HEAL DSpace

Aσφάλεια βασισμένη στην ανθρώπινη συμπεριφορά στην ναυτιλία, Μελέτη περίπτωσης: Η εφαρμογή της μεθόδου στον στόλο ελληνόκτητης ναυτιλιακής εταιρείας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαγιάννη, Μαρία el
dc.contributor.author Papagianni, Maria en
dc.date.accessioned 2023-02-03T10:27:41Z
dc.date.available 2023-02-03T10:27:41Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57064
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24762
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ασφάλεια el
dc.subject Συμπεριφορά el
dc.subject BBS en
dc.subject Ναυτικοί el
dc.subject Διαχείριση el
dc.subject Εταιρία el
dc.subject Safety en
dc.subject Management en
dc.subject Marine en
dc.subject Behaviour en
dc.title Aσφάλεια βασισμένη στην ανθρώπινη συμπεριφορά στην ναυτιλία, Μελέτη περίπτωσης: Η εφαρμογή της μεθόδου στον στόλο ελληνόκτητης ναυτιλιακής εταιρείας el
dc.title Behaviour based safety in shipping, Case study: The application of the method to the fleet of a Greek-owned shipping company en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Behavioural Safety in Shipping en
heal.classification Ασφάλεια βασισμένη στη συμπεριφορά στη ναυτιλία el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-11-14
heal.abstract Πολλά αναφέρονται για τις προσπάθειες διαχείρισης της ασφάλειας και τον Κώδικα ISM. Παρόλα αυτά φαίνεται πάντα ότι ο ναυτιλιακός κλάδος βρίσκεται δεκαετίες πίσω από άλλες βιομηχανίες όσον αφορά την υιοθέτηση αρχών διαχείρισης για τη διασφάλιση της ασφάλειας. Επίσης, δεν υπάρχει εδραιωμένη σχέση μεταξύ του κώδικα ISM και του ανθρώπινου στοιχείου στη ναυτιλία. Συνεπώς στην παρούσα διπλωματική θα ληφθεί υπόψη ότι οι κανονιστικές απαιτήσεις (Κώδικας ISM) σε συνδυασμό με την εφαρμογή ενός συστήματος διαχείρισης της ασφάλειας βασισμένο στην συμπεριφορά θα «θεραπεύσει» σε κάποιο βαθμό το πρόβλημα του ανθρώπινου στοιχείου ως αιτία ναυτικών απωλειών. Εν συντομία, θα μελετηθεί η εφαρμογή του προγράμματος Behavior-Based Safety (BBS) γνωστό και ως ‘ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ’ στην ναυτιλία, ως μέθοδο διαχείρισης της ασφάλειας και καλλιέργειας μιας κουλτούρας προληπτικής ασφάλειας σε στόλο ναυτιλιακών εταιρειών. Αποφεύγοντας βλάβη της γενικότητας, καθώς η συμπεριφορά αποτελεί μια ποιοτική μεταβλητή, η παρούσα διπλωματική θα εστιάσει σε μελέτη περίπτωσης και θα εξάγει συμπεράσματα ως προς το επιλεγμένο δείγμα που περιγράφονται παρακάτω. Βασικός και άμεσος στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι να εξεταστεί κατά πόσο η μέθοδος αυτή εφαρμόζεται στο δείγμα μας με θετικά αποτελέσματα ως προς την βελτίωση της απόδοσης ασφάλειας των πληρωμάτων και της αναγνώρισης κινδύνων. Τα αποτελέσματα σχετικά με την απόδοση της ασφάλειας και της αναγνώρισης κινδύνων θα τα δούμε με τους δείκτες που βασίζονται στις παρατηρήσεις δηλαδή στις ενέργειες που παρατηρήθηκαν. . Βιβλιογραφικά, θα ξεκινήσουμε με την διαχείριση ασφάλειας στον ναυτιλιακό τομέα σε νομοθετικό επίπεδο (ISM) ώστε να δώσουμε την εικόνα των κανονισμών στην διαχείριση ασφάλειας. Άλλες βιομηχανίες έχουν επιχειρήσει να εφαρμόσουν ποικίλα μοντέλα τα οποία έχουν προοπτική να εφαρμοστούν στην ναυτιλιακή βιομηχανία εστιάζοντας στον ανθρώπινο παράγοντα. Τέτοιο μοντέλο είναι η ‘Ασφάλεια βασισμένη στην ανθρώπινη συμπεριφορά’, που θα αναλύσουμε ξεκινώντας από τις βασικές αρχές της μεθόδου καθώς και τον τρόπο εφαρμογής της τόσο σε γενικό αλλά και ναυτιλιακό επίπεδο. Η εργασία θα πλαισιωθεί και από μια μελέτη περίπτωσης, σε μια προσπάθεια να εξετάσουμε αν η μέθοδος δύναται να έχει την ίδια θετική επιρροή στην ναυτιλία όπως και σε άλλες βιομηχανίες. Θα εφαρμοστούν συνολικά δύο γύροι εφαρμογής του προγράμματος BBS και ανάμεσά τους θα παρεμβληθεί μια σύντομη εκπαίδευση στο BBS. Σε κάθε γύρο θα καταγράφεται και θα υπολογίζεται η απόδοση ασφάλειας, δηλαδή ο δείκτης που έχουμε επιλέξει ώστε να ποσοτικοποιήσουμε τα αποτελέσματα. Τέλος θα γίνει σύγκριση των τιμών μεταξύ των δύο γύρων