dc.contributor.author | Κουγιανός, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Kougianos, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2023-04-19T11:00:09Z | |
dc.date.available | 2023-04-19T11:00:09Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57546 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25243 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Υποθαλάσσιοι αγωγοί | el |
dc.subject | Υποθαλάσσιοι γεωκίνδυνοι | el |
dc.subject | Νευρωνικά δίκτυα | el |
dc.subject | ΣΓΠ | el |
dc.subject | Αυτοματοποίηση | el |
dc.subject | Χάραξη αγωγών | el |
dc.title | Αυτόματη χάραξη υποθαλάσσιων αγωγών υποκείμενων σε γεωκινδύνους μέσω διασύνδεσης υπολογιστικών και προγραμματιστικών μεθόδων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Τεχνικής μηχανικής & τεχνικών έργων | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-03-14 | |
heal.abstract | Στην εργασία αυτή γίνεται η ανάπτυξη ενός υπολογιστικού εργαλείου, το οποίο θα παρέχει την δυνατότητα αυτοματοποίησης της βέλτιστης χάραξης ενός υποθαλάσσιου αγωγού, λαμβάνοντας υπόψη την γεωμορφολογία της περιοχής μελέτης αλλά και τον γεωκίνδυνο των ρηγμάτων. Ο γεωκίνδυνος των ρηγμάτων λαμβάνεται υπόψη μέσω της παραμόρφωσης που μπορεί να επιφέρει στον αγωγό σε περίπτωση διασταύρωσής τους. Για την ανάπτυξη του εργαλείου έγινε χρήση του λογισμικού ABAQUS, για να γίνουν προσομοιώσεις και να γίνει υπολογισμός παραμορφώσεων στον αγωγό, του λογισμικού QGIS για την διαχείριση των γεωχωρικών δεδομένων και τέλος, της TensorFlow για την κατασκευή και εκπαίδευση του νευρωνικού δικτύου που δρα ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα δύο προαναφερμένα λογισμικά. Στην συνέχεια με χρήση της python 3 και διάφορων βιβλιοθηκών της, όπως η GDAL, και του QGIS έγινε ανάπτυξη ενός αλγορίθμου για τον υπολογισμό της βέλτιστης χάραξης, λαμβάνοντας υπόψη δεδομένα βαθυμετρίας, κλίσεων και εδαφικών χαρακτηριστικών. Για την εκτέλεση του αλγορίθμου έγινε ανάπτυξη ενός υπολογιστικού εργαλείου, το οποίο διαχειρίζεται όλα τα διαθέσιμα εργαλεία και δεδομένα, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει ενσωματωμένες μεθόδους για την σωστή εκτέλεση του αλγορίθμου και την αποτελεσματική διασύνδεση των διαθέσιμων εργαλείων. Μετά την ανάπτυξη του λογισμικού και την επιτυχημένη διασύνδεσή των εργαλείων, έγιναν πολλαπλές δοκιμές του εργαλείου σε διάφορα σενάρια και έγινε βαθμονόμηση των βαρών και των παραμέτρων του αλγορίθμου, ενώ ταυτόχρονα έγινε διόρθωση διάφορων μικρών σφαλμάτων του εργαλείου (debugging). Τέλος, έγιναν δοκιμές σε συγκεκριμένα σενάρια για τον έλεγχο των δυνατοτήτων του υπολογιστικού εργαλείου. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα εργαλείο που αυτοματοποιεί σε μεγάλο βαθμό την διαδικασία χάραξης υποθαλάσσιων αγωγών. | el |
heal.advisorName | Καττής, Μαρίνος | el |
heal.committeeMemberName | Καττής, Μαρίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαρρόπουλος, Πρόδρομος | el |
heal.committeeMemberName | Λαγαρός, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 77 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: