dc.contributor.author | Αλέπης, Σπυρίδων – Ηλίας | el |
dc.contributor.author | Alepis, Spyridon – Ilias | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-24T10:21:21Z | |
dc.date.available | 2023-03-24T10:21:21Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57302 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25000 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Επικινδυνά φορτία | el |
dc.subject | Οδικές σήραγγες | el |
dc.subject | Οδική ασφάλεια | el |
dc.subject | Διαχείριση διακινδύνευσης | el |
dc.subject | Dangerous goods | en |
dc.subject | Road tunnels | en |
dc.subject | Road safety | en |
dc.subject | Risk | en |
dc.subject | DG-QRAM | en |
dc.title | Parameter sensitivity analysis during risk management of road transportation of dangerous goods | en |
dc.title | Ανάλυση ευαισθησίας παραμέτρων κατά τη μελέτη διαχείρισης επικινδυνότητας διέλευσης επικίνδυνων φορτίων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Διαχείριση διακινδύνευσης | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-02-22 | |
heal.abstract | Η μεταφορά επικίνδυνων φορτίων μεσώ οδικών σηράγγων είναι κάτι αναγκαίο για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Εμπεριέχει όμως μεγάλη αβεβαιότητα και συνεπώς κινδύνους που έχουν οδηγήσει στην δημιουργία ειδικού κλάδου διαχείρισης διακινδύνευσης. Στο πλαίσιο αυτής, η παρούσα εργασία μέσω βιβλιογραφικής μελέτης και διενεργείας προσομοιώσεων στο λογισμικό DG-QRAM σε πρότυπη ελληνική σήραγγα έχει σκοπό να συνεισφέρει στην αύξηση του συνολικού επιπέδου ασφάλειας. Από τις δοκιμές εντοπιστήκαν παράμετροι που επηρεάζουν σημαντικά την επικινδυνότητα και καταγράφηκαν προτάσεις αύξησης του επιπέδου ασφάλειας με μέτρα που τις επηρεάζουν. Η βιβλιογραφική έρευνα μελέτα αρχικά τις κυρίες αιτίες ατυχημάτων στις σήραγγες εξηγώντας την αβεβαιότητα τους. Στην συνέχεια αναλύεται η φιλοσοφία σχεδιασμού με όριο ALARP. Καταγράφεται και το νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο διαχείρισης διακινδύνευσης με έμφαση στην ελληνική πραγματικότητα και τις δυσκολίες της. Ταυτόχρονα καταγράφονται πολλές διαφορετικές μέθοδοι και μέτρα μείωσης της Αναμενομένης τιμής της ατομικής επικινδυνότητας από την μεταφορά επικίνδυνων φορτίων σε οδικές σήραγγες από διάφορους ερευνητές. Για να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα όλων αυτών των μέτρων παρουσιάζεται και ο παράγοντας κόστος – όφελος καθώς απαιτείται και τεχνοοικονομική ανάλυση για τα μέτρα αυτά. Στην συνέχεια η εργασία εστιάζει στο μοντέλο DG-QRAM. Παρατίθενται τα στάδια ανάπτυξης του καθώς και παρελθοντικές ερευνητικές προσπάθειες. Αναλύονται μάλιστα τα νέα χαρακτηριστικά του στην έκδοση 4.04. Με βάση μια πρότυπη σήραγγα του ελληνικού οδικού δικτιού εκτελέστηκαν προσομοιώσεις. Για την σήραγγα αυτή συγκεντρωθήκαν και εκτιμήθηκαν τα απαραίτητα δεδομένα για να πραγματοποιηθεί ανάλυση ευαισθησίας. Επιλέχθηκαν 6 παράμετροι και εύρος για την κάθε μια, για τις οποίες έγιναν δοκιμές (με μια αλλαγή σε κάθε δοκιμή) για να διαπιστωθεί η επιρροή τους στην Αναμενόμενη τιμή ατομικής επικινδυνότητας. Βρέθηκαν λοιπόν οι παράμετροι με την μεγαλύτερη επιρροή στο επίπεδο ασφάλειας. Έπειτα, καθώς στόχος της εργασίας είναι οι αποτελεσματικές προτάσεις για αύξηση της ασφάλειας, βρέθηκε από ποια μέτρα επηρεάζεται η κάθε παράμετρος. Καταγράφονται συνεπώς μέτρα και προτάσεις μελλοντικής ερευνάς που μέσω της επιρροής στις παραμέτρους αυτές αυξάνουν σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας. Οι προσομοιώσεις, οι προτάσεις και τα συμπεράσματα από την παρούσα εργασία είναι σημαντικά για την ασφάλεια οδικών σηράγγων στην Ελλάδα και για τους χρήστες του μοντέλου DG-QRAM γενικότερα. Μέσω αυτής της ανάλυσης παρατίθεται με εύκολο τρόπο η μεθοδολογία ανάλυσης ευαισθησίας που εφαρμόζεται και σε άλλες σήραγγες του ελληνικού οδικού δικτύου. Έτσι και οι χρήστες του DG-QRAM αλλά και όσοι επιθυμούν να διερευνήσουν το επίπεδο ασφάλειας μιας σήραγγας μπορούν να συμβουλευτούν την εργασία αυτή για ορθότερη και γρηγορότερη δική τους ανάλυση. Τέλος, οι καταγεγραμμένες προτάσεις ισχύουν και για άλλες παρόμοιες σήραγγες άρα μπορεί να παραληφθεί αυτή η ανάλυση και να εφαρμοστούν απευθείας τα μέτρα για αύξηση του επιπέδου ασφάλειας κατά την μεταφορά επικίνδυνων φορτίων σε αυτές. | el |
heal.abstract | Dangerous goods transportation via road tunnels is crucial for the global supply chain. However, there is a lot of uncertainty in this type of transportation which leads to a variety of risks. Therefore, dedicated risk management research was imperative. In this context, this thesis, through bibliographic study and simulations of a case-study tunnel in the Greek road network at DG-QRAM software, aims to increase the total safety level. After these simulations, many parameters that significantly affect the risk level were identified. Then, solutions that affect these parameters and thus the safety level, were proposed. Firstly, the bibliographic study explores the major causes of tunnel accidents while explaining the reasons of their uncertainty. Moreover, the design philosophy of ALARP is presented in detail. On top of that, the risk management regulation and legislation are explained with focus on Greece and its unique difficulties. Simultaneously, many different methods and solutions that reduce the Expected Value of individual risk were presented. In order to assess the effectiveness of these methods the cost – benefit factor is introduced because techno-economic analysis is required as well. Then the focus shifts to the DG-QRAM. Past research and the model’s stages of development were presented. After that, new characteristics of software version 4.04 were analysed. Using the case-study Greek tunnel the simulations were carried out. In order to complete the sensitivity analysis, the necessary tunnel data was either found or estimated. 6 Parameters and value ranges were selected in order to run simulations (with one changing at the time) and calculate the fluctuation in the total Expected Value of individual risk. As a result, parameters with the biggest change in EV were identified. This thesis aims to present effective solutions for increased safety, so measures that affect these parameters were identified and turned into recommendations. So, both solutions and recommended future research were proposed. Simulations, recommendations and conclusions from this thesis are important for road tunnel safety in Greece and for potential users of DG-QRAM. Through this research, a sensitivity analysis methodology is presented in a simple way so it can be utilised easily in other Greek tunnels as well. So potential users can effectively use this thesis to achieve more effective and less time-consuming risk analysis. In the end, all these recommendations are valid for different Greek tunnels so they can be applied without the need for thorough risk analysis. | en |
heal.advisorName | Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ρεντιζέλας, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Ναθαναήλ, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 101 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: