dc.contributor.author | Πυλαρινός, Θεμιστοκλής | el |
dc.contributor.author | Pylarinos, Themistoklis | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-20T10:52:01Z | |
dc.date.available | 2023-03-20T10:52:01Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57263 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.24961 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εναλλακτικά καύσιμα | el |
dc.subject | Μελέτη σκοπιμότητας | el |
dc.subject | Πλοίο Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων | el |
dc.subject | Φόρος άνθρακα | el |
dc.subject | Προσομοίωση Monte Carlo | el |
dc.subject | Alternative Fuels | en |
dc.subject | Feasibility Study | el |
dc.subject | Containership | el |
dc.subject | Carbon Tax | el |
dc.subject | Monte Carlo Simulation | el |
dc.title | Τεχνοοικονομική μελέτη για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων | el |
dc.title | Feasibility study for the use of alternative fuels in containerships | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Πράσινη ναυτιλία | el |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-01-23 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να μελετήσει το κατά πόσο συμφέρει η επένδυση σε ένα Containership 10,000 TEU, τόσο από οικονομικής όσο και από περιβαλλοντικής σκοπιάς, όταν αυτό λειτουργεί με διάφορα εναλλακτικά καύσιμα. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται εισαγωγή στο περιβαλλοντικό πρόβλημα που απασχολεί αυτή τη στιγμή την ανθρωπότητα, ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται αναφορές στις συνέπειες του τόσο στο οικοσύστημα όσο και στον άνθρωπο, καθώς και στους τρόπους με τους οποίους μπορεί να αντιμετωπιστεί. Η πρόωση των πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα, φαίνεται να είναι ο μοναδικός τρόπος που θα δώσει τέλος στο πρόβλημα αυτό. Στο δεύτερο κεφάλαιο της διπλωματικής εργασίας, γίνεται αναφορά στα διάφορα εναλλακτικά καύσιμα που πιθανώς να αντικαταστήσουν τη χρήση του πετρελαίου για τη πρόωση των πλοίων. Τα εναλλακτικά καύσιμα αυτά, είναι το LNG, η μεθανόλη, η αμμωνία και το υδρογόνο και όπως είναι προφανές όλα έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, τα οποία αναλύονται σε βάθος. Στο κεφάλαιο αυτό, λοιπόν, εξάγονται οι απαραίτητες πληροφορίες, για τη πραγματοποίηση των υπολογισμών των εσόδων και των εξόδων του υπό μελέτη Containership στη συνέχεια της διπλωματικής. Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται ανάλυση των εκπομπών GHG ανά τύπο πλοίου, από όπου εξάγεται το συμπέρασμα ότι τα Containerships αποτελούν τα πιο βλαβερά για το οικοσύστημα πλοία. Στη συνέχεια, υπολογίζονται τα κύρια χαρακτηριστικά του υπό μελέτη πλοίου, ενώ παράλληλα καθορίζεται η διαδρομή που θα εκτελεί κατά τη διάρκεια της ζωής του, η οποία είναι Port of Rotterdam – Port of Shanghai. Τέλος, γίνεται μια αναλυτική αναφορά, στον λόγο επιλογής τον λιμανιών αυτών και σε κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Στο τέταρτο κεφάλαιο λαμβάνει χώρα η τεχνοοικονομική ανάλυση για να εξεταστεί το κατά πόσο συμφέρει η επένδυση στο υπό μελέτη Containership ανάλογα με το καύσιμο πρόωσης. Αρχικά, πραγματοποιείται υπολογισμός του CAPEX και OPEX του πλοίου ανάλογα με το είδος καυσίμου και συγκρίνονται μεταξύ τους. Έπειτα, αξιολογείται η επένδυση με τη χρήση διαφόρων μεθόδων, μέσα από 5 Case Studies, τα οποία λαμβάνουν υπόψη διαφορετικούς παράγοντες και μεταβλητές. Τέλος, ακολουθεί το πέμπτο κεφάλαιο, στο οποίο παρουσιάζονται συνοπτικά τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη παρούσα μελέτη. | el |
heal.abstract | The purpose of this thesis is to study whether the investment in a 10,000 TEU Containership is profitable, both from an economic and environmental point of view, when it operates with various alternative fuels. More specifically, in the first chapter, an introduction is made to the environmental problem that currently concerns humanity, while at the same time references are made to its consequences both on the ecosystem and on humans, as well as the ways in which it can be dealt with. The propulsion of ships with alternative fuels seems to be the only way to put an end on this problem. In the second chapter of this thesis, reference is made to the various alternative fuels that could possibly replace the use of oil for ship propulsion. These alternative fuels are LNG, methanol, ammonia and hydrogen and as is obvious they all have different characteristics, advantages and disadvantages, which are analyzed in depth. In this chapter, therefore, the necessary information is extracted for the calculation of the income and expenses of the Containership under study in the continuation of this Thesis. In the third chapter, an analysis of GHG emissions by type of ship is carried out, from which it is concluded that Containerships are the most damaging ships for the ecosystem. Then, the main characteristics of the ship under study are calculated, while at the same time the route it will perform during its lifetime is determined, which is Port of Rotterdam – Port of Shanghai. Finally, a detailed report is made on the reason for choosing these ports and on some of their special characteristics. In the fourth chapter, the techno-economic analysis takes place to examine whether the investment in the Containership under study is worthwhile depending on the propulsion fuel. First, the ship's CAPEX and OPEX are calculated depending on the type of fuel and compared to each other. The investment is then evaluated using various methods, through 5 Case Studies, which consider different factors and variables. Finally, the fifth chapter follows, in which the conclusions obtained from the present study are briefly presented. | en |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Καϊκτσής, Λάμπρος | el |
heal.committeeMemberName | Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 116 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: