dc.contributor.author |
Καρίμαλη, Ερωφίλη
|
el |
dc.contributor.author |
Karimali, Erofili
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-02-02T08:08:20Z |
|
dc.date.available |
2023-02-02T08:08:20Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57036 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24734 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μεικτός ακέραιος γραμμικός προγραμματισμός, |
el |
dc.subject |
Κατανομή λεωφορείων σε αμαξοστάσια |
el |
dc.subject |
Κόστος καταμερισμού |
|
dc.subject |
Ποσοστό πληρότητας αμαξοστασίου |
el |
dc.subject |
Mixed integer linear programming |
en |
dc.subject |
Allocation cost of buses |
en |
dc.subject |
Occupancy rates |
en |
dc.title |
Καταμερισμός Λεωφορείων σε Αμαξοστάσια: Ανάπτυξη Μοντέλου Βελτιστοποίησης Μεικτού Ακέραιου Γραμμικού Προγραμματισμού |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιολογία |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-11-01 |
|
heal.abstract |
Στη παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται βελτιστοποίηση του καταμερισμού στόλου λεωφορείων σε αμαξοστάσια της Αττικής, λαμβάνοντας υπόψη ότι κάποια από αυτά είναι ηλεκτροκίνητα. Για το σκόπό αυτό αναπτύσσεται μοντέλο βελτιστοποίησης μεικτού ακέραιου γραμμικού προγραμματισμού, το οποίο επιλύεται με τη βοήθεια του λογισμικού Excel Open Solver. Τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν συλλέχθηκαν από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (Ο.Α.Σ.Α.) και αφορούν στις λεωφορειακές γραμμές της Αττικής. Έχουν συμπεριληφθεί νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που σκοπεύει ο φορέας να αγοράσει στο μέλλον για εξοικονόμηση ενέργειας. Η αντικειμενική συνάρτηση που δημιουργήθηκε ελαχιστοποιεί το κόστος «νεκρών» χιλιομέτρων που διανύουν τα λεωφορεία στην αρχή και στο τέλος της βάρδιάς τους. Διαμορφώθηκαν εναλλακτικά σενάρια με στόχο την εξαγωγή αποτελεσμάτων σχετικά με το κόστος καταμερισμού αλλά και τα ποσοστά πληρότητας των αμαξοστασίων. Επίσης πραγματοποιήθηκε ανάλυση ευαισθησίας για τις τιμές καυσίμων κατανάλωσης. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το προτεινόμενο μοντέλο συμβάλει στη βέλτιστη κατανομή των λεωφορείων στα αμαξοστάσια και στην εξισορρόπηση της πληρότητας των αμαξοστασίων. Τα αμαξοστάσια με μικρή χωρητικότητα παρουσιάζουν μεγάλα ποσοστά πληρότητας και άρα υπάρχουν δυσκολίες στο συντονισμό και τη λειτουργία τους. Τέλος τα αμαξοστάσια με μεγάλη χωρητικότητα παρουσιάζουν μικρότερα ποσοστά πληρότητας. |
el |
heal.abstract |
This diploma thesis focuses on the optimal allocation of buses to depots in Attica,
Greece, considering electric vehicles. A mixed integer linear programming
optimization model is developed and solved using Excel Open Solver software. The
data used were collected by Athens Public Transport Organization (O.A.S.A.) and
concern the bus lines of Attica. New electric buses that the operator intends to
purchase in the future to save energy have been included. The objective function
created minimizes the cost of deadhead kilometers traveled by buses at the
beginning and end of their shift. Alternative scenarios were formulated with the aim
of extracting results regarding the allocation of costs and the occupancy rates of the
bus depots. A sensitivity analysis was also carried out for fuel prices. The results
show that the proposed model contributes to the optimal allocation of buses to bus
depots and to the balancing of the depots occupancy. Depots with small capacity
show high occupancy rates and therefore there are difficulties in their coordination
and operation. Finally, depot stations with large capacity show lower occupancy
rates. |
en |
heal.advisorName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
73 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|