heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τον ανασχεδιασμό των διαδικασιών
που ακολουθούνται σε ένα τερματικό καυσίμων, με σκοπό την πρόληψη της
υπερχείλισης των δεξαμενών. Στην αρχική κατάσταση, οι διαδικασίες αποτροπής των
υπερχειλίσεων βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στον εκάστοτε χειριστή του συστήματος,
αφήνοντας περιθώρια λάθους τα οποία οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα.
Καθώς ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί τον κυριότερο λόγο εμφάνισης
συμβάντων υπερχείλισης και λαμβάνοντας υπόψη τον ελάχιστο χρόνο αντίδρασης
που δίνεται για να αντιμετωπιστεί ένα τέτοιο συμβάν, είναι εύλογο ότι απαιτείται ο
χειριστής να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή εικόνα - αποτύπωση για την κατάσταση των
οργάνων στο πεδίο, αλλά και ένα σύστημα ειδοποίησης για υψηλή στάθμη το οποίο
να έχει μεγάλη αξιοπιστία. Σε αυτό το πλαίσιο γίνεται η περιγραφή και ο
ανασχεδιασμός των διαδικασιών ασφαλείας όπως αυτές ακολουθούνται σε μια
μεγάλη Ελληνική εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων. Ειδικότερα, αυτή η μελέτη
περίπτωσης καλείται να περιγράψει τις διαδικασίες στην αρχική τους κατάσταση και
να εντοπίσει τα αδύναμα σημεία τους σχετικά με τα μέτρα προστασίας από
υπερχείλιση. Στη συνέχεια, και με βάση τις αδυναμίες που εντοπίστηκαν στις
διαδικασίες, στόχος είναι ο ανασχεδιασμός τους με κύριο σκοπό την αύξηση του
επιπέδου ασφαλείας. Η μέθοδος που θα χρησιμοποιηθεί για την αποτύπωση των
διαδικασιών βασίζεται στις αρχές της αρχιτεκτονικής ARIS (Architecture of Integrated
Information Systems) και στη χρήση του αντίστοιχου λογισμικού ARIS Architect 10.
Η ανασχεδιασμένη διαδικασία σε πρώτο επίπεδο δίνει έμφαση στη χρήση των
οργάνων πεδίου, τα οποία με την εγκατάστασή τους, δίνουν στους χρήστες μια
ξεκάθαρη εικόνα της κατάστασης της δεξαμενής και αυξάνουν τα επίπεδα ασφαλείας
με ένα ανεξάρτητο σύστημα συναγερμού στάθμης. Ένα δεύτερο σημείο
ανασχεδιασμού αφορά την εγκατάσταση του ανεξάρτητου συστήματος συναγερμού,
το οποίο εισάγει πλεονασμό στο σύστημα αναβαθμίζοντας την αξιοπιστία και την
ασφάλεια της εγκατάστασης. Με βάση τα αποτελέσματα της ανασχεδιασμένης
διαδικασίας, η παρούσα μελέτη αποτελεί ένα δυνητικά χρήσιμο εργαλείο για κάθε
τερματικό, διυλιστήριο, ή εγκατάσταση καυσίμου η οποία θέλει να αυξήσει τα επίπεδα
ασφάλειας και την πρόληψη συμβάντων υπερχείλισης, μειώνοντας επίσης την
πιθανότητα λαθών, που οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα. |
el |