dc.contributor.author | Χριστούλα, Κασσάνδρα | el |
dc.contributor.author | Χριστούλα, Ελόρα | en |
dc.contributor.author | Christoula, Kassandra | en |
dc.contributor.author | Christoula, Elora | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-30T11:06:08Z | |
dc.date.available | 2023-03-30T11:06:08Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57387 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25084 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αρχιτεκτονική έκφραση | el |
dc.subject | Ακουστική λυρικού θεάτρου | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική στην όπερα | el |
dc.subject | Όπερα | el |
dc.subject | Θέατρο | el |
dc.subject | Ακουστική | el |
dc.subject | Ιστορία μουσικών χώρων | el |
dc.subject | Μουσική και αρχιτεκτονική εξέλιξη | el |
dc.subject | Τυπολογία λυρικού θεάτρου | el |
dc.subject | Αακουστικός σχεδιασμός | el |
dc.subject | Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος | el |
dc.subject | Μουσική και αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Αρχές σχεδιασμού | el |
dc.subject | Architectural expression in operas | en |
dc.subject | Acoustics in operas | en |
dc.subject | History of musical spaces | en |
dc.subject | Evolution of music and architecture | en |
dc.subject | Typology of opera auditoriums | en |
dc.subject | Principles of acoustic design | en |
dc.subject | Stavros Niarchos Foundation Cultural Center | en |
dc.subject | Oslo Opera House | en |
dc.subject | CKK Jordanki | en |
dc.subject | Bord Gáis Energy Theatre | en |
dc.subject | Grand Canal Theatre | en |
dc.subject | Opéra National de Lyon | fr |
dc.subject | Garsington Opera Pavilion | en |
dc.title | Αρχιτεκτονική έκφραση και ακουστική στα κτήρια λυρικού θεάτρου | el |
dc.title | Architectural expression and acoustics in opera houses | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architectural acoustics | en |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-02-10 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της αρχιτεκτονικής έκφρασης και της ακουστικής στους χώρους λυρικού θεάτρου. Μέσω της ανάλυσης της φύσης του ήχου και της συμπεριφοράς του σε κλειστό χώρο, αναλύουμε την ιστορική αναδρομή των μουσικών χώρων αναδεικνύοντας την αμφίδρομη σχέση μουσικής και αρχιτεκτονικής στην εξέλιξή τους. Επικεντρωνόμαστε στο λυρικό θέατρο και παρουσιάζουμε την αρχιτεκτονική εξέλιξή του με εστίαση στην αίθουσα ακροατηρίου που λαμβάνει χώρα η παράσταση και στην ακουστική της. Συνεχίζοντας παρουσιάζουμε κάποιες βασικές αρχές του ακουστικού σχεδιασμού που αφορούν τις αίθουσες λυρικού θεάτρου, που αποτυπώθηκαν και μελετήθηκαν μέσω της ακουστικής επιστήμης. Έχοντας πια κατακτήσει την αντίληψη της διαμόρφωσης μιας αίθουσας λυρικού θεάτρου επιλέγουμε έξι (6) παραδείγματα κτηρίων όπερας του 21ου αιώνα, τα οποία βρίσκονται όλα στον Ευρωπαϊκό χώρο. Στόχος ήταν η συγκριτική μελέτη και καταγραφή των διαφορετικών πορειών και αποτελεσμάτων, που είχαν οι αρχιτέκτονες στην προσπάθειά τους να τηρήσουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για μία επιτυχημένη αίθουσα λυρικού θεάτρου, σε σχέση και με το αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο που επέλεξαν για να εκφραστούν στην εκάστοτε περίπτωση. Τα κτήρια που επιλέξαμε είναι το Oslo Opera House στη Νορβηγία, το Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο – CKK Jordanki στην Πολωνία, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Ελλάδα με την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Bord Gáis Energy Theatre (Grand Canal Theatre ) στην Ιρλανδία, η Opéra National de Lyon στην Γαλλία και το Garsington Opera Pavilion στο Ηνωμένο Βασίλειο. | el |
heal.abstract | The scope of this research is an attempt to investigate the architectural expression and acoustics in operas. Through the analysis of the nature of sound and its behaviour in enclosed spaces, we analyze the historical timeline of musical spaces, highlighting their two-way relationship through time. We focus on operas and present the architectural and acoustical evolution of the auditorium where the performance takes place. We present the basic principles of acoustic design for opera halls, as expressed by scientists in their respective field. Having an understanding of the configuration of an opera hall, we choose to investigate further six (6) examples of opera buildings of the 21st century, located in the European area. The aim is to study and record the different processes and results of the architects in their attempt to meet the necessary conditions for a successful opera house. Futher more we examined the architectural vocabulary they developed in each case. The buildings we have chosen are the Oslo Opera House in Norway, the Cultural and Conference Center – CKK Jordanki in Poland, the Greek National Opera at Stavros Niarchos Foundation Cultural Center in Greece, the Bord Gáis Energy Theatre (Grand Canal Theatre) in Ireland, the Opéra National de Lyon in France and the Garsington Opera Pavilion in the UK. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: