HEAL DSpace

Ανάλυση Μηχανικής Μάθησης ανισόρροπων δεδομένων τηλεματικής για την πρόβλεψη της συμπεριφοράς του οδηγού

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κωστόπουλος, Αντώνης el
dc.contributor.author Kostopoulos, Antonis en
dc.date.accessioned 2023-01-27T10:47:17Z
dc.date.available 2023-01-27T10:47:17Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56977
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24675
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Οδική ασφάλεια el
dc.subject Ανάλυση συμπεριφοράς οδηγού el
dc.subject Μη Ισορροπημένη Μάθηση el
dc.subject Μηχανική Μάθηση el
dc.subject Ανάλυση δεδομένων φυσικής οδήγησης el
dc.subject Road Safety en
dc.subject Analysis of driving behaviour en
dc.subject Imbalanced Learning en
dc.subject Machine Learning en
dc.subject Naturalistic Driving Data analysis en
dc.title Ανάλυση Μηχανικής Μάθησης ανισόρροπων δεδομένων τηλεματικής για την πρόβλεψη της συμπεριφοράς του οδηγού el
dc.title Imbalanced learning analysis for driving behaviour prediction using naturalistic driving data
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανική Μάθηση el
heal.classification Ανάλυση δεδομένων el
heal.classification Πρόβλεψη συμπεριφοράς el
heal.classification Νευρωνικά Δίκτυα el
heal.classification Machine Learning en
heal.classification Data analysis el
heal.classification Behaviour prediction el
heal.classification Neural Networks el
heal.classification Οδική Ασφάλεια el
heal.classification Road Safety el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-11-04
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η ανάλυση δεδομένων φυσικής οδήγησης (Naturalistic Driving Data – NDD) για την ταξινόμηση και πρόβλεψη της οδικής συμπεριφοράς και των σοβαρών περιστατικών (harsh events), με τεχνικές Μηχανικής Μάθησης (Machine Learning). Αξιοποιήθηκαν δεδομένα τηλεματικής της εταιρίας OSeven, για την ταξινόμηση και πρόβλεψη της Οδικής συμπεριφοράς, με τη χρήση των δεικτών Επικίνδυνης Οδικής συμπεριφοράς απότομων επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων σε αναγωγή 100 χιλιομέτρων διαδρομής. Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκεται ο προσδιορισμός του βαθμού επιρροής των οδικών δεδομένων στις καταστάσεις εμφάνισης απότομων περιστατικών, μέσω της διαδικασίας Επιλογής Χαρακτηριστικών (Feature Selection) και η ταξινόμηση των απότομων επιταχύνσεων (harsh accelerations) και απότομων επιβραδύνσεων (harsh brakings) σε δύο επίπεδα ασφαλείας μέσα από τεχνικές Μηχανικής Μάθησης. Η ομαδοποίηση με K-means κατέδειξε ότι οι οδηγοί με περισσότερες από 48 απότομες επιταχύνσεις και 45 απότομες επιβραδύνσεις ανά 100χλμ. οδήγησης εμφάνισαν την πιο επικίνδυνη συμπεριφορά. Τα αποτελέσματα της εργασίας ανέδειξαν την συνολική διανυθείσα απόσταση διαδρομής ως την μεταβλητή με την μεγαλύτερη επιρροή σε απότομα περιστατικά, ενώ τις καλύτερες μετρικές αξιολογήσεις ταξινόμησης σε κλάσεις για το συγκεκριμένο πρόβλημα Μη Ισορροπημένης Μάθησης έδωσαν οι αλγόριθμοι Gradient Boosting και Multilayered Perceptrons, με αξιόλογες επιδόσεις για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σχετικά με τα επίπεδα ασφάλειας της Οδικής συμπεριφοράς. el
heal.abstract The objective of this Diploma Thesis is the exploitation of imbalanced learning for the task of classifying and predicting driving behaviour and harsh events, using naturalistic driving data. Data was collected through the telematics company OSeven, in order to classify and predict driving behaviour in terms of harsh accelerations and brakings occurences. More precisely, this thesis intends to determine the most crucial predictors for the occurrence of harsh events, through a feature selection process and to identify two safety levels for harsh accelerations and brakings using Machine Learning techniques. K-means clustering revealed that users with more than 48 harsh accelerations and more than 45 harsh brakings per 100 km of driving were deemed the most dangerous. The imbalanced classification results showcased that the total driving distance was the more impactful variable to harsh events occurence, whilst the best techniques for this particular imbalanced learning process, were achieved by Gradient Boosting and Multilayered Perceptrons algorithms. en
heal.advisorName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 129 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα