dc.contributor.author |
Βλαστός, Ηλίας
|
el |
dc.contributor.author |
Vlastos, Ilias
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-04-25T07:21:21Z |
|
dc.date.available |
2023-04-25T07:21:21Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57562 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25259 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Τέχνη |
el |
dc.subject |
Τεχνική |
el |
dc.subject |
Δημόσιο |
el |
dc.subject |
Ιδιωτικό |
el |
dc.subject |
Βραζιλία |
el |
dc.subject |
Μοντερνισμός |
el |
dc.subject |
Μπρουταλισμός |
el |
dc.subject |
Τεκτονική |
el |
dc.subject |
Paulo Mendes da Rocha |
en |
dc.subject |
Sao Paulo |
en |
dc.subject |
Brazil |
en |
dc.subject |
Tectonics |
en |
dc.subject |
Brutalism |
en |
dc.subject |
Niemeyer |
en |
dc.subject |
Casa Butanta |
en |
dc.subject |
Brazilian Sculpture Museum |
en |
dc.title |
Paulo Mendes da Rocha: τέχνη και τεχνική, δημόσιο και ιδιωτικό |
el |
dc.title |
Paulo Mendes da Rocha: art and technique, public and private |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture, Brazilian -- 20th century |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-06 |
|
heal.abstract |
Στην εργασία αυτή μελετάται το έργο του Βραζιλιάνου αρχιτέκτονα Paulo Mendes da Rocha σε συνάρτηση με δύο θεματικές που αποτελούν διαρκείς εμμονές του και βασικούς πυλώνες της φιλοσοφίας και της πράξης του: Η πρώτη έχει να κάνει με την ιδιαίτερη αντίληψη του Mendes για το δίπολο τέχνης-τεχνικής και τον τρόπο με τον οποίο επιχειρεί να γεφυρώσει το χάσμα που συχνά δημιουργείται στην εποχή μας μεταξύ των δύο εννοιών. Η δεύτερη αφορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο που λαμβάνει η έννοια του δημοσίου έναντι του ιδιωτικού στο έργο του. Την θεωρητική ανάλυση των δύο αυτών θεματικών ακολουθεί η εκτενής παρουσίαση δύο κτιρίων του Mendes. Σκοπός είναι να γίνει κατανοητό το πώς οι θεωρητικές θέσεις του μετατρέπονται τελικά σε εργαλεία της σύνθεσης, πώς δηλαδή εφαρμόζονται και εγγράφονται στην πραγματική, χτισμένη αρχιτεκτονική. |
el |
heal.abstract |
In this paper, the work of Brazilian architect Paulo Mendes da Rocha is studied in relation with two themes that constitute his enduring obsessions and key pillars of his philosophy and practice: The first has to do with Mendes' particular conception of the art-technique dichotomy and the way in which he attempts to bridge the gap that is often created between the two concepts. The second concerns the prominent role that the concept of the public takes in his work, as opposed to that of the private. The theoretical analysis of these two themes is followed by an extensive presentation of two of Mendes' buildings. The aim is to understand how his theoretical positions are finally transformed into composition tools, namely how they are applied and inscribed in material, built architecture. |
en |
heal.tableOfContents |
1. Εισαγωγή
2. Το πλαίσιο δράσης του Mendes
2.1 Βραζιλία του 20ού αιώνα 2.2 Βραζιλιάνικη μοντέρνα αρχιτεκτονική
2.3 Σύντομο βιογραφικό του Paulo Mendes da Rocha
3. Τέχνη και Τεχνική
3.1 Ορισμός των εννοιών Τέχνη και Τεχνική 3.2 Διαφορετικές αντιλήψεις του διπόλου Τέχνης- Τεχνικής στην ιστορία
3.3 Το δίπολο Τέχνης-Τεχνικής στον βραζιλιάνικο μοντερνισμό
3.4 Οι σκέψεις του Mendes για το δίπολο Τέχνης-Τεχνικής
3.5 Η συμβολική δυνατότητα της μορφής
3.6 Η εκφραστικότητα της Τεχνικής
4. Δημόσιο και Ιδιωτικό
4.1 Οι σκέψεις του Mendes για την πόλη και τον δημόσιο χώρο
4.2 Ο ρόλος των κτιρίων
5. Ανάλυση έργων
5.1 Casa Butantã
5.2 MuBE
6. Επίλογος
7. Χρονολόγιο
8. Βιβλιογραφία/Πηγές εικόνων |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|