HEAL DSpace

Modelling of interactions between autonomous vehicles and pedestrians using advanced deep learning methods

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τριάντης, Δημήτριος el
dc.contributor.author Triantis, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2023-02-01T11:47:03Z
dc.date.available 2023-02-01T11:47:03Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57022
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24720
dc.rights Default License
dc.subject Αυτόνομα οχήματα el
dc.subject Πεζοί el
dc.subject Βαθιά μάθηση el
dc.subject Πρόβλεψη τροχιών el
dc.subject Κωδικοποίητης-αποκωδικοποιητής el
dc.subject Αστικό περιβάλλον el
dc.subject LSTM en
dc.subject Αμφίδρομο LSTM el
dc.subject RNN en
dc.subject CNN en
dc.subject Μηχανισμός έμφασης el
dc.subject Autonomous vehicles en
dc.subject Pedestrians en
dc.subject Deep learning en
dc.subject Trajectory prediction en
dc.subject Encoder-Decoder en
dc.subject Urban environment en
dc.subject LSTM en
dc.subject Bidirectional LSTM en
dc.subject CNN en
dc.subject RNN en
dc.subject Attention mechanism en
dc.title Modelling of interactions between autonomous vehicles and pedestrians using advanced deep learning methods en
dc.title Προτυποποίηση αλληλεπίδρασης αυτόνομων οχημάτων και πεζών με χρήση προχωρημένων μεθόδων βαθιάς μάθησης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Προτυποποίηση el
heal.classification Αυτόνομα οχήματα el
heal.classification Modelling en
heal.classification Autonomous vehicles en
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-11-04
heal.abstract Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη προτύπων βαθιάς μάθησης για την πρόβλεψη των τροχιών αυτόνομων οχημάτων και πεζών κατά την αλληλεπίδραση τους σε αστικά οδικά δίκτυα. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν συγκεντρώθηκαν σε κεντρικές αστικές περιοχές των Βρυξελλών και του Λέβεν και αφορούν σε αλληλεπιδράσεις δύο πρακτόρων (ενός πεζού και ενός αυτόνομου οχήματος). Τα εν λόγω δεδομένα περιείχαν στην ανεπεξέργαστη μορφή τους τις συντεταγμένες των πρακτόρων ανά 0.1 δευτερόλεπτα. Για την καλύτερη απόδοση των χρησιμοποιούμενων προτύπων, από τις συντεταγμένες εξάχθηκαν τα εξής χαρακτηριστικά: συνιστώσες ταχυτήτων, διανυσματικές ταχύτητες, διαφορά ταχυτήτων μεταξύ πρακτόρων, διαφορά γωνιών κίνησης μεταξύ πρακτόρων, ευκλείδεια απόσταση, κατακόρυφες και οριζόντιες αποστάσεις από τις οπτικές καθενός από τους δύο πράκτορες. Τα πρότυπα βαθιάς μάθησης που εφαρμόστηκαν είναι επτά σε αριθμό και όλα έχουν αρχιτεκτονική Encoder-Decoder και εμπεριέχουν κελιά LSTM. Και τα επτά πρότυπα εκπαιδεύτηκαν για τα ίδια επεισόδια (70% των δεδομένων) με και χωρίς τα χαρακτηριστικά που εξάχθηκαν, με σκοπό να διερευνηθεί ο βαθμός επιρροής αυτών στην ακρίβεια κάθε αρχιτεκτονικής. Χρησιμοποιώντας ως μετρικές αξιολόγησης των προτύπων το Μέσο Απόλυτο Σφάλμα (ΜΑΕ) και το Μέσο Τετραγωνικό Σφάλμα (MSΕ) προέκυψε ότι ακριβέστερο εξ όλων των προτύπων είναι το Stacking Ensemble με τα χαρακτηριστικά, το οποίο συνδυάζει τα προηγούμενα έξι. Από τα έξι επιμέρους πρότυπα ακριβέστερο στις προβλέψεις προέκυψε το BiLSTM encoder-decoder με ένα επίπεδο CNN. Τέλος, όσον αφορά την περαιτέρω διερεύνηση του εν λόγω προβλήματος, έγινε μια σειρά από σχετικές προτάσεις. el
heal.abstract The aim of this thesis is to develop deep learning models that predict the trajectories of autonomous vehicles and pedestrians during their interactions in urban environments. The data that were used for this analysis were gathered at dense urban areas in the cities of Brussels and Leuven, Belgium and pertain to interactions between two agents (one pedestrian and one autonomous vehicle per interaction). In their raw form, these data are comprised of the coordinates of each of the two agents per 0.1 seconds. In order to improve the performance of the used models, the following features were extracted from the said coordinates: both agents’ speeds and velocities, velocity and angle difference between the two agents, euclidean distance, lateral and longitudal distances from each of the two agents’ perspectives. The deep learning models that were used are seven in number and all have an Encoder-Decoder architecture while at the same time including LSTM cells. All seven models were trained for the same interaction episodes (70% of the data) with and without the extracted features, in order to investigate the level of influence that they have in each of the architectures. Using the Mean Absolute Error (MAE) and Mean Square Error (MSE) as performance metrics it was concluded that the most precise model is the Stacking Ensemble one, which uses the other six models to achieve the optimal prediction accuracy. From these six models, the one with the greatest accuracy is the BiLSTM encoder-decoder one with an additional CNN layer. en
heal.advisorName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Βλαχογίαννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 151 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής