dc.contributor.author | Σανέτσης, Ανδρέας | |
dc.contributor.author | Sanetsis, Andreas | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-20T10:17:29Z | |
dc.date.available | 2023-03-20T10:17:29Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57258 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24956 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πυρκαγιά | el |
dc.subject | Εξάπλωση | el |
dc.subject | Πλοίο | el |
dc.subject | Εμπορευματοκιβώτιο | el |
dc.subject | Προσομοίωση | el |
dc.subject | Fire | en |
dc.subject | Spread | en |
dc.subject | Containership | en |
dc.subject | Container | en |
dc.subject | Simulation | en |
dc.title | Μελέτη της εξάπλωσης πυρκαγιάς σε containership με χρήση αριθμητικού κώδικα προσομοιώσεων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-12-21 | |
heal.abstract | Στην εν λόγω διπλωματική εργασία μελετάται η εξάπλωση της πυρκαγιάς σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με τη χρήση αριθμητικού κώδικα προσομοιώσεων. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο του θεωρητικού μέρους παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά των πυρκαγιών, εστιάζοντας ιδιαίτερα στον τρόπο με τον οποίο μεταδίδεται η θερμότητα και στους μηχανισμούς εκκίνησης και εξάπλωσης μιας πυρκαγιάς. Στη συνέχεια, αναφέρεται το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο σχετικά με την πυρασφάλεια πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στο ίδιο κεφάλαιο, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα συστήματα πυρόσβεσης και πυρανίχνευσης. Επιπλέον, παρουσιάζονται μελέτες πρόσφατων ατυχημάτων και στατιστικών στοιχείων. Ακολουθεί η εκπόνηση της έρευνας, η οποία στηρίχτηκε σε αριθμητική προσομοίωση πυρκαγιάς μέσω του προγράμματος Pyrosim. Αναλυτικότερα, διερευνήθηκε η πιθανότητα εξάπλωσης πυρκαγιάς μεταξύ δύο εμπορευματοκιβωτίων διαστάσεων ΤΕU στο κατάστρωμα καιρού ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θεωρώντας φυσικό εξαερισμό. Πιο συγκεκριμένα, διερευνήθηκε το ερώτημα εάν μια πυρκαγιά η οποία ξεκινά από την καύση λόγω αυτοθέρμανσης ενός επικίνδυνου υλικού εντός ενός εμπορευματοκιβωτίου δύναται να εξαπλωθεί μέσω της οροφής του σε ένα εμπορευματοκιβώτιο στοιβαγμένο αμέσως επάνω από αυτό εξετάζοντας παράλληλα διαφορετικές συνθήκες εξαερισμού στο εμπορευματοκιβώτιο. Η εξέταση του ερωτήματος υλοποιήθηκε μέσω υπολογιστικών προσομοιώσεων CFD στο πρόγραμμα Pyrosim θεωρώντας ως επικίνδυνο υλικό τον ξυλάνθρακα (charcoal). Με βάση τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων δεν κατέστη δυνατή η εξάπλωση της πυρκαγιάς στο αμέσως από πάνω εμπορευματοκιβώτιο διαμέσω της οροφής του κάτωθεν εμπορευματοκιβωτίου. Αντίθετα, η πυρκαγιά εξαπλώθηκε με την καύση του μονωτικού υλικού των πορτών του κάτω εμπορευματοκιβωτίου και εν συνεχεία την καύση του μονωτικού υλικού των πορτών του άνω εμπορευματοκιβωτίου και διαδοχικά την εξάπλωση της πυρκαγιάς στο εσωτερικό του. Τέλος, παρατίθενται τα συμπεράσματα της έρευνας και της μελέτης συνολικά, καθώς και προτάσεις για μελλοντική εξέλιξή της. | el |
heal.abstract | In the present thesis, the spread of fire in a container ship cargo area is studied using a numerical simulation code. Initially, the first chapter of the theoretical part presents the characteristics of fires, focusing in particular on the way in which heat is transferred and on the mechanisms that cause and spread a fire. Next, the current regulatory framework regarding fire safety of container ships is mentioned. In the same chapter special emphasis is given on fire extinguishing and fire detection systems. In addition, recent accident reports and statistical data are presented. In the following chapter, the conducted experimental research, which was based on numerical fire simulation using the Pyrosim software is being presented. In more detail, the possibility of fire spread between two TEU containers on the weather deck of a container ship was investigated considering natural ventilation. More specifically, the hypothesis investigated was whether a fire which starts due to combustion because of the self-heating of a dangerous cargo inside a container can spread through its steel roof to a container stacked immediately above while examining different ventilation conditions of the containers. To test the hypothesis, CFD simulations were carried out using Pyrosim considering charcoal as the dangerous cargo. Based on the results of the simulations, it was not possible for the fire to spread to the immediately above container through the steel roof of the container below. Instead, the fire spread by burning the insulating material of the door gasket of the lower container and consequently by burning the door gasket of the upper container and successively spreading the fire inside it. Finally, the conclusions of the thesis are listed, as well as suggestions for potential future research. | en |
heal.advisorName | Θεμελής, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Σπύρου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Χατζηγεωργίου, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 135 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: