dc.contributor.author | Παπαδόπουλος, Δημήτριος![]() |
el |
dc.contributor.author | Papadopoulos, Dimitrios![]() |
en |
dc.date.accessioned | 2023-02-03T10:21:57Z | |
dc.date.available | 2023-02-03T10:21:57Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57063 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24761 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Eκμάθηση γλωσσών | el |
dc.subject | Eικονική πραγματικότητα | el |
dc.subject | Διαλογικοί βοηθοί | el |
dc.subject | Αυτόματη αναγνώριση ομιλίας | el |
dc.subject | Σύνθεση φωνής | el |
dc.subject | Language learning | en |
dc.subject | Virtual reality | en |
dc.subject | Conversational assistants | en |
dc.subject | Automatic speech recognition | en |
dc.subject | Speech synthesis | en |
dc.title | Σχεδίαση και ανάπτυξη ενός εικονικού περιβάλλοντος διαλογικής αλληλεπίδρασης για εκμάθηση των ελληνικών | el |
dc.title | Design and development of a virtual environment with a conversational agent for computer assisted language learning | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Virtual Reality Assisted Language Learning | en |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-11-15 | |
heal.abstract | Από τη μία, τα τελευταία χρόνια οι εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας φαίνεται να κερδίζουν όλο και περισσότερο χώρο σε διάφορους τομείς της καθημερινότητάς μας. Ένας από αυτούς τους τομείς είναι και η εκπαίδευση και μάλιστα ο κλάδος της που αφορά την εκμάθηση γλωσσών. Μάλιστα το πεδίο των "virtual reality assisted language learning" εφαρμογών μετράει ήδη κάποια πρώτα βήματα και δείχνει ότι τραβάει όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον με τις πιο δημοφιλείς από αυτές τις εφαρμογές να έχουν αρκετούς χιλιάδες χρήστες. Από την άλλη, μας ενδιαφέρουν οι διαλογικοί βοηθοί ή αλλιώς chatbots, τα οποία είναι ευφυή συστήματα που μπορούν να αναπτύξουν συζητήσεις σε φυσική γλώσσα και σε πραγματικό χρόνο. Από επιχειρήσεις μέχρι δημόσιες υπηρεσίες, από online πλατφόρμες εξυπηρέτησης πελατών μέχρι την αυτόματη τηλεφωνική υποστήριξη οι διαλογικοί βοηθοί εντοπίζονται σε πολλές εφαρμογές επικοινωνίας ανάμεσα στον άνθρωπο και τον υπολογιστή. Αντίστοιχα, chatbots έχουν χρησιμοποιηθεί και από κάποιες εφαρμογές εκμάθησης γλωσσών. Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, αφού έγιναν μια θεωρητική προσέγγιση των παραπάνω εννοιών και μια επισκόπηση των εφαρμογών σχετικών με την εκμάθηση γλωσσών, ορίστηκε το βασικό σημείο αναφοράς για μια καινοτόμα εφαρμογή εκμάθησης γλωσσών εικονικής πραγματικότητας με την παρουσία διαλογικών βοηθών. Στη συνέχεια, σχεδιάστηκε μια τέτοια εφαρμογή, αναπτύχθηκε μια πρωτότυπη έκδοση αυτής και μετά από μια διαδικασία αξιολόγησης προτάθηκαν μελλοντικές επεκτάσεις. Μέσω της εφαρμογής, ο χρήστης θα μπορεί να εξασκηθεί στην ελληνική γλώσσα συνομιλώντας με ανθρώπινους χαρακτήρες στα πλαίσια ρεαλιστικών σεναρίων εμπνευσμένα από την καθημερινότητα. Προς εξυπηρέτηση αυτού του σκοπού, εκτός από τις τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας και των διαλογικών βοηθών, επιστρατεύτηκαν και συνδυάστηκαν κι άλλες καινοτόμες τεχνολογίες, όπως είναι η αυτόματη αναγνώριση ομιλίας (ASR) και η σύνθεση φωνής (TTS). | el |
heal.abstract | On the one hand, in recent years virtual reality applications seem to be gaining ground in various areas of our everyday life. One of these areas is education, and in particular the area of language learning. In fact, the field of "virtual reality assisted language learning" applications is already counting some first steps and seems to be attracting more and more interest with the most popular of these applications having several thousand users. On the other hand, we are interested in interactive assistants or chatbots, which are intelligent systems that can develop conversations in natural language and in real time. From businesses to public services, from online customer service platforms to automated telephone support, interactive assistants can be found in many human-computer communication applications. Similarly, chatbots have also been used by some language learning applications. In this diploma thesis, after a theoretical study of the above concepts and an overview of applications related to language learning, a baseline for an state-of-the-art virtual reality language learning application with the presence of interactive assistants was defined. Subsequently, such an application was designed, a prototype version of it was developed and after an evaluation process future extensions were proposed. Using the application, the user will be able to practice Greek language by communicating with human characters in the context of realistic scenarios inspired by everyday life. To serve this purpose, in addition to virtual reality and interactive assistants, other innovative technologies, such as automatic speech recognition (ASR) and speech synthesis (TTS), have been employed and combined. | en |
heal.sponsor | Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου - Ερευνητικό Κέντρο Αθηνά | el |
heal.advisorName | Ποταμιάνος, Αλέξανδρος | el |
heal.committeeMemberName | Κατσαμάνης, Νάσος | el |
heal.committeeMemberName | Κόλλιας, Στέφανος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Σημάτων, Ελέγχου και Ρομποτικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 107 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: