκες του συστήματος (π.χ. θερμοκρασία λαδιού και αρχικές φάσεις αζυγοσταθμίας), εφαρμόστηκαν 4 διαφορετικές διαδικασίες design of experiment (DoE). Η μη-γραμμικότητα του συστήματος προκαλείται από τις δυνάμεις που ασκούνται από το λιπαντικό, καθώς και από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τιμές δυσκαμψίας και απόσβεσης που λαμβάνει το WMD κατά τη λειτουργία του (παραμόρφωση). Οι βασικές σχεδιαστικές παράμετροι του WMD είναι το ακτινικό πάχος, η σχετική πυκνότητα, η ακτινική παρεμβολή και η διάμετρος του καλωδίου, οι οποίες προεπιλέχθηκαν μεθοδικά προκειμένου να καλύψουν την ευρεία γκάμα των WMD σχεδίων. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική μεταβολή στην σύγχρονη και υποσύγχρονη δυναμική απόκριση του εδράνου και του ρότορα, ο οποίος σημείωσε μέγιστη περιστροφική ταχύτητα 170 kRPM, καταλήγοντας έτσι σε ένα περιορισμένο διάστημα αποδεκτού σχεδιασμού. Επιπλέον, μετά την πραγματοποίηση πολλών στατιστικών τεστ στα συλλεγμένα στοιχεία απόκρισης, σημαντική συσχέτιση παρατηρήθηκε μεταξύ του μέγιστου σχετικού λόγου εκκεντρικότητας και τριών από τις σχεδιαστικές μεταβλητές. el
heal.advisorName Χασαλεύρης, Αθανάσιος
heal.advisorName Chasalevris, Athanasios
heal.committeeMemberName Αντωνιάδης, Ιωάννης
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος
heal.committeeMemberName Χασαλεύρης, Αθανάσιος
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 87
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής