HEAL DSpace

Ανάλυση χαρακτηριστικών απόσπασης προσοχής οδηγών στην Ελλάδα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μεράκου, Μαρία-Ελένη el
dc.contributor.author Merakou, Maria-Eleni en
dc.date.accessioned 2023-02-01T11:05:55Z
dc.date.available 2023-02-01T11:05:55Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57006
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24704
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Απόσπαση προσοχής el
dc.subject Χρήση κινητού el
dc.subject Διωνυμική λογιστική παλινδρόμηση el
dc.subject Μοντέλο τυχαίων δασών el
dc.subject Εξισορρόπηση στοιχείων el
dc.subject Driver's distraction en
dc.subject Mobile phone use en
dc.subject Binary logistic regression en
dc.subject Random forests en
dc.subject Class counterbalance en
dc.title Ανάλυση χαρακτηριστικών απόσπασης προσοχής οδηγών στην Ελλάδα el
dc.title Analysis of distraction characteristics due to mobile phone use in Greece en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδική ασφάλεια el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-11-04
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτέλεσε η ανάλυση των χαρακτηριστικών απόσπασης προσοχής των οδηγών από τη χρήση κινητού στην Ελλάδα. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν για τη στατιστική ανάλυση, συλλέχθηκαν την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2021 στην Ελλάδα μέσω μετρήσεων πεδίου. Οι μετρήσεις αυτές, αφορούν στην απόσπαση προσοχής του οδηγού από τη χρήση κινητής συσκευής τηλεφώνου, την ηλικία, το φύλο των οδηγών, την χρονική περίοδο, τις καιρικές συνθήκες και τον τύπο οδού στις τρεις περιοχές που εξετάστηκαν (εντός και πέριξ Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας). Για το σκοπό αυτό, αναπτύχθηκαν δύο μαθηματικά μοντέλα στατιστικής επεξεργασία των δεδομένων: Διωνυμική Παλινδρόμηση και Τυχαία Δάση, όπου και στα δύο, εξαρτημένη μεταβλητή είναι η απόσπαση προσοχής. Οι παραλλαγές έγιναν με τέσσερεις μεθόδους, με σκοπό την εξισορρόπηση της πιθανότητας απόσπασης ή μη της προσοχής. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι οι μεσήλικες και οι ηλικιωμένοι είναι λιγότερο πιθανό να προβούν στην χρήση κινητού κατά την οδήγηση σε σύγκριση με τους νέους. Ακόμη οι οδηγοί βαν ενδέχεται να κάνουν πιο συχνή χρήση κινητού σε σχέση με τους οδηγούς Ι.Χ. κι άλλων οχημάτων. Προέκυψε επίσης, ότι οι οδηγοί στου αυτοκινητόδρομους κάνουν πιο συχνή χρήση του κινητού από ότι σε αστικές και επαρχιακές οδούς. Επιπλέον, φαίνεται πως είναι λιγότερο πιθανό οι οδηγοί να χρησιμοποιήσουν το κινητό όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες, σε σύγκριση με τις καλές. el
heal.abstract The subject of this Diploma Thesis is the analysis of distraction characteristics due to mobile phone use in Greece. The data used for the statistical analysis were collected from field measurements during November-December 2021 in Greece. The collected data are related to distraction measurements but also to driver’s age and gender, the type of vehicle, the weather conditions, the time period and the road type in three areas (in and around Athens, Thessaloniki and Larisa). On that purpose, two mathematical models were developed: Binary Logistic Regression and the Random Forests. Four variations were used for each model, aiming to counterbalance the distraction and no-distraction classes. In the two models, driver’s distraction is the dependent variable for all four variations. The results demonstrate that old and middle aged drivers are less likely to use mobile phone while driving than younger drivers. It was also found, that van drivers tend to use mobile phone more often than drivers of any other vehicle type. Furthermore, drivers on motorways are more likely to use mobile phone than drivers on urban and rural roads. Regarding bad weather conditions, drivers are less likely to use mobile phone while driving than during good weather conditions. en
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.advisorName Yannis, George en
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 103 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα