dc.contributor.author |
Θεοδωρίδης, Αριστομένης
|
|
dc.contributor.author |
Theodoridis, Aristomenis
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-02-15T10:05:38Z |
|
dc.date.available |
2023-02-15T10:05:38Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57140 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24838 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μονάδες επεξεργασίας γραφικών |
el |
dc.subject |
Διαχείρηση μνήμης |
el |
dc.subject |
Υπολογιστικά συστήματα υψηλων επιδόσεων |
el |
dc.subject |
BLAS |
en |
dc.subject |
Graphics processing units |
en |
dc.subject |
Memory managment |
en |
dc.subject |
High performance computing |
en |
dc.subject |
Πολλαπλασιασμός πινάκων |
el |
dc.title |
Βελτιστοποίηση διαχείρισης μνήμης στις GPU |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Computer Engineering |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-11-03 |
|
heal.abstract |
Η κατασκευή προγραμμάτων που εκτελούνται με καλή απόδοση στις μονάδες επεξεργα-
σίας γραφικών (GPUs) είναι μια διαδικασία που απαιτεί αρκετό χρόνο και προσπάθεια από τον
προγραμματιστή. Ο πολλαπλασιασμός πινάκων είναι ένα συνηθισμένο κομμάτι προγραμμάτων
που μπορεί να επιταχυνθεί πολύ αν εκτελεστεί σε GPU. Στα επιστημονικά προγράμματα οι
πίνακες που πολλαπλασιάζονται είναι συχνά μεγάλων διαστάσεων δυσχεραίνοντας περισσότερο
τον υπολογισμό τους, καθώς απαιτείται καλή διαχείρηση της μνήμης των GPUs και κατάλληλη
χρονοδρομολόγηση των παράλληλων διεργασιών. Για την βελτίωση της απόδοσης των επι-
στημονικών προγραμμάτων δημιουργήθηκε η BLAS και στη συνέχεια αναπτύχθηκαν διάφορες
βιβλιοθήκες για παραλληλοποίηση των BLAS με πολλές GPUs. Οι περισσότερες από αυτές
μελετούν την βελτιστοποίηση αυτών των προγραμμάτων εστιάζοντας κυρίως στην αποδοτική
χρονοδρομολόγηση.
Στα πλαίσια της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας αναπτύχθηκε ένα εργαλείο που
στοχεύει να βοηθήσει στη διαχείρηση της μνήμης κατά τον πολλαπλασιασμό πινάκων σε συ-
στήματα με περισσότερες από μία GPUs, μειώνοντας την μνήμη που απαιτείται για αποδοτική
εκτέλεση. Το εργαλείο αυτό ονομάζεται Software-assisted Memory Buffer και παρέχει δυο
αντικείμενα στον προγραμματιστή, με τη χρήση των οποίων παύει να χρειάζεται να ελευθε-
ρώνει μνήμη ο προγραμματιστής και μπορεί να εστιάσει σε καλύτερη χρονοδρομολόγηση των
διεργασιών. Επίσης, κατασκευάστηκε μια συνάρτηση με σκοπό την πρόβλεψη των μεταβλη-
τών του Software-assisted Memory Buffer που μειώνουν την απαραίτητη μνήμη κρατώντας
σταθερή την απόδοση του προγράμματος. Στο τέλος έγινε αξιολόγηση του Software-assisted
Memory Buffer μέσω μιας σειράς από μετρήσεις. Επιβεβαιώθηκε ότι με τη χρήση του μπορεί
να μειωθεί η μνήμη που χρησιμοποιείται διατηρώντας σταθερή την απόδοση. Οι διαφορετικές
πολιτικές αντικατάστασης μπλοκ που υλοποιήθηκαν στον Software-assisted Memory Buffer
παρουσίασαν καλύτερη απόδοση σε περιπτώσεις που χρησιμοποιείται περιορισμένη μνήμη. |
el |
heal.advisorName |
Γκούμας, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκούμας, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κοζύρης, Νεκτάριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Πνευματικάτος, Διονύσιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
59 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|