dc.contributor.author | Αναστασοπούλου, Ναταλία | el |
dc.contributor.author | Anastasopoulou, Natalia | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-30T10:43:41Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57386 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25083 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Γραμμές | el |
dc.subject | Τοίχοι | el |
dc.subject | Όρια | el |
dc.subject | Mies van der Rohe | en |
dc.subject | Ρώμη | el |
dc.subject | Lines | en |
dc.subject | Walls | en |
dc.subject | Limits | en |
dc.subject | Rome | en |
dc.title | Γραμμές - τοίχοι - όρια στην αρχιτεκτονική του Mies Van Der Rohe | el |
dc.title | Lines - walls - limits in the architecture of Mies Van Der Rohe | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Mies van der Rohe, Ludwig,1886-1969 | en |
heal.classification | Mies van der Rohe, Ludwig,1886-1969 | en |
heal.dateAvailable | 2024-03-29T22:00:00Z | |
heal.language | el | el |
heal.access | embargo | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-03-16 | |
heal.abstract | Η εργασία διερευνά την έννοια του ορίου στην αρχιτεκτονική και τον τρόπο με τον οποίο μεταφράζεται από δισδιάστατη γραμμή στο σχέδιο σε τρισδιάστατο τοίχο στον υλοποιημένο χώρο. Η εργασία ξεκινά μέσω παραδειγματικών ιστορικών αναφορών, όπως του τείχους της Ρώμης να εξετάζει την συγκρότηση των ορίων. Στη συνέχεια εστιάζει στην περίπτωση του Mies van der Rohe, ως κατ’ εξοχήν περίπτωση αρχιτέκτονα που χειρίζεται τα όρια με γραμμές-τοίχους, που ξεχωρίζουν για τη λακωνική τους μορφή. Η εργασία μελετά λοιπόν τρία παραδείγματα από το έργο του, που παρουσιάζουν τις πιο διακριτές διαφορές σχετικά με την έννοια του ορίου. Συγκεκριμένα, επιλέγονται το House with three Courts, το Brick Country House, και το Barcelona Pavilion, για τα κλειστά, τα ανοιχτά, αλλά και για μια ενδιάμεση κατηγορία ορίων, αντίστοιχα. Το κάθε ένα από τα τρία, αναλύεται αρχικά ως προς την οργανωτικήτου ιδέα και τις γεωμετρικές του χαράξεις. Ύστερα, εντοπίζονται κυρίως και επί μέρους κέντρα, που προκύπτουν από τα όρια που εισάγουν οι τοίχοι. Η τελευταία ενότητα, αφορά την αλληλεπίδραση του “μέσα” με το “έξω”, υπό το πρίσμα της ιδιωτικότητας και της διάδρασης με τη φύση, εντάσσοντας το κάθε έργο σε αστικό ή φυσικό περιβάλλον. | el |
heal.abstract | This research investigates the concept of limit in architecture and the way that it is translated from a two-dimensional line into a three-dimensional wall in built space. The study starts by examining historical cases, like the establishment of the walls of the city of Rome in its creation of a paradigmatic line/wall. It focuses further on the case of Mies van der Rohe, since he is par exelance an architect who treats walls as lines, that are characterized by a laconic expression. The study choses three architectural projects, as case studies that present the most distinct differences regarding the concept of limit. In particular, it analyses the House with three Courts, the Brick Country House, and the Barcelona Pavilion since they each offer a case to understand a notion of closed, open, but also for an intermediate category of limits. Each of these cases is analysed initially, in terms of its organizational idea and its geometrical rules. Subsequently, various centres that arise from the limits that walls create are highlighted. The last section, concerns the interaction of "inside" with "outside", under notions of privacy and nature, resulting in a categorization of each project in an urban or natural environment. | en |
heal.tableOfContents | (14) Εισαγωγή _ (19) I. Το τρίπτυχο: γραμμή - τοίχος - όριο _ (20) γραμμή: · η γέννηση του σημείου · η γέννηση της γραμμής · το ίχνος της γραμμής · σχήμα-περίγραμμα _ (24) τοίχος: · επίπεδο-επιφάνεια _ (26) όριο: · η γέννηση του ορίου · ιερό όριο · οριοθέτηση εσωτερικού-εξωτερικού · το ίχνος του ορίου · το ανίερο-βέβηλο _ (39) II. Mies van der Rohe _ (40) Κριτήρια επιλογής αρχιτέκτονα: · ο ρόλος του τοίχου · ο τοίχος στο έργο του Mies _ (42) Κριτήρια επιλογής παραδειγμάτων: · House with three Courts (κλειστά όρια) · Brick Country House (ανοιχτά όρια) · Barcelona Pavilion (ενδιάμεσα όρια) · σύνοψη κριτηρίων _ (46) Χρονολογικός πίνακας _ (48) Χρονολογική αφήγηση _ (55) III. Γενική παρουσίαση παραδειγμάτων _ (69) ΙΙΙ.Α. House with three Courts _ (91) ΙΙΙ.Β. Brick Country House _ (109) ΙΙΙ.Γ. Barcelona Pavilion — γραμμές - τοίχοι - όρια · οργάνωση - ιδέα · χαράξεις — κέντρο - επιμέρους κέντρα — μέσα-έξω · ιδιωτικότητα · φύση · ένταξη _ (137) Συμπεράσματα _ (138) Πίνακας Α _ (142) Πίνακας Β _ (144) Πίνακας Γ _ (147) Επίλογος _ (148) Πηγές εικόνων _ (158) Βιβλιογραφία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: