HEAL DSpace

Βελτιστοποίηση άνεσης οδηγού βαρέος οχήματος με χρήση μοντέλου συγκεντρωμένων ιδιοτήτων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καραγιάννης, Σταμάτιος el
dc.contributor.author Karagiannis, Stamatios en
dc.date.accessioned 2023-04-10T09:03:26Z
dc.date.available 2023-04-10T09:03:26Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57533
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25230
dc.rights Default License
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Όχημα el
dc.subject Παρέτο el
dc.subject κάθισμα el
dc.subject Ανάρτηση el
dc.subject Optimization en
dc.subject Pareto en
dc.subject Vehicle en
dc.subject Matlab en
dc.subject Simulink en
dc.title Βελτιστοποίηση άνεσης οδηγού βαρέος οχήματος με χρήση μοντέλου συγκεντρωμένων ιδιοτήτων el
dc.title Ride comfort optimization in heavy vehicles using a lumped parameter model en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Mechanical Engineering en
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-02-24
heal.abstract Στο πλαίσιο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας (ΔΕ) μελετήθηκε η συμπεριφορά μαθηματικού μοντέλου μισού αυτοκινήτου (half car model) με μη-γραμμική παθητική ανάρτηση, το οποίο περιλαμβάνει το κάθισμα και τον οδηγό, και έγινε βελτιστοποίηση των παραμέτρων αυτού με στόχο την άνεση του επιβάτη (Ride Comfort) και το επαρκή κράτημα του οχήματος (Road Holding). Αρχικά, κατασκευάστηκε το μαθηματικό μοντέλο του μισού αυτοκινήτου και οι τιμές των παραμέτρων του καθορίστηκαν έτσι ώστε να προσομοιώνει ένα όχημα βαρέως τύπου. Το μοντέλο πέντε βαθμών ελευθερίας (5DOF) που προέκυψε, υλοποιήθηκε στο προγραμματιστικό περιβάλλον Matlab-Simulink. Στη συνέχεια έγινε προσομοίωση της κίνησης του οχήματος για την εξαγωγή δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν ως αναφορά κατά την βελτιστοποίηση που ακολούθησε. Για την κινηματική διέγερση κατασκευάστηκε ένα σαμαράκι καθώς και τυχαίο προφίλ δρόμου που αντιπροσωπεύει οδόστρωμα μέτριας ποιότητας.Η βελτιστοποίηση πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο των γενετικών αλγόριθμων και επειδή ήταν πολυκριτηριακή, αξιοποιήθηκε το μέτωπο Pareto των λύσεων με τα αποτελέσματα της βελτιστοποίησης. Το μέτωπο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για μεταγενέστερο σχεδιασμό ανάρτησης και καθίσματος ανάλογα με τα επιλεγμένα κριτήρια απόδοσης. el
heal.abstract In this thesis, the behavior of a half car model with a nonlinear passive suspension system was studied including the seat and the driver. The parameters of the model were optimized based on Ride Comfort and Road Holding criteria. First the mathematical model of the half car was constructed and the vehicle parameters were chosen as to simulate a heavy type vehicle. The 5 degrees of freedom (5DOF) system was developed in the Matlab-Simulink programming environment and was simulated in order to extract data to be used as a reference for the optimization procedure that followed. For the simulation two inputs were constructed, a speed bump and a randomly generated road profile of average quality. For the optimization, a genetic algorithm was employed and due to the multiple criteria the optimization results were used to build the Pareto fronts. The Pareto fronts can be used as a base for second-hand suspension and seat design. en
heal.advisorName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Οχημάτων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 70 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής