HEAL DSpace

Πρόβλεψη ομαλότητας οδοστρώματος με χρήση νευρωνικών δικτύων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ασωνίτη, Δήμητρα el
dc.contributor.author Asoniti, Dimitra en
dc.date.accessioned 2023-05-08T09:28:24Z
dc.date.available 2023-05-08T09:28:24Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57648
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25345
dc.rights Default License
dc.subject Νευρωνικά δίκτυα el
dc.subject Ομαλότητα el
dc.subject Πρόβλεψη el
dc.subject
dc.subject Neural networks en
dc.subject Roughness en
dc.subject IRI en
dc.subject prediction en
dc.subject MLP en
dc.subject LSTM en
dc.title Πρόβλεψη ομαλότητας οδοστρώματος με χρήση νευρωνικών δικτύων el
dc.title Prediction of pavement roughness using neural networks en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδοποιία el
heal.classification Νευρωνικά δίκτυα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-03-20
heal.abstract Στο πλαίσιο διαχείρισης και συντήρησης των οδοστρωμάτων, απαραίτητη είναι η εκτίμηση και αξιολόγηση διαφόρων παραμέτρων. Μία από αυτές τις παραμέτρους είναι η ομαλότητα του οδοστρώματος. Τα στοιχεία κυκλοφορίας, οι καιρικές και περιβαλλοντικές συνθήκες, καθώς και η δομική κατάσταση του οδοστρώματος παίζουν καθοριστικό ρόλο στη μείωση της ομαλότητας. Για την αξιολόγηση της ομαλότητας, χρησιμοποιούνται διάφοροι δείκτες, με πιο γνωστό τον πλέον ευρέως διαδεδομένο δείκτη IRI (International Roughness Index), ενώ έχουν γίνει πολλές έρευνες για την ανάπτυξη μοντέλων πρόβλεψης της ομαλότητας. Από την άλλη μεριά, τα Νευρωνικά Δίκτυα καλούνται να φέρουν λύση σε πολύπλοκα προβλήματα, αγνοώντας τους θεμελιώδεις νόμους της φυσικής προκειμένου να αποδίδουν καλά στις παρατηρήσεις. Ένα από αυτά τα προβλήματα είναι και η πρόβλεψη της ομαλότητας των οδοστρωμάτων. Τα Νευρωνικά Δίκτυα αποτελούν ένα είδος μηχανικής μάθησης. Η κατασκευή τους βασίζεται στην κατανόηση της λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου, από όπου και πήραν το όνομά τους. Τις τελευταίες δεκαετίες, έχουν διεξαχθεί πολλές έρευνες για την πρόβλεψη της ομαλότητας των οδοστρωμάτων, με τη χρήση Νευρωνικών Δικτύων, στο πλαίσιο των οποίων εντάσσεται και η παρούσα διπλωματική εργασία. Αποδεικνύεται ότι τα Νευρωνικά Δίκτυα, μέσω των προβλέψεων των μελλοντικών τιμών του δείκτη ομαλότητας IRI, είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για το μηχανικό, καθώς υποστηρίζει τον έγκαιρο προγραμματισμό και τη λήψη μέτρων συντήρησης του οδοστρώματος με στόχο την ελαχιστοποίηση του χρόνου επέμβασης, αλλά και του σχετικού κόστους. el
heal.abstract In the context of road surface management and maintenance, it is necessary to assess and evaluate various parameters. One of these parameters is the roughness of the road surface. Traffic data, weather and environmental conditions, as well as the structural condition of the road surface play a crucial role in reducing normality. To assess normality, various indicators are used, the most widely known being the most widely used IRI (International Roughness Index), and many researches have been done to develop models for predicting normality. On the other hand, Neural Networks are called upon to provide a solution to complex problems, ignoring the fundamental laws of physics in order to perform well in observations. One of these problems is the prediction of the roughness of the road surfaces. Neural Networks are a kind of machine learning. Their construction is based on an understanding of the functioning of the human brain, from which they got their name. In recent decades, many researches have been carried out to predict the roughness of road surfaces, using Neural Networks, within the framework of which this diploma thesis is included. It is proven that Neural Networks, through the predictions of future values of the IRI roughness index, is a useful tool for the engineer, as it supports the timely planning and taking of road maintenance measures in order to minimize the intervention time, but also the associated costs. en
heal.advisorName Πλατή, Χριστίνα el
heal.advisorName Plati, Christina en
heal.committeeMemberName Πλατή, Χριστίνα el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Λοΐζος, Ανδρέας el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 79 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής