HEAL DSpace

Μελέτη της ενεργειακής αποδοτικότητας πλοίου κατά την λειτουργία του με χρήση δεικτών απόδοσης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπουλίος, Ραφαήλ-Ευστάθιος el
dc.contributor.author Boulios, Rafail-Efstathios en
dc.date.accessioned 2023-03-20T10:49:52Z
dc.date.available 2023-03-20T10:49:52Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57262
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24960
dc.rights Default License
dc.subject ΕΕΟΙ el
dc.subject Ενεργειακή απόδοση πλοίου el
dc.subject CII el
dc.subject Δείκτες απόδοσης el
dc.subject Ανάλυση δεδομένων el
dc.subject EEOI en
dc.subject CII el
dc.subject Ship energy efficiency el
dc.subject energy efficiency indicators el
dc.subject Data analysis el
dc.title Μελέτη της ενεργειακής αποδοτικότητας πλοίου κατά την λειτουργία του με χρήση δεικτών απόδοσης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ενεργειακή αποδοτικότητα πλοίου el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-12
heal.abstract Ένα βασικό ζήτημα για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία είναι η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων. Σημαντικό μέρος αποτελεί η συνεχή αύξηση της τιμής των καυσίμων, και κατ’ επέκταση των συνολικών εξόδων του πλοίου. Αλλά και στο δραματικό αντίκτυπο στην ατμόσφαιρα, καθώς τόσο οι κινητήρες ντίζελ όσο και οι αεριοστρόβιλοι εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες αερίων θερμοκηπίου (GHG), συμβάλλοντας σημαντικά στην Κλιματική αλλαγή. Για το λόγο αυτό έχουν δημιουργηθεί δείκτες απόδοσης, οι οποίοι δρουν σαν εργαλείο παρακολούθησης, αποτύπωσης και υπολογισμού της ενεργειακής αποδοτικότητας του κάθε πλοίου. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, γίνεται ανάλυση και υπολογισμός του δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας κατά την λειτουργία ενός πλοίου (Energy Efficiency Operational Indicator EEOI), σύγκρισή του με τον Carbon Intensity Indicator (CII), και προτείνεται νέος δείκτης εξαρτώμενος της ισχύος (KPIP). Για την μελέτη χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από τα Noon reports και από σύστημα υψηλής συχνότητας δειγματοληψίας τα οποία υπήρχαν διαθέσιμα για το υπό μελέτη πλοίο, για ένα διάστημα πέντε μηνών. Μετά από επεξεργασία τους έγινε υπολογισμός απαραίτητων μεγεθών για την ανάλυση, σύγκριση μεταξύ τους και αποκλεισμός κατάλληλων. Μετά την παρουσίαση των παραπάνω δεικτών, συμπεραίνεται κατά πόσο ο νέος δείκτης KPIp είναι ανεξάρτητος από τον ήδη γνωστό EEOI. el
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Σπύρου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής