HEAL DSpace

Βελτιστοποίηση εφοδιαστικής αλυσίδας υδρογόνου για χρήση στις μεταφορές και στην ενέργεια.

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Σαράντος, Γεώργιος el
dc.contributor.author Sarantos, Georgios en
dc.date.accessioned 2023-01-27T07:20:31Z
dc.date.available 2023-01-27T07:20:31Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56953
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24651
dc.rights Default License
dc.subject Υδρογόνο el
dc.subject Εφοδιαστική el
dc.subject Αλυσίδα el
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.title Βελτιστοποίηση εφοδιαστικής αλυσίδας υδρογόνου για χρήση στις μεταφορές και στην ενέργεια. el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυτική el
heal.classification Τεχνολογία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-12-05
heal.abstract Η κλιματική αλλαγή αποτελεί ένα φαινόμενο το οποίο τα τελευταία χρόνια εντείνεται ολοένα και περισσότερο προκαλώντας ανησυχία σε όλη την Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται απαραίτητη η λήψη άμεσης δράσης για την αποφυγή περεταίρω επιδείνωσης του φαινομένου της αύξησης του παγκόσμιου μέσου όρου της θερμοκρασίας. Ο στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι η σταδιακή μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίοι συνδέονται άμεσα με το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου, πέρα από την συνεχή ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, είναι αναγκαία και η αντικατάσταση του παραδοσιακών ορυκτών καυσίμων. Το υδρογόνο αποτελεί μια βασική επιλογή. Το βασικό πλεονέκτημα του είναι πως υπάρχει η δυνατότητα όταν παράγεται από ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, να περιέχει μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς κατά την καύση του με οξυγόνο παράγεται μόνο νερό. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πληθώρα εφαρμογών, όπως η παραγωγή ισχύος, οι μεταφορές και η βιομηχανία, εξαιτίας της ενεργειακής πυκνότητας του. Αποτελεί δε, μια ελκυστική επιλογή για την αποθήκευση περίσσειας ηλεκτρικής ενέργειας σε μορφή χημικής. Ωστόσο, προς το παρόν η τεχνολογίες που συνδέονται με την παραγωγή, αποθήκευση και εκμετάλλευσή του βρίσκονται σε αρχικό στάδιο εμπορικής εφαρμογής. Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως σκοπό, τον σχεδιασμό μια θαλάσσιας εφοδιαστικής αλυσίδας πράσινου υδρογόνου, σε μη διασυνδεδεμένα νησιά του Αιγαίου για την κάλυψη ελλείμματος ηλεκτροπαραγωγής από τις ΑΠΕ. Η αποθήκευση και μεταφορά, πραγματοποιείται σε υγροποιημένη μορφή. Για την βελτιστοποίηση της, υπολογίστηκε ο βέλτιστος τρόπος διανομής του υγροποιημένου υδρογόνου αλλά και οι κατάλληλες μεταφερόμενες ποσότητες, βάσει ενός πακέτου κριτήριών που λαμβάνουν υπόψη τόσο περιβαλλοντικούς όσο και οικονομικούς παράγοντες. Συνοπτικά, προέκυψε πως γενικά κυκλικά δρομολόγια με ποσότητες υδρογόνου για κάλυψη ενεργειακών αναγκών ενός μήνα είναι η βέλτιστη λύση. el
heal.abstract Climate change is a phenomenon that in recent years has intensified more and more, causing concern throughout Europe. Regarding this, it is necessary to take immediate action in order to avoid further aggravation of the global temperature increase. The goal for the coming years is the gradual reduction of carbon dioxide emissions, which are directly linked to the greenhouse effect. For the implementation of this objective, except of the continuous development of the renewable energy sources, the replacement of the traditional fossil fuels of high importance. Hydrogen is a key option. Its main advantage is that when it is produced from renewable electricity, it has zero environmental footprint, as the only product when it is combined with oxygen in the burning process, is water. It can also be used in a variety of applications, such as power generation, transportations and industry, due to its high energy density. It is also an attractive option for storing excess electrical energy in chemical form. However, currently the technologies associated with its production, storage and exploitation are at an early stage of commercial application. The purpose of this paper is to design a marine supply chain of green hydrogen, in non-interconnected islands of the Aegean to cover the deficit of electricity generation from RES. Storage and transport is carried out in liquid form. In order to optimize the chain, it was calculated the optimal way to distribute the liquefied hydrogen and the appropriate transported quantities, based on a package of criteria that take into account both environmental and economic factors. To conclude, it seems that milky-runs with quantities of hydrogen to cover one month's energy needs is the optimal solution. en
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Τόλης, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 114 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record