dc.contributor.author |
Τριάντης, Δημήτριος
|
el |
dc.contributor.author |
Triantis, Dimitrios
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-02-01T11:47:03Z |
|
dc.date.available |
2023-02-01T11:47:03Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57022 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24720 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αυτόνομα οχήματα |
el |
dc.subject |
Πεζοί |
el |
dc.subject |
Βαθιά μάθηση |
el |
dc.subject |
Πρόβλεψη τροχιών |
el |
dc.subject |
Κωδικοποίητης-αποκωδικοποιητής |
el |
dc.subject |
Αστικό περιβάλλον |
el |
dc.subject |
LSTM |
en |
dc.subject |
Αμφίδρομο LSTM |
el |
dc.subject |
RNN |
en |
dc.subject |
CNN |
en |
dc.subject |
Μηχανισμός έμφασης |
el |
dc.subject |
Autonomous vehicles |
en |
dc.subject |
Pedestrians |
en |
dc.subject |
Deep learning |
en |
dc.subject |
Trajectory prediction |
en |
dc.subject |
Encoder-Decoder |
en |
dc.subject |
Urban environment |
en |
dc.subject |
LSTM |
en |
dc.subject |
Bidirectional LSTM |
en |
dc.subject |
CNN |
en |
dc.subject |
RNN |
en |
dc.subject |
Attention mechanism |
en |
dc.title |
Modelling of interactions between autonomous vehicles and pedestrians using advanced deep learning methods |
en |
dc.title |
Προτυποποίηση αλληλεπίδρασης αυτόνομων οχημάτων και πεζών με χρήση προχωρημένων μεθόδων βαθιάς μάθησης |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Προτυποποίηση |
el |
heal.classification |
Αυτόνομα οχήματα |
el |
heal.classification |
Modelling |
en |
heal.classification |
Autonomous vehicles |
en |
heal.language |
el |
|
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-11-04 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη προτύπων βαθιάς μάθησης για την πρόβλεψη των τροχιών αυτόνομων οχημάτων και πεζών κατά την αλληλεπίδραση τους σε αστικά οδικά δίκτυα. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν συγκεντρώθηκαν σε κεντρικές αστικές περιοχές των Βρυξελλών και του Λέβεν και αφορούν σε αλληλεπιδράσεις δύο πρακτόρων (ενός πεζού και ενός αυτόνομου οχήματος). Τα εν λόγω δεδομένα περιείχαν στην ανεπεξέργαστη μορφή τους τις συντεταγμένες των πρακτόρων ανά 0.1 δευτερόλεπτα. Για την καλύτερη απόδοση των χρησιμοποιούμενων προτύπων, από τις συντεταγμένες εξάχθηκαν τα εξής χαρακτηριστικά: συνιστώσες ταχυτήτων, διανυσματικές ταχύτητες, διαφορά ταχυτήτων μεταξύ πρακτόρων, διαφορά γωνιών κίνησης μεταξύ πρακτόρων, ευκλείδεια απόσταση, κατακόρυφες και οριζόντιες αποστάσεις από τις οπτικές καθενός από τους δύο πράκτορες. Τα πρότυπα βαθιάς μάθησης που εφαρμόστηκαν είναι επτά σε αριθμό και όλα έχουν αρχιτεκτονική Encoder-Decoder και εμπεριέχουν κελιά LSTM. Και τα επτά πρότυπα εκπαιδεύτηκαν για τα ίδια επεισόδια (70% των δεδομένων) με και χωρίς τα χαρακτηριστικά που εξάχθηκαν, με σκοπό να διερευνηθεί ο βαθμός επιρροής αυτών στην ακρίβεια κάθε αρχιτεκτονικής. Χρησιμοποιώντας ως μετρικές αξιολόγησης των προτύπων το Μέσο Απόλυτο Σφάλμα (ΜΑΕ) και το Μέσο Τετραγωνικό Σφάλμα (MSΕ) προέκυψε ότι ακριβέστερο εξ όλων των προτύπων είναι το Stacking Ensemble με τα χαρακτηριστικά, το οποίο συνδυάζει τα προηγούμενα έξι. Από τα έξι επιμέρους πρότυπα ακριβέστερο στις προβλέψεις προέκυψε το BiLSTM encoder-decoder με ένα επίπεδο CNN. Τέλος, όσον αφορά την περαιτέρω διερεύνηση του εν λόγω προβλήματος, έγινε μια σειρά από σχετικές προτάσεις. |
el |
heal.abstract |
The aim of this thesis is to develop deep learning models that predict the trajectories of autonomous vehicles and pedestrians during their interactions in urban environments. The data that were used for this analysis were gathered at dense urban areas in the cities of Brussels and Leuven, Belgium and pertain to interactions between two agents (one pedestrian and one autonomous vehicle per interaction). In their raw form, these data are comprised of the coordinates of each of the two agents per 0.1 seconds. In order to improve the performance of the used models, the following features were extracted from the said coordinates: both agents’ speeds and velocities, velocity and angle difference between the two agents, euclidean distance, lateral and longitudal distances from each of the two agents’ perspectives. The deep learning models that were used are seven in number and all have an Encoder-Decoder architecture while at the same time including LSTM cells. All seven models were trained for the same interaction episodes (70% of the data) with and without the extracted features, in order to investigate the level of influence that they have in each of the architectures. Using the Mean Absolute Error (MAE) and Mean Square Error (MSE) as performance metrics it was concluded that the most precise model is the Stacking Ensemble one, which uses the other six models to achieve the optimal prediction accuracy. From these six models, the one with the greatest accuracy is the BiLSTM encoder-decoder one with an additional CNN layer. |
en |
heal.advisorName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογίαννη, Ελένη |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
151 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|