HEAL DSpace

Διερεύνηση οδηγικής συμπεριφοράς επαγγελματιών οδηγών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Περιβολάρης, Νικόλαος el
dc.contributor.author Perivolaris, Nikolaos en
dc.date.accessioned 2023-04-07T09:45:54Z
dc.date.available 2023-04-07T09:45:54Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57520
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25217
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Επαγγελματίες οδηγοί el
dc.subject Παρεκκλίνουσα οδηγική συμπεριφορά el
dc.subject Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγών el
dc.subject Ερωτηματολόγιο el
dc.subject Διατακτικά μοντέλα παλινδρόμησης πιθανομονάδων el
dc.subject Professional drivers en
dc.subject Aberrant driving behavior en
dc.subject ADAS en
dc.subject Questionnaire en
dc.subject Ordered probit models en
dc.title Διερεύνηση οδηγικής συμπεριφοράς επαγγελματιών οδηγών el
dc.title Investigating driving behavior of professional drivers en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακή τεχνική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-03-13
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της οδηγικής συμπεριφοράς των επαγγελματιών οδηγών και πιο συγκεκριμένα της επίδρασης κατηγοριών παραγόντων στην εμφάνιση παρεκκλίνουσας οδηγικής συμπεριφοράς. Ως πληθυσμός επαγγελματιών οδηγών επιλέχθηκαν οι οδηγοί περιπόλων του κλειστού αυτοκινητοδρόμου Αττική Οδός (Α.Ο). Για την εκπόνηση της έρευνας διατέθηκαν από την Α.Ο. δεδομένα καταγραφών από τα Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης Οδηγών (ADAS) με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα οχήματα περιπόλων και στοιχεία που αφορούν στις βάρδιες των οδηγών και στα συμβάντα που διαχειρίστηκαν για τη χρονική περίοδο μεταξύ Οκτωβρίου του 2020 και Ιανουαρίου του 2021. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιήθηκαν χωρικά δεδομένα που αφορούν στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του αυτοκινητοδρόμου και τέλος αξιοποιήθηκαν τα αποτελέσματα ενός ερωτηματολογίου τριών τμημάτων, που διαμοιράστηκε στα πλαίσια προγενέστερης έρευνας, με το οποίο πραγματοποιήθηκε η συλλογή των κοινωνικοδημογραφικών στοιχείων των οδηγών, καθώς και δεδομένων χαρακτηριστικών της προσωπικότητας τους και αντιλήψεων τους σε σχέση με την οδηγική συμπεριφορά. Για την πραγματοποίηση της ανάλυσης χρησιμοποιήθηκαν μοντέλα Διατακτικής Παλινδρόμησης Πιθανομονάδων (ordered probit models), με τα οποία εξετάστηκε η επιρροή συγκεκριμένων παραγόντων στην πιθανότητα εμφάνισης καταγραφών που παρουσιάζουν διαβάθμιση ως προς τη σοβαρότητά τους και πιο συγκεκριμένα καταγραφών υπέρβασης του ορίου ταχύτητας, επιτάχυνσης, στροφής και επιτάχυνσης, πέδησης και στροφής και πέδησης οι οποίες αντιστοιχούν σε μορφές παρεκκλίνουσας οδηγικής συμπεριφοράς. Συνεπώς, τα συμπεράσματα της παρούσας εργασίας εστιάζουν στην επισήμανση των βασικών μεταβλητών οι οποίες βρέθηκαν να έχουν επιρροή στην εμφάνιση παρεκκλίνουσας οδηγικής συμπεριφοράς από τους επαγγελματίες οδηγούς. Πιο συγκεκριμένα η διαχείριση συμβάντων, η αύξηση των συνεχόμενων εργάσιμων ωρών και ο δείκτης αξιολόγησης άγχους βρέθηκαν σε όλες τις περιπτώσεις να αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης καταγραφών με μεγαλύτερη σοβαρότητα και συνεπώς ειδών παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς. Τέλος, τόσο η αύξηση της ηλικία όσο και η αύξηση του αριθμού παιδιών βρέθηκαν να συντελούν στη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης καταγραφών υψηλής σοβαρότητας, ενώ όσον αφορά στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του αυτοκινητοδρόμου, το όριο ταχύτητας του εκάστοτε τμήματος αποτέλεσε μια από τις στατιστικά σημαντικότερες μεταβλητές. el
heal.abstract The purpose of the present thesis is to evaluate the driving behavior of professional drivers and more specifically, the effects of potential contributory factors on the occurrence of aberrant driving behavior. As a study case, the patrol drivers of the Attica Tollway (Attiki Odos, A.O), a closed tolled intercity motorway were utilized. For the elaboration of this research, A.O. provided data which were recorded using in-vehicle Advanced Driver Assistance Systems, as well as data on driver shift and incident data for the period between October 2020 and January 2021. Moreover, spatial data related to the geometric characteristics of the motorway were utilized as well as the results of a three-part questionnaire, which was distributed in the context of a previously conducted research. The latter collected data on sociodemographic characteristics, personality traits and driving behavior attitudes. For the statistical analysis of the data, ordered probit regression models were designed, with which the influence of specific factors on the probability of the occurrence of records that present a gradation in terms of severity was evaluated. More specifically records of speeding, accelerating, turning and accelerating, braking and turning and braking, all of which correspond to forms of aberrant driving behavior were used as the depended variables in the models. Therefore, the conclusions of this thesis focus on highlighting the main variables that were found to have the greatest comparative influence on the appearance of aberrant driving behavior by professional drivers. More specifically, incident management, continuous working hours and the anxiety index were all found to increase the severity of ADAS triggers and thus the occurrence of aberrant driver behavior. Last but not least, both the increase in age and the number of children were found to contribute to the reduction of the probability of occurrence of higher severity triggers, while regarding the motorway characteristics, the speed limit of each section was one of the most statistically significant variables. en
heal.advisorName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Γκίκας, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 107 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα