HEAL DSpace

Καταμερισμός Λεωφορείων σε Αμαξοστάσια: Ανάπτυξη Μοντέλου Βελτιστοποίησης Μεικτού Ακέραιου Γραμμικού Προγραμματισμού

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καρίμαλη, Ερωφίλη el
dc.contributor.author Karimali, Erofili en
dc.date.accessioned 2023-02-02T08:08:20Z
dc.date.available 2023-02-02T08:08:20Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57036
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24734
dc.rights Default License
dc.subject Μεικτός ακέραιος γραμμικός προγραμματισμός, el
dc.subject Κατανομή λεωφορείων σε αμαξοστάσια el
dc.subject Κόστος καταμερισμού
dc.subject Ποσοστό πληρότητας αμαξοστασίου el
dc.subject Mixed integer linear programming en
dc.subject Allocation cost of buses en
dc.subject Occupancy rates en
dc.title Καταμερισμός Λεωφορείων σε Αμαξοστάσια: Ανάπτυξη Μοντέλου Βελτιστοποίησης Μεικτού Ακέραιου Γραμμικού Προγραμματισμού el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιολογία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-11-01
heal.abstract Στη παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται βελτιστοποίηση του καταμερισμού στόλου λεωφορείων σε αμαξοστάσια της Αττικής, λαμβάνοντας υπόψη ότι κάποια από αυτά είναι ηλεκτροκίνητα. Για το σκόπό αυτό αναπτύσσεται μοντέλο βελτιστοποίησης μεικτού ακέραιου γραμμικού προγραμματισμού, το οποίο επιλύεται με τη βοήθεια του λογισμικού Excel Open Solver. Τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν συλλέχθηκαν από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (Ο.Α.Σ.Α.) και αφορούν στις λεωφορειακές γραμμές της Αττικής. Έχουν συμπεριληφθεί νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που σκοπεύει ο φορέας να αγοράσει στο μέλλον για εξοικονόμηση ενέργειας. Η αντικειμενική συνάρτηση που δημιουργήθηκε ελαχιστοποιεί το κόστος «νεκρών» χιλιομέτρων που διανύουν τα λεωφορεία στην αρχή και στο τέλος της βάρδιάς τους. Διαμορφώθηκαν εναλλακτικά σενάρια με στόχο την εξαγωγή αποτελεσμάτων σχετικά με το κόστος καταμερισμού αλλά και τα ποσοστά πληρότητας των αμαξοστασίων. Επίσης πραγματοποιήθηκε ανάλυση ευαισθησίας για τις τιμές καυσίμων κατανάλωσης. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το προτεινόμενο μοντέλο συμβάλει στη βέλτιστη κατανομή των λεωφορείων στα αμαξοστάσια και στην εξισορρόπηση της πληρότητας των αμαξοστασίων. Τα αμαξοστάσια με μικρή χωρητικότητα παρουσιάζουν μεγάλα ποσοστά πληρότητας και άρα υπάρχουν δυσκολίες στο συντονισμό και τη λειτουργία τους. Τέλος τα αμαξοστάσια με μεγάλη χωρητικότητα παρουσιάζουν μικρότερα ποσοστά πληρότητας. el
heal.abstract This diploma thesis focuses on the optimal allocation of buses to depots in Attica, Greece, considering electric vehicles. A mixed integer linear programming optimization model is developed and solved using Excel Open Solver software. The data used were collected by Athens Public Transport Organization (O.A.S.A.) and concern the bus lines of Attica. New electric buses that the operator intends to purchase in the future to save energy have been included. The objective function created minimizes the cost of deadhead kilometers traveled by buses at the beginning and end of their shift. Alternative scenarios were formulated with the aim of extracting results regarding the allocation of costs and the occupancy rates of the bus depots. A sensitivity analysis was also carried out for fuel prices. The results show that the proposed model contributes to the optimal allocation of buses to bus depots and to the balancing of the depots occupancy. Depots with small capacity show high occupancy rates and therefore there are difficulties in their coordination and operation. Finally, depot stations with large capacity show lower occupancy rates. en
heal.advisorName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 73 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής