dc.contributor.author |
Χατζησταυρής, Αλέξιος
|
el |
dc.contributor.author |
Chatzistavris, Alexios
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-01-26T10:01:04Z |
|
dc.date.available |
2023-01-26T10:01:04Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56933 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24631 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Στροβιλοκινητήρες |
el |
dc.subject |
Δυναμική Μηχανών |
el |
dc.subject |
Έδρανα |
el |
dc.subject |
Αποσβεστήρες |
el |
dc.subject |
Στατιστική Ανάλυση |
el |
dc.subject |
Rotordynamics |
el |
dc.subject |
Semi Floating Ring Bearing |
el |
dc.subject |
Bearings |
el |
dc.subject |
Statistical Analysis |
el |
dc.subject |
Wire Mesh Damper |
el |
dc.title |
Turbocharger Rotors with Wire Mesh Dampers: Sensitivity and Optimization Analysis in Virtual Prototyping |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.generalDescription |
Wire Mesh Dampers Design |
en |
heal.classification |
Rotordynamics |
en |
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-07-14 |
|
heal.abstract |
The present paper implements sensitivity and optimization analysis in a 16-DOF rotor bearings system, consisted of two identical semi-floating ring bearings integrated with ring shaped wire mesh dampers (WMDs) and a rotor mounted with a disc mass at each of its
ends, representing the compressor and turbine masses. While the realistic geometric
characteristics of the rigid rotor are fixed, by numerically calculating the non-linear forces
induced to the system and by altering key design variables of the WMD and crucial operating
conditions of the system (i.e., oil temperature and initial unbalance phases), 4 different
design of experiment (DoE) processes are incorporated. Non-linearity to the system is
caused by the lubricant forces, as well as the varying stiffness and damping of the WMD
throughout its operation (deformation). The considered WMD key design variables are the
radial thickness, relative density, radial interference and wire diameter and they are
methodically preselected, in order to cover a wide range of encountered WMD designs. The
results showed significant alternation in the synchronous and sub-synchronous dynamic
response of the rotor and the bearing, which reached maximum rotational speed of
approximately 170 kRPM, leading to a narrow acceptable design range. Additionally, after
conducting various statistical tests to the collected response data, significant correlation was
depicted between the maximum relative eccentricity ratio and three of the design variables. |
en |
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία εφαρμόζει ανάλυση ευαισθησίας και βελτιστοποίησης σε
ένα σύστημα άξονα-εδράνων με 16 βαθμούς ελευθερίας, το οποίο αποτελείται από δύο
πανομοιότυπα semi floating ring bearings ενσωματωμένα με wire mesh dampers
δακτυλιοειδούς σχήματος και έναν άξονα, στον οποίο έχει τοποθετηθεί μία μάζα δίσκου σε
κάθε άκρη του, αντιπροσωπεύοντας τις μάζες του συμπιεστή και της τουρμπίνας,
αντίστοιχα. Παρόλο που τα πραγματικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του άκαμπτου ρότορα
είναι σταθερά, υπολογίζοντας αριθμητικά τις μη γραμμικές δυνάμεις που εισάγονται στο
σύστημα και μεταβάλλοντας βασικές σχεδιαστικές παραμέτρους του WMD, καθώς και
κρίσιμες λειτουργικές συνθήκες του συστήματος (π.χ. θερμοκρασία λαδιού και αρχικές
φάσεις αζυγοσταθμίας), εφαρμόστηκαν 4 διαφορετικές διαδικασίες design of experiment
(DoE). Η μη-γραμμικότητα του συστήματος προκαλείται από τις δυνάμεις που ασκούνται
από το λιπαντικό, καθώς και από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τιμές δυσκαμψίας και
απόσβεσης που λαμβάνει το WMD κατά τη λειτουργία του (παραμόρφωση). Οι βασικές
σχεδιαστικές παράμετροι του WMD είναι το ακτινικό πάχος, η σχετική πυκνότητα, η
ακτινική παρεμβολή και η διάμετρος του καλωδίου, οι οποίες προεπιλέχθηκαν μεθοδικά
προκειμένου να καλύψουν την ευρεία γκάμα των WMD σχεδίων. Τα αποτελέσματα έδειξαν
σημαντική μεταβολή στην σύγχρονη και υποσύγχρονη δυναμική απόκριση του εδράνου και
του ρότορα, ο οποίος σημείωσε μέγιστη περιστροφική ταχύτητα 170 kRPM, καταλήγοντας
έτσι σε ένα περιορισμένο διάστημα αποδεκτού σχεδιασμού. Επιπλέον, μετά την
πραγματοποίηση πολλών στατιστικών τεστ στα συλλεγμένα στοιχεία απόκρισης, σημαντική
συσχέτιση παρατηρήθηκε μεταξύ του μέγιστου σχετικού λόγου εκκεντρικότητας και τριών
από τις σχεδιαστικές μεταβλητές. |
el |
heal.advisorName |
Χασαλεύρης, Αθανάσιος |
|
heal.advisorName |
Chasalevris, Athanasios |
|
heal.committeeMemberName |
Αντωνιάδης, Ιωάννης |
|
heal.committeeMemberName |
Κουλοχέρης, Δημήτριος |
|
heal.committeeMemberName |
Χασαλεύρης, Αθανάσιος |
|
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
87 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|