dc.contributor.author | Μούσα, Παναγιώτα | el |
dc.contributor.author | Mousa, Panagiota | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-31T07:57:01Z | |
dc.date.available | 2023-03-31T07:57:01Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57390 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25087 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αφήγηση | el |
dc.subject | Λογοτεχνία | el |
dc.subject | Αστική αναπαράσταση | el |
dc.subject | Βιώμα και τόπος | el |
dc.subject | Narrative | en |
dc.subject | Literature | en |
dc.subject | Urban experience | en |
dc.title | Αναζητώντας την αφήγηση του αθηναϊκού τοπίου: η λογοτεχνία ως μέσο ανάγνωσης της αστικής εμπειρίας | el |
dc.title | In search of the narrative of the Athenian scenery: literature as a means of decoding the urban experience | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture in literature | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-03-02 | |
heal.abstract | «Τα όρια της περιπλάνησης, όρια της πόλης. Όπως και για τον Μπένγιαμιν, έτσι και για τον Αντονιόνι, η πόλη είναι ένα ‘κείμενο’ που πρέπει να διαβαστεί, ακόμη και μέσα από αλλεπάλληλες παρεκβάσεις, σαν μια περιπλάνηση, μια πρόκληση στο τυχαίο…» Γύρω από το παραπάνω απόσπασμα, παρμένο από τις «Κινηματογραφημένες Πόλεις», αναπτύσσεται η παρούσα έρευνα. Η διακειμενική αναπαράσταση του αστικού τοπίου προσεγγίζει την έννοια της πόλης ως μιας πολυπρισματικής αφήγησης, που συγκροτείται μέσω άλλων αφηγήσεων. Αφορμάται από το έργο του Italo Calvino, «Αόρατες Πόλεις» και εξερευνά μεταβαλλόμενα αστικά σκηνικά, όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί στις εντυπώσεις λογοτεχνικών ηρώων. Οι ήρωες αυτοί αποδύονται, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, τον ρόλο του περιπλανητή του άστεως, του flâneur. Από τη στιγμή, λοιπόν, που η ερευνητική εργασία προσπαθεί να συνθέσει μια νέα συλλογική αφήγηση που στρέφεται γύρω από τη θεματική της πόλης, αναγκαίος καθίσταται ο ορισμός του τόπου και του χρόνου της. Το ανεξάντλητο κεφάλαιο της αθηναϊκής πραγματικότητας, όπως αυτή αποτυπώνεται στη λογοτεχνία και την ποίηση του 20ου αιώνα, έρχεται να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει με τις αναπαραστάσεις των βιωμάτων της, με τον τρόπο που αυτές αναζητούνται από τους περιπλανητές της. Η διαδικασία επιτυγχάνεται μέσω μιας ερευνητικής διαδρομής που αγγίζει τις ευρύτερες θεματικές της διεθνούς συζήτησης για την πόλη και την αστική εμπειρία, με όποιες ουτοπικές προεκτάσεις αυτή φέρει, αλλά και των κοινωνικοπολιτικών προκλήσεων που έχουν επιφέρει οι μετασχηματισμοί της. Απώτερος στόχος, είναι η προτροπή για την υιοθέτηση της νέας αυτής μεθόδου ερμηνείας των αστικών σκηνικών, κτίζοντας ένα νέο μύθο γύρω από τη θρυμματισμένη εικόνα του κλεινού· μιας εικόνας, που αναδύεται μέσα από τη μεταβλητότητα και την ασυμβατότητα των υπο-τόπων του. | el |
heal.abstract | «The limits of wandering are the limits of the city. As for Benjamin, so for Antonioni, every city is a text that must be read, even through successive digressions, as a wandering, a challenge to the random…» The present research is developed around the above passage, taken from the book «Filmed Cities». The intertextual representation of the urban scenery approaches the concept of the city as a multi-prismatic narrative, made out of other sub-narratives. It is inspired by Italo Calvino's work, «The Invisible Cities» and explores changing urban scenes, as they are captured in the impressions of literary characters. These characters play, in most cases, the role of the urban wanderer, the flâneur. From the moment, therefore, that the specific research aims to compose a new collective narrative that revolves around the theme of the city, the definition of its place and time becomes necessary. The inexhaustible capital of the Athenian reality, as it is reflected in literature and poetry of the 20th century, comes to agree or disagree with the representations of its experiences, in the way they are sought by its wanderers. The process is achieved through a research path that deals with the broader subjects of the international debate on the city and the urban experience, with whatever utopian implications this concerns, but also the socio-political challenges caused by its transformations. The ultimate goal is to encourage the adoption of this new method of interpreting urban sceneries, building a new myth around the shattered image of the «urban nest»/ (el) «klinon asti»/ Athens; an image that emerges through the variability and incompatibility of its sub-sites. | en |
heal.tableOfContents | |1| Αόρατος οικουμενισμός |2| Επιχείρημα νούμερο ένα. Το ριζόχαρτο. |3| Χώροι και Τόποι. Ρητορικοί, αρχιτεκτονικοί, αφηγηματικοί. |4| qui (où il) aimait à flâner / αυτός που (εκεί που) αγαπούσε να περιπλανιέται |5| Η πτώση του πλάνητα |6| Αθηναϊκό Πανόραμα |7| Ο περίπατος των Καρυατίδων |8| Πόλη θεατρική |9| Πόλη ηφαίστειο και πυροτέχνημα |10| Πόλη παγιδευμένη |11| Πόλη επική και χαμένη |12| Πόλη ομογενοποιημένη. 21ος αιώνας. |13| Για την αξιολόγηση του εγχειρήματος |14| Βιβλιογραφία - πηγές | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: