HEAL DSpace

Μελέτη της εξάπλωσης πυρκαγιάς σε containership με χρήση αριθμητικού κώδικα προσομοιώσεων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σανέτσης, Ανδρέας
dc.contributor.author Sanetsis, Andreas en
dc.date.accessioned 2023-03-20T10:17:29Z
dc.date.available 2023-03-20T10:17:29Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57258
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24956
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Πυρκαγιά el
dc.subject Εξάπλωση el
dc.subject Πλοίο el
dc.subject Εμπορευματοκιβώτιο el
dc.subject Προσομοίωση el
dc.subject Fire en
dc.subject Spread en
dc.subject Containership en
dc.subject Container en
dc.subject Simulation en
dc.title Μελέτη της εξάπλωσης πυρκαγιάς σε containership με χρήση αριθμητικού κώδικα προσομοιώσεων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-12-21
heal.abstract Στην εν λόγω διπλωματική εργασία μελετάται η εξάπλωση της πυρκαγιάς σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με τη χρήση αριθμητικού κώδικα προσομοιώσεων. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο του θεωρητικού μέρους παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά των πυρκαγιών, εστιάζοντας ιδιαίτερα στον τρόπο με τον οποίο μεταδίδεται η θερμότητα και στους μηχανισμούς εκκίνησης και εξάπλωσης μιας πυρκαγιάς. Στη συνέχεια, αναφέρεται το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο σχετικά με την πυρασφάλεια πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στο ίδιο κεφάλαιο, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα συστήματα πυρόσβεσης και πυρανίχνευσης. Επιπλέον, παρουσιάζονται μελέτες πρόσφατων ατυχημάτων και στατιστικών στοιχείων. Ακολουθεί η εκπόνηση της έρευνας, η οποία στηρίχτηκε σε αριθμητική προσομοίωση πυρκαγιάς μέσω του προγράμματος Pyrosim. Αναλυτικότερα, διερευνήθηκε η πιθανότητα εξάπλωσης πυρκαγιάς μεταξύ δύο εμπορευματοκιβωτίων διαστάσεων ΤΕU στο κατάστρωμα καιρού ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θεωρώντας φυσικό εξαερισμό. Πιο συγκεκριμένα, διερευνήθηκε το ερώτημα εάν μια πυρκαγιά η οποία ξεκινά από την καύση λόγω αυτοθέρμανσης ενός επικίνδυνου υλικού εντός ενός εμπορευματοκιβωτίου δύναται να εξαπλωθεί μέσω της οροφής του σε ένα εμπορευματοκιβώτιο στοιβαγμένο αμέσως επάνω από αυτό εξετάζοντας παράλληλα διαφορετικές συνθήκες εξαερισμού στο εμπορευματοκιβώτιο. Η εξέταση του ερωτήματος υλοποιήθηκε μέσω υπολογιστικών προσομοιώσεων CFD στο πρόγραμμα Pyrosim θεωρώντας ως επικίνδυνο υλικό τον ξυλάνθρακα (charcoal). Με βάση τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων δεν κατέστη δυνατή η εξάπλωση της πυρκαγιάς στο αμέσως από πάνω εμπορευματοκιβώτιο διαμέσω της οροφής του κάτωθεν εμπορευματοκιβωτίου. Αντίθετα, η πυρκαγιά εξαπλώθηκε με την καύση του μονωτικού υλικού των πορτών του κάτω εμπορευματοκιβωτίου και εν συνεχεία την καύση του μονωτικού υλικού των πορτών του άνω εμπορευματοκιβωτίου και διαδοχικά την εξάπλωση της πυρκαγιάς στο εσωτερικό του. Τέλος, παρατίθενται τα συμπεράσματα της έρευνας και της μελέτης συνολικά, καθώς και προτάσεις για μελλοντική εξέλιξή της. el
heal.abstract In the present thesis, the spread of fire in a container ship cargo area is studied using a numerical simulation code. Initially, the first chapter of the theoretical part presents the characteristics of fires, focusing in particular on the way in which heat is transferred and on the mechanisms that cause and spread a fire. Next, the current regulatory framework regarding fire safety of container ships is mentioned. In the same chapter special emphasis is given on fire extinguishing and fire detection systems. In addition, recent accident reports and statistical data are presented. In the following chapter, the conducted experimental research, which was based on numerical fire simulation using the Pyrosim software is being presented. In more detail, the possibility of fire spread between two TEU containers on the weather deck of a container ship was investigated considering natural ventilation. More specifically, the hypothesis investigated was whether a fire which starts due to combustion because of the self-heating of a dangerous cargo inside a container can spread through its steel roof to a container stacked immediately above while examining different ventilation conditions of the containers. To test the hypothesis, CFD simulations were carried out using Pyrosim considering charcoal as the dangerous cargo. Based on the results of the simulations, it was not possible for the fire to spread to the immediately above container through the steel roof of the container below. Instead, the fire spread by burning the insulating material of the door gasket of the lower container and consequently by burning the door gasket of the upper container and successively spreading the fire inside it. Finally, the conclusions of the thesis are listed, as well as suggestions for potential future research. en
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Σπύρου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Χατζηγεωργίου, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 135 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα