HEAL DSpace

Προτυποποίηση τροχιάς προσπέρασης, με βάση δυναμικά χαρακτηριστικά οχήματος αξιοποιώντας δεδομένα από οδικό πείραμα και προσομοιωτή οδήγησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κοφίνης, Δημήτριος
dc.contributor.author Kofinis, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2023-02-01T10:58:33Z
dc.date.available 2023-02-01T10:58:33Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57003
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24701
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Προτυποποίηση el
dc.subject Τροχιά προσπέρασης el
dc.subject Γωνιακό Διάγραμμα el
dc.subject Δέκτης GNSS el
dc.subject Προσομοιωτής οδήγησης el
dc.subject Modeling en
dc.subject Overtaking Trajectory en
dc.subject Azimuth Diagram en
dc.subject GNSS Receiver en
dc.subject Driving Simulator en
dc.title Προτυποποίηση τροχιάς προσπέρασης, με βάση δυναμικά χαρακτηριστικά οχήματος αξιοποιώντας δεδομένα από οδικό πείραμα και προσομοιωτή οδήγησης el
dc.title Passing path assessment, based on vehicle dynamic features utilizing data from field driving experiment and driving simulator en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Γεωμετρικός Σχεδιασμός Οδών el
heal.classification Geometric Design of Roads en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-11-04
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική έχει ως στόχο την προτυποποίηση της τροχιάς προσπέρασης αυτόνομων οχημάτων, χρησιμοποιώντας δεδομένα από προσομοιωτή οδήγησης και όχημα με προσαρμοσμένο δέκτη GNSS. Η τροχιά της προσπέρασης μελετήθηκε σε προσομοιωτή οδήγησης για τρία όρια ταχυτήτων (70km/h, 80km/h, 90km/h) και σε οδικό πείραμα με καταγραφή θέσης μέσω δέκτη GNSS για δύο όρια ταχυτήτων (90km/h, 110km/h). Το υπό προσπέραση όχημα κινείται με σταθερή ταχύτητα και μειωμένη κατά 20 km/h από το εκάστοτε όριο ταχύτητας. Το σενάριο του πειράματος αφορούσε υπεραστική οδό χωρίς κυκλοφορία στην αντίθετη κατεύθυνση. Τα δεδομένα που προέκυψαν, αρχικά αναλύθηκαν και επεξεργάστηκαν με τη μέθοδο του γωνιακού διαγράμματος, με στόχο να προσδιοριστεί η γεωμετρία των αντίρροπων τόξων του οχήματος που επιχειρεί ελιγμό προσπέρασης. Στη συνέχεια, εφαρμόστηκε η μέθοδος της κλωθοειδούς καμπύλης και ο υπολογισμός των απαραίτητων παραμέτρων της. Μελετήθηκε η τροχιά της προσπέρασης και οι παράμετροι που αφορούν στις πλευρικές αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων στα σημεία πιθανής σύγκρουσης τους. Για την στατιστική ανάλυση των παραγόμενων παραμέτρων, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος των θηκογραμμάτων και παράλληλα κατασκευάστηκαν, μέσω του στατιστικού δείγματος, μοντέλα γραμμικής παλινδρόμησης για την ακτίνα εξόδου και το συνολικό μήκος, της πρώτης φάσης του ελιγμού της προτυποποιημένης προσπέρασης. el
heal.abstract The main objective of this Thesis is to model the passing path of autonomous vehicles, using data from a driving simulator and a vehicle with an adapted GNSS receiver. The overtaking trajectory was studied in a driving simulator for three speed limits (70km/h, 80km/h, 90km/h) and in a field driving experiment with position tracking via a GNSS receiver for two speed limits (90km/h, 110km/h). The initial preceding vehicle shall be driven at a fixed speed, reduced by 20 km/h from the respective speed limit. The scenario of the experiment involved two-lane long urban road with zero opposite traffic. The data obtained were initially analyzed and processed by the azimuth diagram method, in order to determine the geometry of the counter arcs of the vehicle attempting overtaking maneuver. Then the clothoid curve method was applied and the necessary parameters were calculated. The passing path and the parameters relating to the lateral distances between the vehicles at the points of their possible impact have been examined. For the statistical analysis of the derived parameters, the method of boxplots was used. In addition linear regression models for the lane exit radius and the total length of the first phase of the maneuver of the modeled overtake were constructed. en
heal.advisorName Μαυρομάτης, Στέργιος el
heal.advisorName Mavromatis, Stergios el
heal.committeeMemberName Λοίζος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Loizos, Andreas en
heal.committeeMemberName Giannis, George en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα