HEAL DSpace

Η εφαρμοσιμότητα της Θεωρίας Καταστροφών σε Μικροσκοπικά Κυκλοφοριακά μεγέθη

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Βλαχογιάννη, Ελένη el
dc.contributor.author Παπαχαραλάμπους, Αλέξανδρος Ε. el
dc.contributor.author Papacharalampous, Alexandros E. en
dc.date.accessioned 2012-01-10T10:03:33Z
dc.date.available 2012-01-10T10:03:33Z
dc.date.copyright 2011-12-28 -
dc.date.issued 2012-01-10
dc.date.submitted 2011-12-28 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/5731
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9783
dc.description 109 σ. el
dc.description.abstract Η κυκλοφοριακή συμφόρηση έχει αναλυθεί από πολλές οπτικές γωνίες και με διάφορα πρακτικά και θεωρητικά εργαλεία. Η κανονικοποίηση της κυκλοφορίας όμως παραμένει ένα από τα μεγάλα ζητήματα της κυκλοφοριακής ανάλυσης κυρίως γιατί η μετάβαση από τη μη συμφορημένη κατάσταση στη συμφορημένη, κατά την κλασσική θεωρία, ή στη συγχρονισμένη ροή κατά την εναλλακτική θεωρία του Kerner και vice versa, δεν μπορεί να εξηγηθεί με το ευρέως χρησιμοποιούμενο μοντέλο LWR σε μακροσκοπική ανάλυση. Η Θεωρία των Καταστροφών είναι ένα πολλά υποσχόμενο μοντέλο το οποίο δύναται να εξηγήσει αυτή την αλλαγή των συνθηκών στην κυκλοφορία. Η παρούσα εργασία χρησιμοποιεί μικροσκοπικά μεγέθη και την στοχαστική μέθοδο του Cobb για την εφαρμογή της Θεωρίας των Καταστροφών. Με τη χρήση των μικροσκοπικών μεγεθών, το σύστημα γίνεται ένα όχημα διευκολύνοντας την αναγνώριση και ανάλυση των χαρακτηριστικών του και των παραγόντων που το επηρεάζουν. Επίσης, από την εργασία προκύπτουν τρόποι χρήσης της Θεωρίας Καταστροφών σε πραγματική ανάλυση και προτείνεται ένας εναλλακτικός τρόπος από την πρόβλεψη μέσω της Θεωρίας των Καταστροφών και ο οποίος μπορεί να οδηγήσει στην ομαλοποίηση της κυκλοφορίας. el
dc.description.abstract Traffic congestion has been analyzed using various practical and theoretical tools. Nevertheless, the “normalization” of traffic flow is still a major issue in traffic analysis mainly because the transitions from free flow to congested traffic, according to classical traffic flow theory, or to synchronized flow and/or jammed traffic, according to the alternative three-phase theory, and vice versa, cannot be fully explained by the widely used macroscopic models. Catastrophe Theory is a promising theoretical framework for explaining the discontinuous evolution of traffic flow. This paper extends past research in traffic flow modeling by applying the Catastrophe Theory to microscopic traffic flow variables using Cobb’s method. By using microscopic traffic flow variables, the system becomes a single vehicle making easier to identify and analyze the vehicle's characteristics and its influential factors. In the proposed modeling approach, the impact of the behavioral aspects of driving are also analysed. Moreover, the effect of memory - time delayed information - in Catastrophe Theory models is also evaluated. Results, using spacing as the state variable and speed and acceleration as control variables, indicate that Catastrophe theory may be efficiently applied to microscopic traffic flow. More accurately, the proposed modeling may efficiently approximate the transitions between aggressive and timid driving behavior. Differences between aggressive and timid drivers in the manner they adjust their driving characteristics, are further investigated using the proposed models. Finally, different applications of the proposed models in traffic management are presented and an alternative way to prediction concerning Catastrophe Theory which can lead to traffic “normalization” is proposed. en
dc.description.statementofresponsibility Αλέξανδρος Ε. Παπαχαραλάμπους el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Θεωρία καταστροφών el
dc.subject Μικροσκοπικά μεγέθη el
dc.subject Κυκλοφορία el
dc.subject Συγκοινωνία el
dc.subject Μέθοδος Cobb el
dc.subject Στοχαστικά μοντέλα el
dc.subject Πρόγραμμα R el
dc.subject Υπόθεση Newell el
dc.subject Μαθηματικά μοντέλα el
dc.subject Catastrophe theory en
dc.subject Microscopic variables en
dc.subject Traffic en
dc.subject Transport en
dc.subject Cobb's method en
dc.subject Stochastic models en
dc.subject R project en
dc.subject Newell's hypothesis en
dc.subject Mathematical models en
dc.title Η εφαρμοσιμότητα της Θεωρίας Καταστροφών σε Μικροσκοπικά Κυκλοφοριακά μεγέθη el
dc.title.alternative The applicability of Catastrophe Theory to Microscopic Traffic Flow variables en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-11-14 -
dc.date.modified 2011-12-28 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Γκόλιας, Ιωάννης el
dc.contributor.advisorcommitteemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.committeemember Γκόλιας, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.committeemember Βλαχογιάννη, Ελένη el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2012-01-10 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2012-01-10 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής