HEAL DSpace

Το κενό - ma (間) στην ιαπωνική αρχιτεκτονική: το παράδειγμα του Tadao Ando

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κωστή, Χριστίνα el
dc.contributor.author Kosti, Christina en
dc.date.accessioned 2023-03-31T07:08:15Z
dc.date.available 2023-03-31T07:08:15Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57388
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25085
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κενό el
dc.subject Μα el
dc.subject Ιαπωνική αρχιτεκτονική el
dc.subject Ταντάο Άντο el
dc.subject Έννοια el
dc.subject Μετάβαση el
dc.subject Συνύπαρξη el
dc.subject Azuma House en
dc.subject Water Temple en
dc.subject Emptiness en
dc.subject Japanese Architecture en
dc.subject Ma en
dc.subject Tadao Ando en
dc.subject Concept en
dc.subject Transition en
dc.subject Coexistence en
dc.title Το κενό - ma (間) στην ιαπωνική αρχιτεκτονική: το παράδειγμα του Tadao Ando el
dc.title Emptiness - ma (間) in Jjapanese architecture: the case of Tadao Ando en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Architecture, Japanese en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-03-20
heal.abstract Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την έννοια του κενού ή Ma (間) στην Ιαπωνική αρχιτεκτονική και συγκεκριμένα στο έργο του Tadao Ando. Το Ma επηρεάζει κάθε πτυχή του ανατολικού πολιτισμού και αποτελεί θεμελιώδη έννοια για την αρχιτεκτονική, προσδίδοντας μια δυναμική αίσθηση μεταβλητότητας. Στη συγκεκριμένη μελέτη, σε πρώτο επίπεδο, αναδεικνύεται η σημασία της έννοιας του ma στη φιλοσοφία, τη θρησκεία αλλά και τις διάφορες τέχνες. Κατόπιν, η εργασία εστιάζει στην αρχιτεκτονική και διακρίνεται σε δύο μέρη. Αρχικά, διερευνάται η σχέση του ma με την ιαπωνική αντίληψη του χώρου και του χρόνου, καθώς και ο τρόπος που αποτυπώνεται στην παραδοσιακή και σύγχρονη αρχιτεκτονική. Στο δεύτερο μέρος, γίνεται αναφορά στις τρεις, πιο αντιπροσωπευτικές, θεωρητικές προσεγγίσεις που έχουν αναλύσει την έννοια του ma στην αρχιτεκτονική (Isozaki, Nitschke, Okano). Τέλος, επιδιώκεται μία σύνθεση των παραπάνω εγκαθιστώντας δυο βασικές κατηγορίες αντίληψης του ma ως χώρο συνύπαρξης και ως χώρο μετάβασης. Στο τρίτο και τελευταίο μέρος, οι κατηγορίες αυτές αναλύονται με βάση δυο αρχιτεκτονικά παραδείγματα του Tadao Ando (Azuma House & Water Temple). Διερευνάται έτσι η έννοιας του κενού υπό την σκοπιά της Ιαπωνικής αντίληψης, η οποία μπορεί να προσφέρει νέες οπτικές στον σύγχρονο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. el
heal.abstract The research examines the concept of emptiness or Ma (間) in Japanese architecture and specifically in the work of Tadao Ando. The idea of Ma influences every aspect of Eastern culture and it is a fundamental concept in architecture, related to a dynamic sense of variability. The study, starts by highlighting the importance that ma plays in Japanese philosophy, religion and various forms of art. Then, it focuses on architecture in a twofold examination. Firstly, it explores the relationship of Japanese perception of space/ time and Ma, as well as its reflection in traditional and contemporary architecture. Secondly, it refers to the most important theoretical approaches of Ma in architecture (Isozaki, Nitschke, Okano). Finally, it attempts a synthesis of the above by setting two fundamental categories of Ma distinguishing between a notion of space of coexistence and a notion of space of transition. In the third and final part, the concept of Ma is explored in two works of the architecture of Tadao Ando (Azuma House & Water Temple). Through the above analysis the concept of emptiness through the Japanese perception, can offer new perspectives to contemporary architectural design. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα