dc.contributor.author | Δημητριάδου, Ανδρονίκη | el |
dc.contributor.author | Dimitriadou, Androniki | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-27T08:33:25Z | |
dc.date.available | 2023-01-27T08:33:25Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56968 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24666 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διερεύνηση | el |
dc.subject | Δεξιόστροφη Παρακαμπτήρια Λωρίδα Ελεύθερης Ροής | en |
dc.subject | Τετρασκελής «Τυπικός» Κυκλικός Κόμβος | el |
dc.subject | Σενάρια | el |
dc.subject | Λειτουργική Ανάλυση | el |
dc.subject | Analysis | en |
dc.subject | Free-flow Right-turn Bypass Lane | en |
dc.subject | Four-legged Single-lane Roundabout | en |
dc.subject | Scenarios | en |
dc.subject | Functional Analysis | en |
dc.title | Διερεύνηση της Αναγκαιότητας Χωροθέτησης Δεξιόστροφης Παρακαμπτήριας Λωρίδας Ελεύθερης Ροής σε «Τυπικούς» Κυκλικούς Κόμβους | el |
dc.title | Necessity Analysis of the Free-Flow Right-Turn Bypass Lane at Single-Lane Roundabouts | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Γεωμετρικός Σχεδιασμός Οδών | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-11-04 | |
heal.abstract | Κύριος στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση της αναγκαιότητας χωροθέτησης δεξιόστροφης παρακαμπτήριας λωρίδας ελεύθερης ροής σε κλάδο τετρασκελών «τυπικών» κυκλικών κόμβων. Για τη διερεύνηση αυτή δημιουργήθηκαν σενάρια σε υπολογιστικά φύλλα του Microsoft Excel, σε καθένα από τα οποία πραγματοποιούταν λειτουργική ανάλυση του εξεταζόμενου «τυπικού» κυκλικού κόμβου με και χωρίς δεξιόστροφη παρακαμπτήρια λωρίδα βάσει των Αμερικάνικων Οδηγιών για τους κυκλικούς κόμβους (NCHRP 2010). Βασικός στόχος ήταν να υπολογιστεί η διαφορά της συνολικής αναμενόμενης καθυστέρησής του πριν και μετά την τοποθέτηση παρακαμπτήριας λωρίδας (Δdκόμβου), όπου με αυτό το μέγεθος εντοπιζόταν πρακτικά η επιρροή της στη συνολική απόδοση του κυκλικού κόμβου. Συνολικά, εξετάστηκαν 8.883 σενάρια, καθώς μελετήθηκαν 47 διαφορετικές περιπτώσεις συνολικού εισερχόμενου φόρτου από τον κάθε κλάδο και 189 διαφορετικά ποσοστά κατανομής τους σε δεξιόστροφη, ευθεία και αριστερόστροφη κίνηση για την κάθε περίπτωση (189x47). Ύστερα, συλλέγοντας τα 29 βασικότερα μεγέθη του κάθε σεναρίου, δηλαδή το Δdκόμβου του, τους τέσσερις συνολικούς εισερχόμενους φόρτους στον κυκλικό κόμβο από τον κάθε κλάδο, τα δώδεκα ποσοστά κατανομής τους στις τρεις επιμέρους κινήσεις και τους δώδεκα αντίστοιχους φόρτους από τα ποσοστά αυτά, προέκυψε η βάση δεδομένων της εργασίας, η οποία εισήχθη στο πρόγραμμα του R-Studio. Στο περιβάλλον του προγράμματος αυτού έγινε μία προσπάθεια μοντελοποίησης της εξεταζόμενης αναγκαιότητας με τη μέθοδο της γραμμικής παλινδρόμησης και την εκτέλεση γραμμικών μοντέλων. Από αυτά τα μοντέλα προέκυψε το στατιστικά και λειτουργικά βέλτιστο, μέσω του οποίου διερευνάται κατά πόσο η τοποθέτηση δεξιόστροφης παρακαμπτήριας λωρίδας ελεύθερης ροής σε κλάδο τετρασκελούς «τυπικού» κυκλικού κόμβου συμβάλλει στη βελτίωση της αναμενόμενης καθυστέρησής του και γενικότερα στη συνολική του απόδοση. Αυτό επιτυγχάνεται ορίζοντας απλά τους υφιστάμενους ή τους μελλοντικούς επιθυμητούς εξυπηρετούμενους φόρτους του κόμβου στο μοντέλο. | el |
heal.abstract | The main objective of this Diploma Thesis is to investigate the necessity of the free-flow right-turn bypass lane at a four-legged single-lane roundabouts’ bound. For this necessity analysis, scenarios in Microsoft Excel spreadsheets were developed, where the functional analysis of the single-lane roundabout with and without right-turn bypass lane took place according to the American guidelines for the roundabouts (NCHRP 2010). Each one of the functional analysis aimed to the calculation of roundabout’s total expected delay change before and after the installation of right-turn bypass lane (Ddkombou), through which the effect of this lane on roundabout’s total performance was practically observed. In total, the scope of the analysis reached the 8.883 scenarios. This number occurred from the study of 47 different cases of total entry volume from each approach and 189 different distribution percentages of these entry volumes in right-turn, straight and left-turn flow for each case (189x47). Afterwards, the 29 most valuable variables of each scenario, more particularly its Ddkombou, the four roundabout’s total entry volumes from each approach, the twelve distribution percentages of these volumes in the tree individual flows and the twelve respective volumes from these percentages, composed the project’s main database. Then, the database was inserted in the R-Studio platform, where the modelling of the examined necessity was attempted, by using the linear regression method and by running linear models. From these models, emerged the statistically and functionally optimal, which can identify if the installation of a free-flow right-turn bypass lane at a four-legged single-lane roundabout’s bound contributes to the improvement of its expected delay and generally of its total performance. This can be achieved by just applying the existing or the future desirable served roundabout’s volumes in this model. | en |
heal.advisorName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.advisorName | Mavromatis, Stergios | en |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Λοΐζος, Ανδρέας | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 165 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: