heal.bibliographicCitation |
(n.d.). Calculator, εφαρμογή υπολογισμού κατανάλωσης καυσίμου. ecoTransIT.com. Carrillo Zanuy, A. K. (2011). Intermodal application of VEL-Wagon (Versatile, Efficient and Longer Wagon for European Transportation. http://www.vel-wagon.eu/index.php/downloads. Coyle, D. ( 2007). Effects of payload on the fuel consumption of trucks. Department of transport. Dominguez. (2012). High-speed global shutter CMOS machine vision sensor with high dynamic range image acquisition and embedded intelligence. Dominguez, M., Fernández-Cardador, A., Cucala, A. P., & Pecharroman, R. R. (2012). Energy Savings in Metropolitan Railway Substations Through Regenerative Energy Recovery and Optimal Design of ATO Speed Profiles. EKBY. (2010). Το φυσικό περιβάλλον της Ελλάδας. EU, C. (2016). Well-to-Wheels Analyses. European Comission, EU science Hub. F.Santos, B. (2015). The impact of transport policies on railroad intermodal freight competitiveness – The case of Belgium. František Petro, V. K. (2017). Calculation of emissions from transport services and their use for the internalisation of external costs in road transport. Franzese, O. O. ( 2011.). Effect of weight and roadway grade on the fuel economy of class-8 freight trucks. G Huang, D. C. (2017). Multi-scale dense convolutional networks for efficient prediction. González-Gil, A. (2014). A systems approach to reduce urban rail energy consumption. journal homepage: www.elsevier.com/locate/enconman. Mallon, W. (2013). Costs of CO2 transportation infrastructures. Science Direct. Nolte, R. W. (2003). Evaluation of Energy Efficiency Technologies for Rolling Stock and Train Operation of railways,. O Franzese, D. D. (2011). Effect of weight and roadway grade on the fuel economy of class-8 freight trucks. Oak Ridge National Laboratory, Tennessee. Pablo Martínez Fernandez, I. V. (2019). A review of modelling and optimisation methods applied to railways energy consumption. journal homepage: www.elsevier.com/locate/jclepro. (2004). pier2pier. Frederiksberg, Denmark: pier2pier.com. Plotaroute.com. (n.d.). https://www.plotaroute.com/routeplanner. (2007). The commercial vehicle. Verbrand der Automobilindustrie. Transport, C. f. (2003). Nijland. Verbrand der automobilindustrie, V. (2005). the commercial vehicle. W Carvajal-Carreño, A. C. (2014). Optimal design of energy-efficient ATO CBTC driving for metro lines based on NSGA-II with fuzzy parameters. WELLAN2000. (2020). Power Ring - Οικονομία στα καύσιμα. Αποστολόπουλος, Β. (2018). Διερεύνηση Θεμάτων Δρομολόγησης Στόλου Φορτηγών Οχημάτων. Βυθούλκα, Κ. &. (2018). Συστήματα Έλξης., (σ. 113). Γενίτσαρης, Ε. (2010). Οδικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα: Προβλήματα και προοπτικές . ΕΕΣ, Σ. Ε. (2018). Ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας: προς το παρόν, τίποτε άλλο από ένα αναποτελεσματικό συνονθύλευμα. ΕΟΠ. (2017). Ευρωπαϊκός δείκτης ποιότητας αέρα: άμεσα διαθέσιμες πληροφορίες για την τρέχουσα ποιότητα του αέρα. ΕΟΠ. ΕΟΠ, Ε. Ο. (2020). Μεταφορές. Επιτροπή, Ε. (2017). Ευρωπαϊκή Επιτροπή. https://commission.europa.eu/index_el. Ζωγραφίδης, Ν. (2007). Ανάπτυξη Προτύπου Υπολογισμού Κόστους Λειτουργίας Βυτιοφόρων Οχημάτων Δ.Χ. Θ Τσέκερης, Α. Τ.-Α. (2009). Περιβαλλοντικές και ενεργειακές επιπτώσεις των μεταφορών: διεθνής και εγχώρια εμπειρία και πολιτικές διαχείρισης. ΚΑΠΕ. (2005). Συνοπτικός Οδηγός για τα Καθαρά Καύσιμα και τις Τεχνολογίες Οχημάτων. Καπετανάκης, Γ. (2003). Αυτοκίνητο και Περιβάλλον. Ν. Ηράκλειο Αττικής: Ι.Δ.Ε.Ε.Α. Λευΐτικος, K. (2017). ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ. ΤΜΗΜΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ. Μαραμαθάς, Ι. (2016). Μέτρηση κατανάλωσης καυσίμου κινητήρων diesel με φορητό σύστημα. Μιχαηλίδου, Έ. (Σεπτέμβριος 2008). Ορεινές Περιοχές της Ελλάδας. Χαρακτηριστικά και Στρατηγικές Ανάπτυξης. ΜΔΕ του Ε.Μ.Π. Τουρνάκη, Ε. (2014). Το Αποτύπωμα Άνθρακα στις Σιδηροδρομικές Συνδυασμένες Μεταφορές: Εφαρμογή στη Γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Τουρνάκη, Ε. (2014). Το Αποτύπωμα Άνθρακα στις Σιδηροδρομικές Συνδυασμένες Μεταφορές: Εφαρμογή στη Γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Τριανταφυλλίδης, Κ. (2017). Με ταχύτητα ή με νεκρά στις κατηφόρες;. Drive. Τσακαλάκης, Κ. Γ. (2016). Παραγωγή ενέργειας από συμβατικά ορυκτά καύσιμα. Φαφουτέλης, Π. (2015). Κατανάλωση Καυσίμου Φορτηγών Οδικών Οχημάτων . Ψυλλάκη, Δ. (2013). Κύκλοι οδήγησης για την μέτρηση εκπομπών καυσαερίων και κατανάλωσης καυσίμου. |
el |
heal.abstract |
Η παγκόσμια οικονομική και περιβαλλοντική κρίση αποτελούν αφορμή για την εύρεση εκσυγχρονισμένων και καινοτόμων συστημάτων μεταφορών. Η παρούσα διπλωματική έχει ως στόχο τη διερεύνηση των βασικότερων παραγόντων που επιδρούν στην κατανάλωση καυσίμου για μεταφορά εμπορευμάτων στο οδικό δίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό, αναπτύσσεται μια μεθοδολογία για την εκτίμηση της κατανάλωσης καυσίμου φορτηγών οχημάτων και γίνεται σύγκριση με την αντίστοιχη σιδηροδρομική μεταφορά.
Διερευνήθηκαν μια σειρά από σενάρια μεταφοράς του εμπορεύματος, τα οποία ορίστηκαν με βάση τις τέσσερις πιο συχνές κατηγορίες βαρών σε μεταφερόμενα εμπορεύματα, για την διαδρομή Αθήνα- Θεσσαλονίκη και εξήχθησαν αποτελέσματα για την κατανάλωση καυσίμου και την ποσότητα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα για το φορτηγό.
Τα αποτελέσματα συγκρίθηκαν με παλαιότερη μελέτη που αφορούσε στην ίδια διαδρομή από ντιζελοκίνητο σιδηρόδρομο και τα οποία δείχνουν πως στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, το φορτηγό αποτελεί την πιο συμφέρουσα και οικολογική επιλογή για μεταφορά αγαθών ελαφριού βάρους ή και μικρού όγκου, εκτός από την περίπτωση μεταφοράς αγαθών μεγάλου βάρους που, με διαφορά, υπερτερεί ο σιδηρόδρομος. |
el |