dc.contributor.author | Σολωμού, Κασιανή | el |
dc.contributor.author | Solomou, Kasiani | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-03T09:56:57Z | |
dc.date.available | 2023-03-03T09:56:57Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57196 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24894 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πυρκαγιά | el |
dc.subject | Επικίνδυνα εμπορεύματα | el |
dc.subject | Εμπορευματοκιβώτια | el |
dc.subject | Αυτανάφλεξη | el |
dc.subject | Διάδοση | el |
dc.title | Μελέτη έναρξης και διάδοσης πυρκαγιάς από εμπορευματοκιβώτιο που περιέχει ξυλάνθρακα μέσα σε αμπάρι πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Διάδοση Πυρκαγιάς | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-12-22 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται η έναρξη και ο τρόπος εξάπλωσης πυρκαγιάς σε ένα αμπάρι πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το οποίο μεταφέρει επικίνδυνα αγαθά και συγκεκριμένα ξυλάνθρακα ο οποίος αυτοαναφλέγεται. Αρχικά γίνεται αναφορά στην μεταφορά φορτίων με εμπορευματοκιβώτια δια θαλάσσης και παρουσιάζονται ατυχήματα πυρκαγιάς που συνέβησαν σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία μετέφεραν επικίνδυνα αγαθά και αυταναφλέχθηκαν κατά την διάρκεια μεταφοράς τους. Ακολούθως αναλύονται οι κύριες αιτίες που οδηγούν στην εμφάνιση πυρκαγιάς στο χώρο φορτίου, ενώ δίνεται έμφαση στον ξυλάνθρακα ως αιτία έναρξης πυρκαγιάς σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατατάσσοντας τον ως επικίνδυνο αγαθό. Στην συνέχεια γίνεται ανάλυση των κανονισμών που αφορούν την πυρασφάλεια κατά τη μεταφορά επικίνδυνων αγαθών μέσα σε εμπορευματοκιβώτια και παραθέτονται προτάσεις για βελτίωση της πυρασφάλειας μέσω διάφορων οδηγών που έχουν εκδοθεί τα τελευταία χρονιά. Για τη μελέτη πυρκαγιάς σε αμπάρι πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτελούνται προσομοιώσεις πυρκαγιάς με χρήση κώδικα υπολογιστικής ρευστοδυναμικής. Αρχικά γίνεται μια αναδρομή στα υπάρχοντα μοντέλα που χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση προσομοιώσεων που αφορούν την μελέτη φαινομένων πυρκαγιάς και στη συνέχεια παρουσιάζεται στο λογισμικό Pyrosim της εταιρίας ThunderHead Engineering που χρησιμοποιεί τον ελεύθερο κώδικα FDS (Fire Dynamics Simulator). Με την χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού μελετώνται τρεις περιπτώσεις ανάπτυξης πυρκαγιάς σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων: (α) Έναρξη πυρκαγιάς σε εμπορευματοκιβώτιο που περιέχει ξυλάνθρακα ο οποίος αυτοαναφλέγεται, (β) Έναρξη πυρκαγιάς και μετάδοση μεταξύ εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρουν ξυλάνθρακα και βρίσκονται μέσα σε αμπάρι πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, (γ) Έναρξη πυρκαγιάς και μετάδοση από εμπορευματοκιβώτιο που μεταφέρει ξυλάνθρακα σε εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρουν καναπέδες και βρίσκονται μέσα σε αμπάρι πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Για την μελέτη της κάθε περίπτωσης δημιουργούνται οι ανάλογες γεωμετρίες και προσδιορίζονται οι κατάλληλες παράμετροι που αφορούν τα υλικά, τις επιφάνειες, την αντίδραση, τους αισθητήρες θερμότητας, το πλέγμα και άλλα στοιχεία που απαιτούνται για την προσομοίωση πυρκαγιάς. Στην πρώτη περίπτωση κατασκευάζεται ένα μεμονωμένο εμπορευματοκιβώτιο το οποίο περιέχει ξυλάνθρακα ενώ στις δυο επόμενες περιπτώσεις κατασκευάζεται ένα ολόκληρο αμπάρι πλοίου με εμπορευματοκιβώτια οπού στην μια περίπτωση περιέχουν μόνο ξυλάνθρακα και στην άλλη ξυλάνθρακα και καναπέδες. Στις περιπτώσεις (β) και (γ) που αφορούν ολόκληρο αμπάρι πλοίου η μελέτη του συνόλου της γεωμετρίας απαιτεί μεγάλο υπολογιστικό χρόνο, για το λόγο αυτό όλα τα σενάρια πραγματοποιούνται σε ένα επιμέρους τμήμα της γεωμετρίας. Αφού μελετηθούν όλα τα σενάρια στην επιμέρους γεωμετρία, συγκρίνονται τα αποτελέσματα μεταξύ τους και προκύπτουν τα σχετικά συμπεράσματα. Σε όλες τις περιπτώσεις που μελετώνται, κατασκευάζονται οι καμπύλες διάδοσης πυρκαγιάς (HRR) που προκύπτουν από τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων, όσο και οι καμπύλες θερμοκρασίας και συγκρίνονται μεταξύ τους. Επίσης παρουσιάζονται στοιχεία που αφορούν την μεταβολή της συγκέντρωσης οξυγόνου και των παράγωγων της πυρκαγιάς που προκύπτουν σε κάθε περίπτωση. Τέλος, από τα αποτελέσματα της παρούσας διπλωματικής εργασίας διαπιστώνεται πως τα εργαλεία προσομοίωσης πυρκαγιάς παρέχουν σημαντικές πληροφορίες που βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση και μελέτη του φαινομένου της πυρκαγιάς και κατ’ επέκταση βελτίωση της πυρασφάλειας στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. | el |
heal.advisorName | Σπύρου, Κώστας | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδόπουλος, Χρήστος | el |
heal.committeeMemberName | Θεμελής, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 113 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: