HEAL DSpace

Αθηναϊκά σχολικά κτίρια του '30: εντοπισμός μιας διάρκειας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βαμβουκάκη, Ανδριάνα Ελπίδα el
dc.contributor.author Ευσταθίου, Αλεξάνδρα el
dc.contributor.author Vamvoukaki, Andriana Elpida en
dc.contributor.author Efstathiou, Alexandra en
dc.date.accessioned 2023-03-01T15:25:09Z
dc.date.available 2023-03-01T15:25:09Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57183
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24881
dc.rights Default License
dc.subject Πρόγραμμα σχολικών κτιρίων του ‘30 el
dc.subject Αθήνα el
dc.subject Μοντέρνο κίνημα el
dc.subject Σχολεία el
dc.subject Ορθολογισμός el
dc.subject 1930 school program Athens en
dc.subject Modern movement en
dc.subject Schools en
dc.subject Rationalism en
dc.title Αθηναϊκά σχολικά κτίρια του '30: εντοπισμός μιας διάρκειας el
dc.title Educational buildings in Athens from the 1930’s school program: in search of duration en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification School buildings -- Greece -- Athens en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-02-23
heal.abstract Η παρούσα ερευνητική εργασία επικεντρώνεται στο πρόγραμμα σχολικών κτιρίων του ‘30 και τις αρχές σχεδιασμού που το διέπουν. Μέσα από την παράθεση επτά παραδειγμάτων, ως των πιο χαρακτηριστικών εκπαιδευτικών κτιρίων που χτίστηκαν στην Αθήνα, επιχειρείται να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν τη διαχρονικότητα αυτών των κατασκευών και κυρίως της διάρκειας των ιδεών που φέρουν. Αρχικά, γίνεται προσπάθεια κατανόησης του ιδεολογικού περιεχομένου της εποχής στην οποία οικοδομούνται, μέσα από αναφορές σε αρχές της νεωτερικότητας και του μοντέρνου κινήματος. Στην συνέχεια, παρουσιάζεται το πρόγραμμα των εκπαιδευτικών κτιρίων, διερευνώντας τους λόγους και τα αίτια πραγματοποίησης αυτής της πρωτοβουλίας. Αναλύεται ο σχεδιασμός των σχολείων πριν το ‘30 και πιο συγκεκριμένα, τρόποι διάταξης και οργάνωσης, κατανομής λειτουργικού προγράμματος καθώς και γενικότερα του αρχιτεκτονικού λεξιλογίου που τα καθόρισε. Στην επόμενη ενότητα διερευνάται ο τρόπος με τον οποίο οι νέες εκπαιδευτικές δομές του ‘30 συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας και ποιο είναι το περιεχόμενο αυτής της συλλογιστικής. Ακολουθεί η ανάλυση των παραδειγμάτων, τα οποία μεθοδολογικά κατατάσσονται σε τυπολογίες, σε συνθετικές αρχές και τρόπο οργάνωσης, αλλά και μεθόδους ένταξης στον αστικό σχηματισμό, εξετάζοντας την αρχική τους κατάσταση, ενώ ταυτοχρόνως καταγράφεται η σημερινή τους εξέλιξη και παρουσία, κατόπιν προσωπικής βιωματικής εμπειρίας. Ολοκληρώνοντας, με βάση το παραπάνω πλαίσιο, προκύπτουν συμπεράσματα-ερμηνείες για τη σημασία της εκπαιδευτικής κτιριακής δομής του ‘30 και τη διάρκεια, τόσο των ιδεών που φέρουν, όσο και της υλικής τους υπόστασης, σχεδόν 100 χρόνια μετά. el
heal.abstract This study focuses on the 1930s school program and the fact that different modern principles were determined by it. Through the analysis of seven examples, as the most characteristic educational buildings of the program in Athens, it is attempted to give answers to questions concerning the timelessness of these constructions and above all, the duration of the ideas they represent. At first, there is a great deal of effort in order to understand the ideological content of the era in which the schools of the 1930s were built, through references to the principles of the modern movement. In addition, the research presents the school program, investigating the reasons and causes of why this initiative was realized. The design of schools before the 1930s is analyzed, and more specifically, ways of layout and organization, distribution of operating program and more generally the architectural vocabulary that defined them. The next section explores the way in which the new educational structures of the 1930s contributes to the modernization of Greece and what is the content of this reasoning. The analysis of the examples follows, which are methodologically classified into typologies, synthetic principles, and also ways of integration into the urban formation. There is an examination of their original situation, while simultaneously recording their current development and presence, after personal experiential visitation. Finally, from the framework that has been analyzed above, conclusions and interpretations emerge about the importance of the educational building structure of the ‘30s, the duration of the ideas it represents and its tangible existence, almost 100 years later. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής