dc.contributor.author | Σιδερίδης, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Sideridis, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2023-04-19T10:48:26Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57544 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25241 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οδοποιία | el |
dc.subject | Road Design | en |
dc.subject | Truck-Climbing lanes | en |
dc.subject | AASHTO | en |
dc.subject | Heavy Vehichles | en |
dc.subject | Level of service | en |
dc.subject | Επίπεδο εξυπηρέτησης | el |
dc.subject | ΟΜΟΕ-ΠΛΚ | el |
dc.subject | Βαρέα οχήματα | el |
dc.subject | Λειτουργική ταχύτητα | el |
dc.title | Διερεύνηση απαιτήσεων κυκλοφορίας για την εφαρμογή λωρίδων βραδυπορίας βαρέων οχημάτων σε οδούς δύο λωρίδων κυκλοφορίας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Transport Engineer | en |
heal.dateAvailable | 2024-04-18T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-03 | |
heal.abstract | Στόχος της διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των απαιτήσεων προσθήκης λωρίδας βραδυπορίας βαρέων οχημάτων σε οδούς δύο λωρίδων κυκλοφορίας με ενιαίο οδόστρωμα και η ανάπτυξη λογισμικού για τον εντοπισμό των τμημάτων του οδικού άξονα στα οποία πληρούνται οι απαιτήσεις προσθήκης λωρίδας σε μία οδό. Η ανάγκη ανάπτυξης ενός τέτοιου λογισμικού θεωρείται υψηλής σημαντικότητας, καθώς τα σύγχρονα προγράμματα σχεδιασμού οδοποιίας δεν καλύπτουν την παραπάνω ανάγκη. Σε οδούς δύο λωρίδων κυκλοφορίας με ενιαίο οδόστρωμα παρατηρούνται θέσεις στις οποίες τα βαρέα οχήματα κινούνται με σημαντικά χαμηλότερη ταχύτητα από τους υπόλοιπους χρήστες της οδού. Ανάλογα την κατηγορία της οδού, σε κάποιες περιπτώσεις η διαφορά της λειτουργικής ταχύτητας της οδού με την ταχύτητα των βαρέων οχημάτων χαμηλώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης της οδού. Ως αποτέλεσμα αυτού του φαινομένου οι οδηγοί αναγκάζονται να προσπεράσουν εκθέτοντας τον εαυτό τους σε κίνδυνο ατυχήματος ή δημιουργούνται καθυστερήσεις στο οδικό τμήμα. Για να αποφευχθούν αυτά τα φαινόμενα, προτείνεται από τους περισσότερους κανονισμούς σχεδιασμού οδοποιίας, να προστίθεται μία επιπλέον λωρίδα κυκλοφορίας σε περιοχές της εκάστοτε οδού οπού παρατηρείται μεγάλη διαφορά μεταξύ της λειτουργικής ταχύτητας της οδού και της ταχύτητας βαρέων οχημάτων. Στην παρούσα διπλωματική έχουν ληφθεί υπόψη οι ελληνικοί κανονισμοί (ΟΜΟΕ) και κατ’ επέκταση οι Γερμανικοί κανονισμοί (RAL) πάνω στους οποίους στηρίχτηκαν, οι αμερικάνικοι κανονισμοί (AASHTO) και οι κανονισμοί των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Η διαφορά των κανονισμών προκύπτει από τα διαφορετικά μοντέλα υπολογισμού της ταχύτητας των βαρέων οχημάτων που έχουν υπολογιστεί από την εκάστοτε μελετητική ομάδα. Για την διπλωματική εργασία χρειάστηκαν να χρησιμοποιηθούν όλοι οι προαναφερθέντες κανονισμοί και τα διαφορετικά αποτελέσματα τα οποία προέκυψαν από τις διαφορετικές λύσεις έχουν αξιολογηθεί. Στις σύγχρονες μελέτες οδοποιίας οι εκάστοτε μελετητές χρησιμοποιούν τα διαγράμματα ταχυτήτων από τους ανάλογους κανονισμούς και προσεγγίζουν την διαφορά των ταχυτήτων μεταξύ βαρέων οχημάτων και των υπόλοιπων χρηστών της υπό μελέτης οδού. Όμως οι ταχύτητες των βαρέων οχημάτων προκύπτουν από διαγράμματα με μεγάλη κλίμακα, γεγονός που προκαλεί χρονοβόρες πράξεις και αποτελέσματα με χαμηλή ακρίβεια. Στα πλαίσια της διπλωματικής εργασίας , για την ποιοτικότερη ανάλυση του φαινομένου διαφοράς ταχυτήτων εκπονήθηκε λογισμικό εντοπισμού των περιοχών όπου η προσθήκη λωρίδας βραδυπορίας βαρέων οχημάτων κρίνεται αναγκαία. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε γλώσσα προγραμματισμού C++ και δίνει στον χρήστη την επιλογή να εντοπίσει τις χιλιομετρικές θέσεις σε ένα οδικό τμήμα για την προσθήκη λωρίδας κυκλοφορίας με την χρήση των Ελληνικών(άρα και των Γερμανικών), των Αμερικάνικων και των κανονισμών των ΗΑΕ. Τα αποτελέσματα του προγράμματος ελέγχθηκαν από επίσημη μελέτη χάραξης οδικού άξονα σε ορεινή περιοχή της Ελλάδας και κρίθηκαν ορθά. | el |
heal.abstract | The subject of the current thesis is to define the criteria for adding a truck-climbing lane on a two-lanes highway and to develop a software that is able to export the parts of a road where a truck-climbing lane is required. There is a great need to develop a software like this because there is no other software sold in the market and because it can operate the same way. There might be parts of a two-lanes highway where heavy vehicles move slower than all the other drivers. Depending on the road the difference between the speed of heavy vehicles and other drivers can cause the level of service to decrease. As a result, the travel time of the road might increase and road might not be efficient. As a solution for this phenomenon is being suggested by the most guidelines of road design, that an extra lane must be added to the parts of the road where the speed of heavy vehicles might be lower than the others. This type of lane is being called a truck-climbing lane and can help to avoid traffic congestions and increased travel time because of the presence of heavy vehicles on a two-lanes highway. In the current thesis have been taken on account the criteria of the Greek road design guidelines (OMOE), the American road design guidelines (AASHTO) and the guidelines of the government of Abu Dhabi. The difference between those guidelines is due to the different models to determine the speed of heavy vehicles and due to the criteria used to design a truck-climbing lane. | en |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Μπακογιάννης, Ευθύμιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 158 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: