dc.contributor.author |
Χαψιάδη, Ναταλία
|
el |
dc.contributor.author |
Μαυρογιάννης, Γιώργος
|
el |
dc.contributor.author |
Mavrogiannis, Georgios
|
en |
dc.contributor.author |
Chapsiadi, Natalia
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-04-27T11:23:35Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57577 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25274 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αεροδρόμια |
el |
dc.subject |
Μνήμη |
el |
dc.subject |
Αστικά κενά |
el |
dc.subject |
Tempelhof |
en |
dc.subject |
Επανάχρηση |
el |
dc.subject |
Ελληνικό |
el |
dc.subject |
Airports |
en |
dc.subject |
Forgotten places |
en |
dc.subject |
Reuse |
en |
dc.subject |
Ellinikon |
en |
dc.subject |
Urban memory |
en |
dc.subject |
Urban voids |
en |
dc.title |
Αεροδρόμια του παρελθόντος: αναγέννηση ξεχασμένων τόπων |
el |
dc.title |
Airports of the past: renaissance of forgotten places |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Airports |
en |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.dateAvailable |
2024-04-26T21:00:00Z |
|
heal.language |
el |
el |
heal.access |
embargo |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-03-19 |
|
heal.abstract |
Μετά την εμφάνιση των αεροκίνητων οχημάτων πριν από έναν αιώνα, χιλιάδες αεροδρόμια κατασκευάστηκαν σε όλο τον κόσμο. Η πλειονότητα αυτών των εγκαταστάσεων έχουν σχεδιαστεί κοντά σε ταχέως αναπτυσσόμενες πόλεις της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης. Δεδομένου της ταχείας αύξησης των αεροπορικών ταξιδιών και συνάμα της σημαντικής επέκτασης των πόλεων κατά την διάρκεια του προηγούμενου αιώνα, πολλά αεροδρόμια έχουν καταστεί ακατάλληλα και στη συνέχεια εγκαταλελειμμένα. Λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό μπορεί να είναι το ανεπαρκές μέγεθος των εγκαταστάσεων, η τοποθεσία τους κοντά ή μέσα στις πόλεις, η απόσυρση της στρατιωτικής χρήσης και τα πλέον μη λειτουργικά κτίρια. Μόνο στην Ευρώπη υπάρχουν πάνω από 750 εγκαταλελειμμένα αεροδρόμια ενώ στην Βόρεια Αμερική πάνω από 1.000. Η εγκατάλειψη των αεροδρομίων είναι ένα διάχυτο φαινόμενο που είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί κι άλλο τα επόμενα χρόνια. Τι θα γίνει με αυτές τις τεράστιες, πολύτιμες και πολύ περίπλοκες τοποθεσίες -πολλές από αυτές στο κέντρο των πόλεων- αφού πλέον είναι περιττοί για τα αεροπορικά ταξίδια; Το
σύγχρονο αεροδρόμιο παρουσιάζεται ως ένας μοναδικός τύπος αστικής υποδομής. Το φαινόμενο της απαξίωσης του αεροδρομίου υποδηλώνει την ανάγκη να φανταστούμε, να σχεδιάσουμε και να κατασκευάσουμε αυτά τα νέα τοπία. Αυτή η εργασία απαιτεί συνήθως προσεκτική εξέταση και επαρκή γνώση πολλών ενδιαφερόμενων και επαγγελμάτων. |
el |
heal.abstract |
Since the advent of air-powered vehicles a century ago, thousands of airports have been built around the world. The majority of these facilities were designed near fast-growing cities in North America and Europe. Given the rapid increase in air travel and the concomitant significant expansion of cities over the past century, many airports have become unsuitable and subsequently abandoned. Reasons for this may include the inadequate size of the facilities, their location near or within cities, the withdrawal of military use and no longer functional buildings. In Europe alone there are over 750 abandoned airports and over 1,000 in North America. Airport abandonment is a pervasive phenomenon that is likely to increase further in the coming years. What will happen to these huge, valuable and very complex sites - many of them in the centre of cities - since they are now redundant for air travel? The modern airport is presented as a unique type of urban infrastructure. They are usually huge areas of land that hold great cultural significance, economic influence and environmental footprint. When an airport is abandoned, it offers the place little opportunity for the development of new urban landscapes. The phenomenon of airport obsolescence suggests the need to imagine, design and construct these new landscapes. This work usually requires careful consideration and adequate knowledge of many stakeholders and professions. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμου |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|