dc.contributor.author |
Μπούκουρας, Ευστάθιος
|
|
dc.contributor.author |
Τασσοπούλου, Μαρία
|
|
dc.date.accessioned |
2023-03-14T19:14:08Z |
|
dc.date.available |
2023-03-14T19:14:08Z |
|
dc.identifier.issn |
2654-0827 |
el |
dc.identifier.other |
ISBN: 978-618-84016-3-1 |
el |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57244 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24942 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Αστικός Σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Φιλοσοφία |
el |
dc.subject |
Αισθητική |
el |
dc.subject |
Μεταμοντέρνο |
el |
dc.subject |
Μοντέρνο |
el |
dc.title |
ROMA INTERROTTA | Ιχνογραφίες και Θραύσματα της Αστικής Εικόνας |
el |
heal.type |
conferenceItem |
|
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Πολεοδομία |
el |
heal.classification |
Αστικός Σχεδιασμός |
el |
heal.classification |
Ιστορία Αρχιτεκτονικής |
el |
heal.contributorName |
Μπούκουρας, Ευστάθιος |
|
heal.contributorName |
Τασσοπούλου, Μαρία |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-06-13 |
|
heal.bibliographicCitation |
Μπούκουρας, E. Τασσοπούλου, M. (2015). ROMA INTERROTTA | Ιχνογραφίες και Θραύσματα της Αστικής Εικόνας, Πρακτικά Συνεδρίου «Α ́ Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Αισθητική και Ηθική» (185-196). spaceaestheticssustainability.files.wordpress.com |
el |
heal.abstract |
Αν η πόλη αποτελεί το κατεξοχήν πεδίο εφαρμογής πολιτικών και κοινωνικών πρακτικών και αν η ύφανση του αστικού ιστού μορφώνει τις παραμέτρους σχεδιασμού, τότε η ‘αστική εικόνα’ καθίσταται το ιδεατό πεδίο πειραματισμού νέων αντιλήψεων εκφρασμένων μέσα από τις αισθητικές αξίες μίας δεδομένης εποχής. Παράδειγμα αποτελεί η έκθεση Roma Interrotta (Interrupted City –Διεσπασμένη πόλη), που διοργανώνεται στη Ρώμη το 1978 ως μία Αρχιτεκτονική και Πολεοδομική νοητική άσκηση, με στόχο τον εννοιολογικό επανασχεδιασμό μίας ‘Νέας Ρώμης’. Προσκαλούνται να συμμετάσχουν δώδεκα διεθνώς αναγνωρίσιμοι αρχιτέκτονες της εποχής, στους οποίους παρέχεται πλήρης ελευθερία ως προς τις τεχνικές σχεδιασμού και το ιδεολογικό υπόβαθρο που θα ακολουθήσουν, στην υπόθεση πως το πράττουν το 1748, έτος έκδοσης του χάρτη του Giambatista Nolli. Τα δώδεκα χάλκινα τμήματα της αρχικής εκτύπωσης του χάρτη συνθέτουν τον καμβά των υποθετικών παρεμβάσεων ορίζοντας σημειολογικά την αναζήτηση της ουτοπίας, ελπιδοφόρας και λαμπρής, όσο η Ρώμη των περασμένων αιώνων. Η ονομασία της έκθεσης υπαινίσσεται την ιστορική ασυνέχεια των νεωτερικών χρόνων στην εξέλιξη της πόλης και ως μία εν δυνάμει υποδειγματική εφαρμογή ενός υπό διαμόρφωση Μετανεωτερικού παραδείγματος, αποτελεί ένα ιδιαίτερο ιστορικό στιγμιότυπο μίας εποχής ρευστότητας. Μύθοι, ιδεολογίες, κοινωνικά προγράμματα και κανόνες αισθητικής αναμιγνύονται σε μία διαλεκτική του αστικού χώρου. Ως θραύσματα φιλοσοφικών αντιλήψεων και κοινωνικών φαντασιώσεων συνθέτουν ένα Μανιεριστικό κολλάζ περιγραφών για την τέχνη, την πόλη και την αρχιτεκτονική. Αντικείμενο της παρούσας έρευνας αποτελεί η αποκωδικοποίηση των εν λόγω εννοιών μέσω της ιστοριογραφικής και μεθοδολογικής προσέγγισης της έκθεσης και ειδικά της πρότασης του Colin Rowe και του περιβάλλοντος στο οποίο συντελείται. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|
heal.conferenceName |
Α ́ Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Αισθητική και Ηθική» |
el |
heal.conferenceItemType |
full paper |
|