εφαρμογής καθώς και του μέσου όρου των καταγραφών μη ασφαλών πράξεων της εταιρίας το ίδιο διάστημα. Η απόδοση ασφάλειας εμφανίστηκε βελτιωμένη στον δεύτερο γύρο σε σύγκριση με τον πρώτο. Η αύξηση αυτή αντικατοπτρίζεται σε όλους τους τύπους πλοίων που συμμετείχαν και για όλα τα τμήματα πλοίου αντίστοιχα (μηχανή, κατάστρωμα, μαγειρείο), με κάποιες διαφορές στο επίπεδο της αύξησης στο καθένα. Ο τρόπος με τον οποίο τα συστήματα διαχείρισης της ασφαλείας αναμένεται να βελτιώσουν τις ανθρώπινες επιδόσεις και την ασφάλεια στην ναυτιλία γενικότερα θα μπορούσε να αποτελέσει υλικό για περαιτέρω μελέτη καθώς η βιομηχανία στρέφεται στον ανθρώπινο παράγοντα. el
heal.abstract Quite much is usually said about safety management attempts and the ISM Code. However, it always seems that the shipping industry is decades behind compared to other industries in adopting management principles to ensure safety. Moreover, there is no established relation between the ISM code and the human element in shipping. Therefore in this dissertation it will be considered that the regulatory requirements (ISM Code) combined with the implementation of a safety management system based on behavior will to some extent "cure" the problem of the human element as a cause of marine casualties. Briefly, the application of the Behavior-Based Safety (BBS) system also known as 'SAFETY BASED ON HUMAN BEHAVIOR' in shipping will be studied, as a method of managing safety and cultivating a culture of preventive safety in a shipping company's fleet. In an effort to avoid generalizability, as human behavior is a qualitative variable, this dissertation will focus on a case study and draw conclusions regarding the selected sample described below. The basic and immediate objective of the thesis is to examine whether this method is applied to our sample with positive results in terms of improving crew safety performance and risk identification. The results regarding the safety performance and risk identification will be identified with indicators based on observations, i.e. the actions observed. Bibliographically, we will start with safety management in the maritime sector at legislative level (ISM) to give an overview of safety management regulations. Other industries have attempted to implement a variety of models that have the potential to be applied to the shipping industry by focusing on the human factor. Such a model is 'Behavior-Based Safety', which we will analyze starting from the basic principles of the method as well as how it is applied both at a general and maritime level. This thesis will also be accompanied by a case study, in an attempt to examine whether the method can have the same positive influence in shipping as in other industries. A total of two rounds of BBS program implementation will take place and a short BBS training will be interspersed between them. In each round the security performance will be recorded and calculated. Safety Performance is the indicator we have chosen to quantify the results. Finally, there will be a comparison of the results between the two rounds of application as well as the average of the records of unsafe acts of the company during the same period. Safety performance appeared improved in the second round compared to the first one. This increase is reflected in all types of ships that participated and for all departments of the ship respectively (engine, deck, galley), with some differences in the level of increase noted in each one. The way safety management systems are expected to improve human performance and safety in shipping in general could be the subject of further study as the industry is shifting towards the human factor. en
heal.advisorName Ventikos, Nikolaos P. en
heal.committeeMemberName Kaiktsis, Lambros en
heal.committeeMemberName Iliopoulou, Eleftheria en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 86 σ. el
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα