dc.contributor.author | Κακούρης, Αθανάσιος | el |
dc.contributor.author | Kakouris, Athanasios | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-27T07:58:55Z | |
dc.date.available | 2023-03-27T07:58:55Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57319 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25017 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Applied Mathematics | en |
dc.subject | Εφαρμοσμένα Μαθηματικά | el |
dc.subject | Υποβάθμιση στάθμης μπαταρίας | el |
dc.subject | Battery degradation | en |
dc.subject | Διαχείρηση Ενέργειας | el |
dc.subject | Energy management | en |
dc.subject | Smart charge | en |
dc.subject | Έξυπνη φόρτιση | el |
dc.subject | Electric vehicles V2G | en |
dc.subject | Ηλεκτρικά οχήματα V2G | el |
dc.title | Χρονικός Προγραμματισμός Βέλτιστης Δέσμευσης Μονάδων με διείσδυση Ηλεκτρικών Οχημάτων ως αποθηκευτικός χώρος ηλεκτρικής ενέργειας και υψηλή αξιοποίηση παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας | el |
dc.contributor.department | Industrial Management and Operational Research | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Πρόβλημα Δέσμευσης Μονάδων | el |
heal.classification | Energy Engineering | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-02-13 | |
heal.abstract | Η επιδείνωση των εκπομπών των καυσαερίων στην ατμόσφαιρα έχει παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, για τον έλεγχο του οποίου συμφωνήθηκε από συνεργαζόμενες χώρες να περιοριστεί η παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη στους 2 βαθμούς Κελσίου, πράγμα που αποτέλεσε την συμφωνία του Παρισιού. Στο άρθρο αυτό μελετάται η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία ως αποθηκευτικό δυναμικό ενέργειας, αποφεύγοντας την παραγωγής ενέργειας σε περιπτώσεις που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί η ήδη διαθέσιμη ενέργεια των ηλεκτρικών οχημάτων, αποφορτίζοντάς και επαναφορτίζοντας στο αρχικό επίπεδο. Όπως θα αναλυθεί και στην συνέχεια, με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η σταθερότητα ,η εξομάλυνση και αύξηση της αποδοτικότητας του δικτύου, η ελαχιστοποίηση της τιμής του ρεύματος και των αέριων εκπομπών. Επιτυγχάνεται επίσης και η αποδοτικότερη εισαγωγή των ΑΠΕ αντιμετωπίζοντας την στοχαστικότητα της παραγόμενης ενέργειάς τους, λαμβάνοντας υπόψιν την ίδια στιγμή τις απαιτήσεις για ελάχιστη παραγωγή ενέργειας από θερμικούς σταθμούς. Με τις ΑΠΕ να εντάσσονται ολοένα και περισσότερο στο μείγμα παραγωγής, προκύπτει η έννοια του «καθαρού φορτίου» λόγω της αξιοκρατικής προτίμησης που δίνεται στις μονάδες ΑΠΕ Ένα σημαντικό ζήτημα που πρέπει να επιλυθεί αφορά την δυνατότητα ενός συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας να εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή απορρόφηση της διαθέσιμης ενέργειας των ΑΠΕ. Σημαντικό πρόβλημα εδώ αποτελεί η έλλειψη δυνατότητας αποθήκευσης της ενέργειας των ΑΠΕ. Σε μια προσπάθεια εύρεσης λύσεων στα παραπάνω ζητήματα, επιχειρείται η εισαγωγή των ΗΟ στο μοντέλο επίλυσης του προβλήματος, ως μονάδες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες αποφορτίζονται και φορτίζονται με την πάροδο του χρόνου, εξασφαλίζοντας παράλληλα την τήρηση των καταναλωτικών αναγκών των οδηγών. Η διαδικασία της έξυπνης φόρτισης/αποφόρτισης απαιτεί την ανάπτυξη ειδικού λογισμικού που θα διαχειρίζεται τις αποφάσεις του δικτύου ενέργειας. Πρόκειται λοιπόν για unit commitment πρόβλημα και μάλιστα mixed integer linear programming καθώς ορισμένες μεταβλητές βελτιστοποίησης παίρνουν ακέραιες τιμές. Για την διερεύνηση της δυνατότητας αποθήκευσης ενέργειας μελετάται το δίκτυο για διάφορες ποσοστιαίες τιμές συμμετοχής ηλεκτρικών οχημάτων επί του συνολικού πληθυσμού οχημάτων ενώ παράλληλα για την αποτελεσματικότητα της μεθόδου G2V (Grid to Vehicle) και V2G (Vehicle to Grid) μελετάται το δίκτυο με ή χωρίς την κάθε μια τεχνολογία. Εντάσσοντας τις απαραίτητες απαιτήσεις για την σωστή μοντελοποίηση του συστήματος και τις μεθόδους που αναλύθηκαν προτείνεται, αναλύεται και επεξηγείται ένας πλήρης αλγόριθμος επίλυσης του προβλήματος δέσμευσης μονάδων και οικονομικού διαμοιρασμού, ενώ τελικά εξάγονται και συγκρίνονται τα αποτελέσματα αυτού αναδεικνύοντας την αναγκαιότητα του χρονικού προγραμματισμού της ηλεκτροπαραγωγής | el |
heal.advisorName | Τόλης, Αθανάσιος | el |
heal.advisorName | Σταματάκης, Δημήτρης | el |
heal.committeeMemberName | Ρεντιζέλας, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Καρέλλας, Σωτήριος | el |
heal.committeeMemberName | Τόλης, Αθανάσιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 79 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: