HEAL DSpace

Παραμετρική ανάλυση και σχεδιασμός αεροδυναμικών επιφανειών μικρών αεροσκαφών με μορφοποιούμενη γεωμετρία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μυλωνάς, Ιωάννης el
dc.contributor.author Mylonas, Ioannis en
dc.date.accessioned 2023-04-28T08:52:16Z
dc.date.available 2023-04-28T08:52:16Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57579
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25276
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μορφοποίηση el
dc.subject Παραμετροποίηση el
dc.subject Συνάρτηση οριζόμενη από τον χρήστη el
dc.subject Δυναμικά Πλέγματα el
dc.subject Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος el
dc.subject Υπολογιστική Ρευστομηχανική el
dc.subject Morphing en
dc.subject Parametrization en
dc.subject User Defined Function en
dc.subject Dynamic Meshing en
dc.subject Unmanned Aerial Vehicle en
dc.subject Computational Fluid Dynamics en
dc.subject Ansys Fluent en
dc.subject XFOIL en
dc.title Παραμετρική ανάλυση και σχεδιασμός αεροδυναμικών επιφανειών μικρών αεροσκαφών με μορφοποιούμενη γεωμετρία el
dc.title Parametric analysis and design of UAV wings with morphing geometry en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αεροναυπηγική el
heal.classification Ρευστομηχανική el
heal.classification Αεροδυναμική el
heal.classification Aeronautics en
heal.classification Fluid Mechanics en
heal.classification Aerodynamics en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-03-17
heal.abstract Στον τομέα της μηχανικής, ο όρος μορφοποίηση περιγράφει την ομαλή αλλαγή της μορφής ή του σχήματος μιας κατασκευής χωρίς την σχετική κίνηση διακριτών μερών. Στην αεροναυπηγική o όρος χρησιμοποιείται κυρίως για να περιγράψει αλλαγές στη γεωμετρία της πτέρυγας του αεροσκάφους. Οι πτέρυγες που μορφοποιούνται παρουσιάζουν βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης, της οικονομίας καυσίμου και του αεροδυναμικού θορύβου, ενώ προσφέρουν την δυνατότητα απαλλαγής του αεροσκάφους από τους πολύπλοκους υπεραντωτικούς μηχανισμούς και τις συμβατικές επιφάνειες ελέγχου, προσθέτοντας παράλληλα μεγαλύτερη ευελιξία στην περιβάλλουσα των συνθηκών πτήσης του. Στην παρούσα διπλωματική εξετάζεται ένα συγκεκριμένο είδος μορφοποίησης της πτέρυγας, που αφορά την αλλαγή καμπυλότητα του χείλους εκφυγής. Εφαρμόζεται μια παραμετρική μέθοδος μοντελοποίησης της παραμόρφωσης της, η οποία εφαρμόζεται σε μια δισδιάστατη μη συμμετρική αεροτομή, οι αεροδυναμικές επιδόσεις της οποίας συγκρίνονται με τα αντίστοιχα μιας συμβατικής αεροτομής με αρθρωτό πτερύγιο (flap). Η ανάλυση πραγματοποιείται στο λογισμικό Ansys Fluent για ένα μεγάλο εύρος γωνιών και τα αποτελέσματα συσχετίζονται με αυτά από το λογισμικό Xfoil που χρησιμοποιεί την μέθοδο των Πλαισίων στις δύο διαστάσεις. Παρατηρήθηκε αρκετά καλή συμφωνία μεταξύ των δύο μοντέλων, η οποία αποτυπώθηκε μέσα από τους βασικούς αεροδυναμικούς συντελεστές. Η μορφοποιημένη αεροτομή εμφάνισε βελτίωση της αεροδυναμική απόδοσης κατά 6.9% στη βέλτιστη γωνία προσβολής και μέγιστη αύξηση της απόδοσης κατά 14.5%, συγκριτικά με την αεροτομή με το αρθρωτό πτερύγιο. Η παραπάνω μοντελοποίηση προεκτάθηκε στην συνέχεια και στην τρισδιάστατη πτέρυγα για την αεροδυναμική μελέτη ενός μηχανισμού μορφοποίησης, για εφαρμογή σε ένα μικρό μη επανδρωμένο αεροσκάφος. Για την μορφοποιημένη γεωμετρία της πτέρυγας εφαρμόστηκε ένα επιπλέον παραμετρικό μοντέλο για την συσχέτιση της παραμόρφωσης της ακμής εκφυγής με την θέση κατά μήκος του εκπετάσματος. Ο παραπάνω μηχανισμός μελετήθηκε μέσα από το περιβάλλον του Fluent, εφαρμόζοντας μια συνάρτηση οριζόμενης από τον χρήστη (User Defined Function) και του Δυναμικού Πλέγματος (Dynamic Meshing), για την ενημέρωση του πλέγματος γύρω από την μορφοποιούμενη περιοχή κοντά στο χείλος προσβολής. Πραγματοποιήθηκε μια ανάλυση μόνιμης ροής, κατά την οποία καταγράφηκαν οι αλλαγές των βασικών αεροδυναμικών συντελεστών, του συντελεστή ροπής περιστροφής, καθώς και των πεδίων πίεσης και ταχύτητας για διάφορες γωνίες προσβολής μεταξύ της αρχικής και της μορφοποιημένης πτέρυγας. Τέλος πραγματοποιήθηκε μια ανάλυση μη μόνιμη ροής για την αποτύπωση των δυναμικών μεταβολών του πεδίου πίεσης κατά μήκος του εκπετάσματος και γύρω από την πτέρυγα κατά την διάρκεια της μορφοποίησης. Τα αποτελέσματα μπορούν να αποτελέσουν εφαλτήριο για τον σχεδιασμό του μηχανισμού που θα ελέγχει την περιστροφή ενός ΣμηΕΑ περί τον διαμήκη του άξονα, ο οποίος θα συνδυάζει τις κατάλληλες επικαλύψεις (skins), επενεργητές και νόμους ελέγχου. el
heal.abstract In the field of engineering, the term ‘morphing’ describes the smooth change of the shape or form of a structure without the relative movement of discrete parts. In aeronautics, it is mostly used to describe changes in the geometry of the aircraft’s wings. Morphing wings exhibit increase in aerodynamic performance, better fuel efficiency, reduced aerodynamic noise, while offering the capability of removing the conventional high lift devices and control surfaces, providing at the same time greater flexibility to the aircraft’s flight envelope. Among the different types of wing morphing, the current diploma thesis focuses on trailing edge camber morphing. The morphing deformation is modeled using a parametric method, which is applied on a two-dimensional non-symmetrical airfoil, in order to calculate its aerodynamic performance and compare the results with a conventional flapped airfoil under the same flow conditions. The analysis was carried out using Ansys Fluent for a wide range of angles of attack and the results were then compared with the ones obtained from XFOIL, which uses the two-dimensional panel method for the analysis of subsonic isolated airfoils. A good agreement between the two computational methods was observed and recorded through the basic aerodynamic coefficients. The morphed airfoil showed an increase in its aerodynamic efficiency of 6.9% at the optimal angle of attack and a maximum increase in efficiency of about 14.5%, compared to the flapped airfoil. The above parametric model was then implemented to a three-dimensional straight wing, intended for a UAV application, and an aerodynamic analysis was performed. To obtain the three-dimensional morphing configuration, an additional parametric model was implemented which would correlate the trailing edge deformation with the position along the wing span. The above mechanism was studied through Fluent using a User Defined Function (UDF) and Dynamic Meshing, used to update the mesh around the wing deforming portion. A steady-state analysis for the morphed and the original wing was performed, and the change of the basic aerodynamic coefficients, the rolling moment coefficient, as well as the pressure and velocity fields for various angles of attack was recorded. A transient analysis was performed in order to obtain the dynamic pressure changes along the wing span and around the wing during the morphing process. The results could be utilized to develop a mechanism, used to control the rotation of a UAV about its longitudinal axis, combining the right flexible skins, actuators and control laws. en
heal.advisorName Σπιτάς, Βασίλειος el
heal.advisorName Spitas, Vasilios en
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος el
heal.committeeMemberName Αντωνιάδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 87 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα