HEAL DSpace

Χρονικός Προγραμματισμός Βέλτιστης Δέσμευσης Μονάδων με διείσδυση Ηλεκτρικών Οχημάτων ως αποθηκευτικός χώρος ηλεκτρικής ενέργειας και υψηλή αξιοποίηση παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κακούρης, Αθανάσιος el
dc.contributor.author Kakouris, Athanasios en
dc.date.accessioned 2023-03-27T07:58:55Z
dc.date.available 2023-03-27T07:58:55Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57319
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25017
dc.rights Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ *
dc.subject Applied Mathematics en
dc.subject Εφαρμοσμένα Μαθηματικά el
dc.subject Υποβάθμιση στάθμης μπαταρίας el
dc.subject Battery degradation en
dc.subject Διαχείρηση Ενέργειας el
dc.subject Energy management en
dc.subject Smart charge en
dc.subject Έξυπνη φόρτιση el
dc.subject Electric vehicles V2G en
dc.subject Ηλεκτρικά οχήματα V2G el
dc.title Χρονικός Προγραμματισμός Βέλτιστης Δέσμευσης Μονάδων με διείσδυση Ηλεκτρικών Οχημάτων ως αποθηκευτικός χώρος ηλεκτρικής ενέργειας και υψηλή αξιοποίηση παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας el
dc.contributor.department Industrial Management and Operational Research el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Πρόβλημα Δέσμευσης Μονάδων el
heal.classification Energy Engineering en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-02-13
heal.abstract Η επιδείνωση των εκπομπών των καυσαερίων στην ατμόσφαιρα έχει παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, για τον έλεγχο του οποίου συμφωνήθηκε από συνεργαζόμενες χώρες να περιοριστεί η παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη στους 2 βαθμούς Κελσίου, πράγμα που αποτέλεσε την συμφωνία του Παρισιού. Στο άρθρο αυτό μελετάται η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία ως αποθηκευτικό δυναμικό ενέργειας, αποφεύγοντας την παραγωγής ενέργειας σε περιπτώσεις που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί η ήδη διαθέσιμη ενέργεια των ηλεκτρικών οχημάτων, αποφορτίζοντάς και επαναφορτίζοντας στο αρχικό επίπεδο. Όπως θα αναλυθεί και στην συνέχεια, με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η σταθερότητα ,η εξομάλυνση και αύξηση της αποδοτικότητας του δικτύου, η ελαχιστοποίηση της τιμής του ρεύματος και των αέριων εκπομπών. Επιτυγχάνεται επίσης και η αποδοτικότερη εισαγωγή των ΑΠΕ αντιμετωπίζοντας την στοχαστικότητα της παραγόμενης ενέργειάς τους, λαμβάνοντας υπόψιν την ίδια στιγμή τις απαιτήσεις για ελάχιστη παραγωγή ενέργειας από θερμικούς σταθμούς. Με τις ΑΠΕ να εντάσσονται ολοένα και περισσότερο στο μείγμα παραγωγής, προκύπτει η έννοια του «καθαρού φορτίου» λόγω της αξιοκρατικής προτίμησης που δίνεται στις μονάδες ΑΠΕ Ένα σημαντικό ζήτημα που πρέπει να επιλυθεί αφορά την δυνατότητα ενός συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας να εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή απορρόφηση της διαθέσιμης ενέργειας των ΑΠΕ. Σημαντικό πρόβλημα εδώ αποτελεί η έλλειψη δυνατότητας αποθήκευσης της ενέργειας των ΑΠΕ. Σε μια προσπάθεια εύρεσης λύσεων στα παραπάνω ζητήματα, επιχειρείται η εισαγωγή των ΗΟ στο μοντέλο επίλυσης του προβλήματος, ως μονάδες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες αποφορτίζονται και φορτίζονται με την πάροδο του χρόνου, εξασφαλίζοντας παράλληλα την τήρηση των καταναλωτικών αναγκών των οδηγών. Η διαδικασία της έξυπνης φόρτισης/αποφόρτισης απαιτεί την ανάπτυξη ειδικού λογισμικού που θα διαχειρίζεται τις αποφάσεις του δικτύου ενέργειας. Πρόκειται λοιπόν για unit commitment πρόβλημα και μάλιστα mixed integer linear programming καθώς ορισμένες μεταβλητές βελτιστοποίησης παίρνουν ακέραιες τιμές. Για την διερεύνηση της δυνατότητας αποθήκευσης ενέργειας μελετάται το δίκτυο για διάφορες ποσοστιαίες τιμές συμμετοχής ηλεκτρικών οχημάτων επί του συνολικού πληθυσμού οχημάτων ενώ παράλληλα για την αποτελεσματικότητα της μεθόδου G2V (Grid to Vehicle) και V2G (Vehicle to Grid) μελετάται το δίκτυο με ή χωρίς την κάθε μια τεχνολογία. Εντάσσοντας τις απαραίτητες απαιτήσεις για την σωστή μοντελοποίηση του συστήματος και τις μεθόδους που αναλύθηκαν προτείνεται, αναλύεται και επεξηγείται ένας πλήρης αλγόριθμος επίλυσης του προβλήματος δέσμευσης μονάδων και οικονομικού διαμοιρασμού, ενώ τελικά εξάγονται και συγκρίνονται τα αποτελέσματα αυτού αναδεικνύοντας την αναγκαιότητα του χρονικού προγραμματισμού της ηλεκτροπαραγωγής el
heal.advisorName Τόλης, Αθανάσιος el
heal.advisorName Σταματάκης, Δημήτρης el
heal.committeeMemberName Ρεντιζέλας, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Καρέλλας, Σωτήριος el
heal.committeeMemberName Τόλης, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 79 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα