dc.contributor.author |
Σόρκου, Θεοδώρα
|
el |
dc.contributor.author |
Sorkou, Theodora
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-02-02T11:27:34Z |
|
dc.date.available |
2023-02-02T11:27:34Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57049 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24747 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
e-scooters |
en |
dc.subject |
Willingness to use |
en |
dc.subject |
Sharing services |
en |
dc.subject |
Micro-mobility |
en |
dc.subject |
Road environment |
en |
dc.subject |
Pricing |
en |
dc.subject |
Ηλεκτρικά πατίνια |
el |
dc.subject |
Υπηρεσίες μικροκινητικότητας |
el |
dc.subject |
Μικροκινητικότητα |
el |
dc.subject |
Οδικό περιβάλλον |
el |
dc.subject |
Τιμολόγηση |
el |
dc.subject |
Αύξηση ελκυστικότητας μέσου |
el |
dc.title |
Διερεύνηση της επιθυμίας χρήσης και της τιμολόγησης υπηρεσιών μικροκινητικότητας σε αστικές περιοχές |
el |
dc.title |
Exploring the willingness to use and pricing schemes of micromobility services in urban areas |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Transportation Engineering |
en |
heal.language |
el |
|
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-10 |
|
heal.abstract |
Over the last five years, an exponential growth has been observed in the development of e-scooter sharing services. They are based on the flexibility of this mode in accessing in dense urban areas. This major advantage is simultaneously its major handicap, as this dual behavior (from vehicle to pedestrian) can cause complex and unsafe traffic interactions. Nevertheless, the comfort and therefore the attractiveness of these services in comparison to other urban transport modes is influenced by the road environment, which tend to be diverse in modern cities. This diploma thesis follows and investigates the aforementioned hypothesis. More specifically, it aims to define effective pricing policies considering the characteristics of the urban area, i.e., transport infrastructure and urban road network.
Το meet the aforementioned objective, a stated preferences experiment is designed and conducted in Athens with the participation of 243 respondents in total. The respondents express their willingness to use or not a sharing services of e-scooters considering hypothetical scenarios that are created based on an orthogonal table design. At the end of this process, a binary logistic regression model with random beta parameters is computed in order to explain potential differences in preferences. The analysis of results proves that a non-friendly environment to use an e-scooter can be compensated by a pricing policy that will provide bonus points combined with the option of transferring these points to parking service to those who are going to use it. Moreover, the existence of an urban road network with pavement in a good condition and sidewalks with width higher that 2.1 meters leads to an increase of the willingness to use an e-scooter sharing service. Unexpectedly, the contribution of bike lanes was proved statistically insignificant in this research. Yet, the existence of pedestrianized zones in the urban road network of a 2-kilometers buffer area from the trip origin point has a noticeable impact on the attractiveness of this relatively new transport service. Overall, the model outputs show that respondents are willing to use e-scooters more to move around in dense and populated city centers than perform access/egress trip to/from metro stations.
Keywords: e-scooters, willingness to use, shared mobility, road environment, pricing. |
en |
heal.abstract |
Τα τελευταία πέντε χρόνια, μία εκθετική αύξηση έχει παρατηρηθεί στην ανάπτυξη υπηρεσιών κοινόχρηστων ηλεκτρικών πατινιών. Οι υπηρεσίες αυτές, βασίζονται στην ευελιξία του συγκεκριμένου μέσου μετακίνησης, καθώς εξυπηρετεί τη γρήγορη πρόσβαση σε πυκνές αστικές περιοχές. Αυτό το σημαντικό πλεονέκτημα είναι ταυτόχρονα και το κύριο μειονέκτημα του, καθώς αυτή η διπλή συμπεριφορά (από όχημα σε πεζό) μπορεί να προκαλέσει περίπλοκες και μη ασφαλείς αλληλεπιδράσεις στην κυκλοφορία τους. Βέβαια, η άνεση και συνεπώς η ελκυστικότητα αυτών των υπηρεσιών, σε σύγκριση με άλλα μέσα μετακίνησης, επηρεάζεται από το αστικό οδικό περιβάλλον, το οποίο στις σύγχρονές πόλεις τείνει να διαφέρει. Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία ακολουθεί και ερευνά την παραπάνω υπόθεση. Πιο συγκεκριμένα, στοχεύει στον προσδιορισμό αποτελεσματικών πολιτικών τιμολόγησης, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά μίας αστικής περιοχής ως προς τη συγκοινωνιακή υποδομή και τo δίκτυο αστικών δρόμων.
Για την επίτευξη του παραπάνω στόχου, ένα πείραμα δεδηλωμένων προτιμήσεων σχεδιάζεται και διεξάγεται στην Αθήνα με τη συμμετοχή συνολικά 243 ερωτηθέντων. Οι συμμετέχοντες εκφράζουν την επιθυμία τους για χρήση ή όχι μίας κοινόχρηστης υπηρεσίας ηλεκτρικού πατινιού σε υποθετικά σενάρια που δημιουργούνται βάσει ενός ορθογωνικού πίνακα σχεδιασμού. Στο τέλος αυτής της διαδικασίας, ένα μοντέλο δυαδικής λογιστικής παλινδρόμησης με τυχαίες παραμέτρους βήτα υπολογίζεται, προκειμένου να εξηγηθούν πιθανές διαφοροποιήσεις στις προτιμήσεις. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων, αποδεικνύει ότι ένα μη φιλικό περιβάλλον για χρήση ηλεκτρικού πατινιού μπορεί να αντισταθμιστεί από μία τιμολογιακή πολιτική που θα παρέχει μπόνους πόντους και δυνατότητα μεταφοράς τους σε υπηρεσίες στάθμευσης σε εκείνους που θα το χρησιμοποιήσουν. Επίσης, η ύπαρξη ενός αστικού οδικού δικτύου με οδόστρωμα σε καλή κατάσταση και πεζοδρόμια με πλάτος μεγαλύτερο από 2,1 μέτρα οδήγησε στην αύξηση της προθυμίας για χρήση κοινόχρηστων υπηρεσιών ηλεκτρικού πατινιού. Απροσδόκητα, η συμβολή των ποδηλατοδρόμων αποδείχθηκε στατιστικά ασήμαντη στη συγκεκριμένη έρευνα. Παρόλα αυτά, η ύπαρξη πεζοδρομημένων ζωνών στο αστικό δίκτυο μίας περιοχής ακτίνας 2 χιλιομέτρων από το σημείο προέλευσης του ταξιδιού έχει αισθητή επίδραση στην ελκυστικότητα αυτής της σχετικά νέας μεταφορικής υπηρεσίας. Συνολικά, τα αποτελέσματα του μοντέλου δείχνουν ότι οι ερωτηθέντες είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρικά πατίνια περισσότερο για να μετακινηθούν στα πυκνοκατοικημένα κέντρα πόλεων, παρά να πραγματοποιήσουν ταξίδι πρόσβασης/εξόδου προς/από σταθμούς του μετρό.
Λέξεις-κλειδιά: ηλεκτρικά πατίνια, προθυμία χρήσης, κοινόχρηστη κινητικότητα, οδικό περιβάλλον, τιμολόγηση. |
el |
heal.advisorName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
93 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|