HEAL DSpace

Paulo Mendes da Rocha: τέχνη και τεχνική, δημόσιο και ιδιωτικό

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βλαστός, Ηλίας el
dc.contributor.author Vlastos, Ilias en
dc.date.accessioned 2023-04-25T07:21:21Z
dc.date.available 2023-04-25T07:21:21Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57562
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25259
dc.rights Default License
dc.subject Τέχνη el
dc.subject Τεχνική el
dc.subject Δημόσιο el
dc.subject Ιδιωτικό el
dc.subject Βραζιλία el
dc.subject Μοντερνισμός el
dc.subject Μπρουταλισμός el
dc.subject Τεκτονική el
dc.subject Paulo Mendes da Rocha en
dc.subject Sao Paulo en
dc.subject Brazil en
dc.subject Tectonics en
dc.subject Brutalism en
dc.subject Niemeyer en
dc.subject Casa Butanta en
dc.subject Brazilian Sculpture Museum en
dc.title Paulo Mendes da Rocha: τέχνη και τεχνική, δημόσιο και ιδιωτικό el
dc.title Paulo Mendes da Rocha: art and technique, public and private en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Architecture, Brazilian -- 20th century en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-06
heal.abstract Στην εργασία αυτή μελετάται το έργο του Βραζιλιάνου αρχιτέκτονα Paulo Mendes da Rocha σε συνάρτηση με δύο θεματικές που αποτελούν διαρκείς εμμονές του και βασικούς πυλώνες της φιλοσοφίας και της πράξης του: Η πρώτη έχει να κάνει με την ιδιαίτερη αντίληψη του Mendes για το δίπολο τέχνης-τεχνικής και τον τρόπο με τον οποίο επιχειρεί να γεφυρώσει το χάσμα που συχνά δημιουργείται στην εποχή μας μεταξύ των δύο εννοιών. Η δεύτερη αφορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο που λαμβάνει η έννοια του δημοσίου έναντι του ιδιωτικού στο έργο του. Την θεωρητική ανάλυση των δύο αυτών θεματικών ακολουθεί η εκτενής παρουσίαση δύο κτιρίων του Mendes. Σκοπός είναι να γίνει κατανοητό το πώς οι θεωρητικές θέσεις του μετατρέπονται τελικά σε εργαλεία της σύνθεσης, πώς δηλαδή εφαρμόζονται και εγγράφονται στην πραγματική, χτισμένη αρχιτεκτονική. el
heal.abstract In this paper, the work of Brazilian architect Paulo Mendes da Rocha is studied in relation with two themes that constitute his enduring obsessions and key pillars of his philosophy and practice: The first has to do with Mendes' particular conception of the art-technique dichotomy and the way in which he attempts to bridge the gap that is often created between the two concepts. The second concerns the prominent role that the concept of the public takes in his work, as opposed to that of the private. The theoretical analysis of these two themes is followed by an extensive presentation of two of Mendes' buildings. The aim is to understand how his theoretical positions are finally transformed into composition tools, namely how they are applied and inscribed in material, built architecture. en
heal.tableOfContents 1. Εισαγωγή 2. Το πλαίσιο δράσης του Mendes 2.1 Βραζιλία του 20ού αιώνα 2.2 Βραζιλιάνικη μοντέρνα αρχιτεκτονική 2.3 Σύντομο βιογραφικό του Paulo Mendes da Rocha 3. Τέχνη και Τεχνική 3.1 Ορισμός των εννοιών Τέχνη και Τεχνική 3.2 Διαφορετικές αντιλήψεις του διπόλου Τέχνης- Τεχνικής στην ιστορία 3.3 Το δίπολο Τέχνης-Τεχνικής στον βραζιλιάνικο μοντερνισμό 3.4 Οι σκέψεις του Mendes για το δίπολο Τέχνης-Τεχνικής 3.5 Η συμβολική δυνατότητα της μορφής 3.6 Η εκφραστικότητα της Τεχνικής 4. Δημόσιο και Ιδιωτικό 4.1 Οι σκέψεις του Mendes για την πόλη και τον δημόσιο χώρο 4.2 Ο ρόλος των κτιρίων 5. Ανάλυση έργων 5.1 Casa Butantã 5.2 MuBE 6. Επίλογος 7. Χρονολόγιο 8. Βιβλιογραφία/Πηγές εικόνων el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής