dc.contributor.author | Κωστόπουλος, Αντώνης | el |
dc.contributor.author | Kostopoulos, Antonis | en |
dc.date.accessioned | 2023-01-27T10:47:17Z | |
dc.date.available | 2023-01-27T10:47:17Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56977 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24675 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οδική ασφάλεια | el |
dc.subject | Ανάλυση συμπεριφοράς οδηγού | el |
dc.subject | Μη Ισορροπημένη Μάθηση | el |
dc.subject | Μηχανική Μάθηση | el |
dc.subject | Ανάλυση δεδομένων φυσικής οδήγησης | el |
dc.subject | Road Safety | en |
dc.subject | Analysis of driving behaviour | en |
dc.subject | Imbalanced Learning | en |
dc.subject | Machine Learning | en |
dc.subject | Naturalistic Driving Data analysis | en |
dc.title | Ανάλυση Μηχανικής Μάθησης ανισόρροπων δεδομένων τηλεματικής για την πρόβλεψη της συμπεριφοράς του οδηγού | el |
dc.title | Imbalanced learning analysis for driving behaviour prediction using naturalistic driving data | |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μηχανική Μάθηση | el |
heal.classification | Ανάλυση δεδομένων | el |
heal.classification | Πρόβλεψη συμπεριφοράς | el |
heal.classification | Νευρωνικά Δίκτυα | el |
heal.classification | Machine Learning | en |
heal.classification | Data analysis | el |
heal.classification | Behaviour prediction | el |
heal.classification | Neural Networks | el |
heal.classification | Οδική Ασφάλεια | el |
heal.classification | Road Safety | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-11-04 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η ανάλυση δεδομένων φυσικής οδήγησης (Naturalistic Driving Data – NDD) για την ταξινόμηση και πρόβλεψη της οδικής συμπεριφοράς και των σοβαρών περιστατικών (harsh events), με τεχνικές Μηχανικής Μάθησης (Machine Learning). Αξιοποιήθηκαν δεδομένα τηλεματικής της εταιρίας OSeven, για την ταξινόμηση και πρόβλεψη της Οδικής συμπεριφοράς, με τη χρήση των δεικτών Επικίνδυνης Οδικής συμπεριφοράς απότομων επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων σε αναγωγή 100 χιλιομέτρων διαδρομής. Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκεται ο προσδιορισμός του βαθμού επιρροής των οδικών δεδομένων στις καταστάσεις εμφάνισης απότομων περιστατικών, μέσω της διαδικασίας Επιλογής Χαρακτηριστικών (Feature Selection) και η ταξινόμηση των απότομων επιταχύνσεων (harsh accelerations) και απότομων επιβραδύνσεων (harsh brakings) σε δύο επίπεδα ασφαλείας μέσα από τεχνικές Μηχανικής Μάθησης. Η ομαδοποίηση με K-means κατέδειξε ότι οι οδηγοί με περισσότερες από 48 απότομες επιταχύνσεις και 45 απότομες επιβραδύνσεις ανά 100χλμ. οδήγησης εμφάνισαν την πιο επικίνδυνη συμπεριφορά. Τα αποτελέσματα της εργασίας ανέδειξαν την συνολική διανυθείσα απόσταση διαδρομής ως την μεταβλητή με την μεγαλύτερη επιρροή σε απότομα περιστατικά, ενώ τις καλύτερες μετρικές αξιολογήσεις ταξινόμησης σε κλάσεις για το συγκεκριμένο πρόβλημα Μη Ισορροπημένης Μάθησης έδωσαν οι αλγόριθμοι Gradient Boosting και Multilayered Perceptrons, με αξιόλογες επιδόσεις για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σχετικά με τα επίπεδα ασφάλειας της Οδικής συμπεριφοράς. | el |
heal.abstract | The objective of this Diploma Thesis is the exploitation of imbalanced learning for the task of classifying and predicting driving behaviour and harsh events, using naturalistic driving data. Data was collected through the telematics company OSeven, in order to classify and predict driving behaviour in terms of harsh accelerations and brakings occurences. More precisely, this thesis intends to determine the most crucial predictors for the occurrence of harsh events, through a feature selection process and to identify two safety levels for harsh accelerations and brakings using Machine Learning techniques. K-means clustering revealed that users with more than 48 harsh accelerations and more than 45 harsh brakings per 100 km of driving were deemed the most dangerous. The imbalanced classification results showcased that the total driving distance was the more impactful variable to harsh events occurence, whilst the best techniques for this particular imbalanced learning process, were achieved by Gradient Boosting and Multilayered Perceptrons algorithms. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 129 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: