dc.contributor.author |
Καραγιάννης, Σταμάτιος
|
el |
dc.contributor.author |
Karagiannis, Stamatios
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-04-10T09:03:26Z |
|
dc.date.available |
2023-04-10T09:03:26Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57533 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25230 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Βελτιστοποίηση |
el |
dc.subject |
Όχημα |
el |
dc.subject |
Παρέτο |
el |
dc.subject |
κάθισμα |
el |
dc.subject |
Ανάρτηση |
el |
dc.subject |
Optimization |
en |
dc.subject |
Pareto |
en |
dc.subject |
Vehicle |
en |
dc.subject |
Matlab |
en |
dc.subject |
Simulink |
en |
dc.title |
Βελτιστοποίηση άνεσης οδηγού βαρέος οχήματος με χρήση μοντέλου συγκεντρωμένων ιδιοτήτων |
el |
dc.title |
Ride comfort optimization in heavy vehicles using a lumped parameter model |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Mechanical Engineering |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-02-24 |
|
heal.abstract |
Στο πλαίσιο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας (ΔΕ) μελετήθηκε η συμπεριφορά
μαθηματικού μοντέλου μισού αυτοκινήτου (half car model) με μη-γραμμική παθητική
ανάρτηση, το οποίο περιλαμβάνει το κάθισμα και τον οδηγό, και έγινε βελτιστοποίηση
των παραμέτρων αυτού με στόχο την άνεση του επιβάτη (Ride Comfort) και το επαρκή
κράτημα του οχήματος (Road Holding). Αρχικά, κατασκευάστηκε το μαθηματικό μοντέλο
του μισού αυτοκινήτου και οι τιμές των παραμέτρων του καθορίστηκαν έτσι ώστε να
προσομοιώνει ένα όχημα βαρέως τύπου. Το μοντέλο πέντε βαθμών ελευθερίας (5DOF)
που προέκυψε, υλοποιήθηκε στο προγραμματιστικό περιβάλλον Matlab-Simulink. Στη
συνέχεια έγινε προσομοίωση της κίνησης του οχήματος για την εξαγωγή δεδομένων που
χρησιμοποιήθηκαν ως αναφορά κατά την βελτιστοποίηση που ακολούθησε. Για την
κινηματική διέγερση κατασκευάστηκε ένα σαμαράκι καθώς και τυχαίο προφίλ δρόμου
που αντιπροσωπεύει οδόστρωμα μέτριας ποιότητας.Η βελτιστοποίηση
πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο των γενετικών αλγόριθμων και επειδή ήταν
πολυκριτηριακή, αξιοποιήθηκε το μέτωπο Pareto των λύσεων με τα αποτελέσματα της
βελτιστοποίησης. Το μέτωπο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για
μεταγενέστερο σχεδιασμό ανάρτησης και καθίσματος ανάλογα με τα επιλεγμένα
κριτήρια απόδοσης. |
el |
heal.abstract |
In this thesis, the behavior of a half car model with a nonlinear passive suspension system
was studied including the seat and the driver. The parameters of the model were
optimized based on Ride Comfort and Road Holding criteria. First the mathematical
model of the half car was constructed and the vehicle parameters were chosen as to
simulate a heavy type vehicle. The 5 degrees of freedom (5DOF) system was developed in
the Matlab-Simulink programming environment and was simulated in order to extract
data to be used as a reference for the optimization procedure that followed. For the
simulation two inputs were constructed, a speed bump and a randomly generated road
profile of average quality. For the optimization, a genetic algorithm was employed and
due to the multiple criteria the optimization results were used to build the Pareto fronts.
The Pareto fronts can be used as a base for second-hand suspension and seat design. |
en |
heal.advisorName |
Κουλοχέρης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κουλοχέρης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Προβατίδης, Χριστόφορος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Οχημάτων |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
70 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|