dc.contributor.author |
Λούκας, Γεώργιος
|
el |
dc.contributor.author |
Loukas, Georgios
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-02-22T09:05:02Z |
|
dc.date.available |
2023-02-22T09:05:02Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57158 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24856 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Υπολογιστική Μηχανική” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αεροελαστικότητα |
el |
dc.subject |
Πτερυγισμός |
el |
dc.subject |
Αεροτομή |
el |
dc.subject |
Κλασικός πτερυγισμός |
el |
dc.subject |
Κώδικας |
el |
dc.subject |
Aeroelasticity |
en |
dc.subject |
Flutter |
en |
dc.subject |
Airfoil |
en |
dc.subject |
Classical flutter |
en |
dc.subject |
Code |
en |
dc.title |
Αεροελαστική συμπεριφορά ανωστικών συστημάτων |
el |
dc.title |
Aeroelastic Behavior of Lifting Systems |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Αεροελαστικότητα |
el |
heal.classification |
Aeroelasticity |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-09-20 |
|
heal.abstract |
Η σημερινή πραγματικότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα και αλλαγές, απαιτούν σύγχρονες μεθόδους επίλυσης για τα προβλήματα που προκαλείται να αντιμετωπίσει. Η κλιματική αλλαγή και η ενεργειακή κρίση δημιουργούν ανάγκες, οι οποίες καλούνται να αντιμετωπιστούν με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Σε αυτό το τομέα ανήκουν οι ανεμογεννήτριες. Η αποδοτικότερη σχεδίαση ανεμογεννητριών και η καλύτερη πρόβλεψη των αστοχιών τους έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του κόστους κατασκευής και συντήρησης, κάνοντας τες προσιτές στην αγορά για επένδυση στον κλάδο αυτό.
Στη παρούσα εργασία πραγματοποιείται μία συγκριτική μελέτη μεταξύ τεσσάρων αεροτομών, οι οποίες υπόκεινται υπό τις ίδιες συνθήκες σε αεροελαστικά φαινόμενα. Οι αεροτομές αυτές χρησιμοποιούνται ευρέως στο τομέα των ανεμογεννητριών. Επιπρόσθετα, γίνεται έλεγχος της ευστάθειας μεταβάλλοντας την μειωμένη συχνότητα, μία παράμετρο η οποία αποδείχθηκε μεγάλης σημασίας. Τέλος, γίνεται έλεγχος της συμπεριφοράς των αεροτομών κατά την μεταβολή του αριθμού Reynolds και ειδικότερα για το εάν αυτός επιφέρει σημαντική αλλαγή στις παραμορφώσεις κατά την εξέλιξη των αεροελαστικών φαινομένων.
Η εκτέλεση των ανωτέρω υποθέσεων έγινε με την ανάπτυξη κώδικα χρησιμοποιώντας το υπολογιστικό μοντέλο FOIL2W και τροποποιώντας το κατάλληλα για την επίλυση των ελαστικών εξισώσεων. Το πρότυπο αυτό αποτελεί λογισμικό που αναπτύχθηκε από το Εργαστήριο Αεροδυναμικής του Ε.Μ.Π. και βασίζεται σε ένα συνδυασμό μίας στροβιλής μεθοδολογίας με την μέθοδο συνοριακών στοιχείων, συζευγμένο με μία ολοκληρωτική διατύπωση του οριακού στρώματος.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχει σημαντική διαφορά, σε κάποιες περιπτώσεις, στην κατακόρυφη παραμόρφωση για διαφορετικές αεροτομές. Συνολικά όμως, ως προς την ευστάθεια τους, όλες ακολούθησαν το ίδιο μοτίβο. Η μεταβολή της ανηγμένης συχνότητας επέφερε σημαντική αλλαγή ως προς την ευστάθεια του συστήματος, πράγμα που επαληθεύει ένα θεωρητικό μοντέλο πρόβλεψης που αναφέρεται σε άρθρο της παρούσας βιβλιογραφίας. Η μεταβολή του αριθμού Reynolds, ωστόσο, δεν επέφερε σημαντικές αλλαγές ούτε στα πλάτη των ταλαντώσεων, ούτε στην ευστάθεια. |
el |
heal.abstract |
Today's reality, which is characterized by complexity and changes, requires modern methods of solving the problems it is faced with. Climate change and the energy crisis create needs, which must be addressed with the use of renewable energy sources. Wind turbines belong to this sector. The more efficient design of wind turbines and the better prediction of their failures results in the reduction of construction and maintenance costs, making them affordable in the market for investment in this sector.
In this work, a comparative study is carried out between four airfoils, which are subjected under the same conditions to aeroelastic effects. These airfoils are widely used in the field of wind turbines. In addition, the stability is checked by varying the cut-off frequency, a parameter which proved to be of great importance. Finally, the behavior of the airfoils during the change of the Reynolds number is checked and, in particular, whether it brings about a significant change in the deformations during the evolution of the aeroelastic phenomena.
The execution of the above assumptions was done by developing code using the FOIL2W computational model and modifying it appropriately to solve the elastic equations. This model is software developed by the Aerodynamics Laboratory of NTUA and is based on a combination of a vorticity methodology with the boundary element method, coupled with an integral formulation of the boundary layer.
The results show that there is a significant difference, in some cases, in the vertical distortion for different airfoils. Overall, however, in terms of their stability, they all followed the same pattern. The reduced frequency change brought about a significant change in the stability of the system, which verifies a theoretical prediction model reported in an article in this literature. Varying the Reynolds number, however, did not produce significant changes in either the amplitudes of the oscillations or the stability. |
en |
heal.advisorName |
Βουτσινάς, Σπυρίδων |
el |
heal.committeeMemberName |
Ριζιώτης, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βουτσινάς, Σπυρίδων |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
60 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|