HEAL DSpace

Ανάπτυξη μεθόδου υπολογισμού της λειτουργικής αποδοτικότητας πλοίου με χρήση δεικτών απόδοσης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κατσιμάρδος, Γεώργιος el
dc.contributor.author Katsimardos, Georgios en
dc.date.accessioned 2023-02-03T09:39:22Z
dc.date.available 2023-02-03T09:39:22Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57058
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24756
dc.rights Default License
dc.subject Αποδοτικότητα πλοίου el
dc.subject Κατανάλωση Καυσίμου el
dc.subject Ανάλυση δεδομένων el
dc.subject Δείκτες Απόδοσης el
dc.subject Απόδοση κύριας μηχανής el
dc.subject Ship performance en
dc.subject Fuel oil consumption en
dc.subject Data analysis en
dc.subject Performance Indicators en
dc.subject Main engine performace en
dc.title Ανάπτυξη μεθόδου υπολογισμού της λειτουργικής αποδοτικότητας πλοίου με χρήση δεικτών απόδοσης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Perfomance Engineering en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-06-02
heal.abstract Σε αυτήν την διπλωματική έγινε μελέτη της απόδοσης των υποσυστημάτων του πλοίου με χρήση δεικτών απόδοσης. Η μελέτη που διεξάχθηκε βασίστηκε σε ένα αρχείο δεδομένων τριών μηνών που προέκυψε από καταγραφές αισθητήρων υψηλής συχνότητας δειγματοληψίας και σε noon reports. Στο αρχείο δεδομένων περιλαμβάνονται στοιχεία για τρείς μήνες από την πορεία του πλοίου και αναφέρονται για κάθε λεπτό πολυάριθμα σημαντικά μεγέθη όπως η κατανάλωση της κύριας μηχανής και των ηλεκτρογεννητριών αλλά και η ταχύτητα του πλοίου. Επειδή το αρχείο αυτό είναι μεγάλο σε μέγεθος και περιέχονται κενά, γίνονται αρχικά κάποιες μετατροπές και υπολογίζονται μέσοι όροι για κάθε μέτρηση. Στην συνέχεια, γίνεται σύγκριση ανάμεσα στα δεδομένα των αισθητήρων υψηλής συχνότητας δειγματοληψίας και στα δεδομένα των noon reports με στόχο την πλήρη κατανόηση της κατάστασης του πλοίου. Ύστερα, υπολογίζονται δείκτες απόδοσης (Key Performance Indicators) για κάθε υποσύστημα του πλοίου. Για να σχηματιστούν δείκτες απόδοσης πρέπει να συγκριθούν δεδομένα από τις μετρούμενες τιμές των αισθητήρων υψηλής δειγματοληψίας με τιμές αναφοράς από Shop Tests και Sea Trials. Πιο αναλυτικά, σχηματίζεται ο συνολικός ενεργειακός δείκτης που αφορά την κατανάλωση της κύριας μηχανής και την ταχύτητα του πλοίου. Ακόμη, δημιουργείται δείκτης απόδοσης που αφορά την παρακολούθηση της ρύπανσης της γάστρας και της έλικας του πλοίου (Hull and Propeller KPI). Για τον δείκτη αυτόν υπολογίζεται η σχέση ανάμεσα στις στροφές ανά λεπτό και στην ισχύ της κύριας μηχανής για το βύθισμα σχεδίασης. Από την σχέση αυτήν προκύπτουν οι τιμές αναφοράς της ισχύος που θα συγκριθούν με τις μετρούμενες τιμές των αισθητήρων υψηλής δειγματοληψίας. Στην συνέχεια, δημιουργούνται δείκτες απόδοσης για την κύρια μηχανή. Ο πρώτος δείκτης αφορά την κατανάλωση και τις στροφές ανά λεπτό της κύριας μηχανής (Ηfo Consumption KPI) και ως τιμές αναφοράς έχει τα Shop Test της κύριας μηχανής. Έπειτα, δημιουργείται ένας δείκτης απόδοσης για την θερμοκρασία των καυσαερίων της κύριας μηχανής (Exhaust Gas KPI) όπου οι τιμές αναφοράς προκύπτουν από τα Shop Test της κύριας μηχανής. Επίσης, σχηματίζονται δείκτες απόδοσης για την λειτουργία του στροβιλοσυμπιεστή. Ο ένας δείκτης είναι το κλάσμα της θερμοκρασίας εξόδου του στροβιλοσυμπιεστή διαιρούμενο με την πίεση του θαλάμου scavenge air (Ttc/Pscav KPI). O επόμενος δείκτης απόδοσης είναι η απόκλιση της πιέσεως στον θάλαμο του scavenge air. Τέλος, σχηματίζεται ένας δείκτης απόδοσης για τις ηλεκτρογεννήτριες που αφορά την θερμοκρασία των καυσαερίων των ηλεκτρογεννητριών. Τέλος, γίνεται ανάλυση του υποσυστήματος του λέβητα και ελέγχεται η ορθή λειτουργία του. el
heal.abstract In this dissertation the performance of the ship subsystems was studied using performance indicators. The study was based on a three month data file resulting from high frequency sampling sensor measurements and noon reports. This file contains data for three months from the course of the ship and recordings for every minute of numerous important measurements such as the consumption of the main engine and the generators as well as the speed of the ship. Because this file is large in size and contains empty spaces, some corrections are made and averages are calculated for each measurement. Then, a comparison is made between the data of the high frequency sampling sensors and the noon reports in order to fully understand the condition of the ship. Key Performance Indicators are then calculated for each subsystem of the ship. In order to form performance indicators, data from the measured values of the high sampling sensors must be compared with reference values from Shop Tests and Sea Trials. In more detail, the energy indicator is formed regarding the consumption of the main engine and the speed of the ship. In addition, a performance indicator is created regarding the pollution of the hull of the ship (Hull and Propeller KPI). For this indicator the equation between revolutions per minute and the power of the main engine for the design draft is calculated. From this equation emerges the power reference values that will be compared with the measured values of the high sampling sensors. Then performance indicators are generated for the main engine. The first indicator is about the consumption and revolutions per minute of the main engine (HFO Consumption KPI) and the reference values are the Shop Tests of the main engine. Next, a performance indicator for the main engine exhaust temperature (Exhaust Gas KPI) is generated where the reference values are derived from the Main Engine Shop Tests. Also, efficiency indicators are formed for the operation of the turbocharger. The first indicator is the turbocharger outlet temperature divided by the scavenge air chamber pressure (Ttc / Pscav KPI). The next performance indicator is the pressure deviation in the scavenge air chamber. Finally, an efficiency indicator is formed for the generators regarding the temperature of the exhaust gases. Finally, the boiler subsystem is analyzed and its operation is checked. en
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.committeeMemberName Γρηγορόπουλος, Γρηγόρης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 81 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής