dc.contributor.author |
Μπουλίος, Ραφαήλ-Ευστάθιος
|
el |
dc.contributor.author |
Boulios, Rafail-Efstathios
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-03-20T10:49:52Z |
|
dc.date.available |
2023-03-20T10:49:52Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57262 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24960 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
ΕΕΟΙ |
el |
dc.subject |
Ενεργειακή απόδοση πλοίου |
el |
dc.subject |
CII |
el |
dc.subject |
Δείκτες απόδοσης |
el |
dc.subject |
Ανάλυση δεδομένων |
el |
dc.subject |
EEOI |
en |
dc.subject |
CII |
el |
dc.subject |
Ship energy efficiency |
el |
dc.subject |
energy efficiency indicators |
el |
dc.subject |
Data analysis |
el |
dc.title |
Μελέτη της ενεργειακής αποδοτικότητας πλοίου κατά την λειτουργία του με χρήση δεικτών απόδοσης |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ενεργειακή αποδοτικότητα πλοίου |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-12 |
|
heal.abstract |
Ένα βασικό ζήτημα για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία είναι η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων. Σημαντικό μέρος αποτελεί η συνεχή αύξηση της τιμής των καυσίμων, και κατ’ επέκταση των συνολικών εξόδων του πλοίου. Αλλά και στο δραματικό αντίκτυπο στην ατμόσφαιρα, καθώς τόσο οι κινητήρες ντίζελ όσο και οι αεριοστρόβιλοι εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες αερίων θερμοκηπίου (GHG), συμβάλλοντας σημαντικά στην Κλιματική αλλαγή.
Για το λόγο αυτό έχουν δημιουργηθεί δείκτες απόδοσης, οι οποίοι δρουν σαν εργαλείο παρακολούθησης, αποτύπωσης και υπολογισμού της ενεργειακής αποδοτικότητας του κάθε πλοίου. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, γίνεται ανάλυση και υπολογισμός του δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας κατά την λειτουργία ενός πλοίου (Energy Efficiency Operational Indicator EEOI), σύγκρισή του με τον Carbon Intensity Indicator (CII), και προτείνεται νέος δείκτης εξαρτώμενος της ισχύος (KPIP). Για την μελέτη χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από τα Noon reports και από σύστημα υψηλής συχνότητας δειγματοληψίας τα οποία υπήρχαν διαθέσιμα για το υπό μελέτη πλοίο, για ένα διάστημα πέντε μηνών. Μετά από επεξεργασία τους έγινε υπολογισμός απαραίτητων μεγεθών για την ανάλυση, σύγκριση μεταξύ τους και αποκλεισμός κατάλληλων. Μετά την παρουσίαση των παραπάνω δεικτών, συμπεραίνεται κατά πόσο ο νέος δείκτης KPIp είναι ανεξάρτητος από τον ήδη γνωστό EEOI. |
el |
heal.advisorName |
Θεμελής, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπύρου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεμελής, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|