HEAL DSpace

Σχεδιασμός και κατασκευή πρωτότυπης πειραματικής διάταξης αποτίμησης της δυναμικής συμπεριφοράς συμπλεκτών υγρής τριβής και έλεγχος καλής λειτουργίας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ξυπολιάς, Γεώργιος el
dc.contributor.author Xypolias, Georgios en
dc.date.accessioned 2023-05-10T08:48:55Z
dc.date.available 2023-05-10T08:48:55Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57663
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25360
dc.rights Default License
dc.subject Συμπλέκτης υγρής τριβής el
dc.subject Συμπλέκτης μοτοσικλέτας el
dc.subject Πολύδισκος συμπλέκτης el
dc.subject Πειραματική διάταξη el
dc.subject Wet clutch en
dc.subject Test rig en
dc.subject Multi-disk clutch en
dc.subject Motorcycle clutch en
dc.title Σχεδιασμός και κατασκευή πρωτότυπης πειραματικής διάταξης αποτίμησης της δυναμικής συμπεριφοράς συμπλεκτών υγρής τριβής και έλεγχος καλής λειτουργίας el
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Design, construction and experimental validation of a novel wet clutch test rig en
heal.classification Μηχανολογικό σχέδιο el
heal.classification Πειραματική el
heal.classification Κατασκευαστική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-11-09
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στον πειραματικό έλεγχο συμπλεκτών υγρής τριβής κατά τη φάση της σύμπλεξης και κατά τη φάση της ανοικτής λειτουργίας. Σκοπός είναι η προσομοίωση των συνθηκών λειτουργίας ενός συμπλέκτη που βρίσκεται σε μια μοτοσυκλέτα και καταπονείται τόσο υπό κανονικές όσο και υπό πιο απαιτητικές συνθήκες. Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε μια πρωτότυπη πειραματική διάταξη χαμηλού κόστους για τον έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς των συμπλεκτών. Ο σχεδιασμός της διάταξης βασίστηκε στο πρότυπο SAE 2 ενώ είναι επίσης δυνατή και η διεξαγωγή διαφορετικών πειραματικών πρωτοκόλλων. Τα βασικά μέρη που απαρτίζουν τη διάταξη είναι η βάση στήριξης, ένας ηλεκτρικός κινητήρας ισχύος 1.5 kW που προσομοιώνει τη ΜΕΚ, ο πολύδισκος συμπλέκτης υγρής τριβής, το σύστημα πνευματικού κυλίνδρου-εμβόλου επενέργησης και οι αισθητήρες λήψης μετρήσεων. Τα μεγέθη ενδιαφέροντος είναι η ροπή και η γωνιακή ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα και του φορτίου και η θερμοκρασία του ρευστού. Τα πειράματα που διεξήχθησαν και προτείνονται για αυτή τη διάταξη αφορούν τον έλεγχο φθοράς των δίσκων τριβής, την ικανότητα μεταφορά ροπής των δίσκων ανάλογα με το πλήθος, τη δύναμη επενέργησης και τον τύπο λαδιού, την αύξηση θερμοκρασίας του λαδιού σε συχνή χρήση του συμπλέκτη καθώς επίσης την κυκλοφορία του λαδιού. el
heal.abstract This diploma thesis concerns the experimental control of wet friction clutches during the engagement phase and during the open operation phase. The purpose is to simulate the operating conditions of a clutch found on a motorcycle and stressed under both normal and more demanding conditions. For this purpose, a prototype low-cost experimental setup was designed and built to test the dynamic behavior of clutches. The design of the device was based on the SAE 2 standard while it is also possible to carry out different experimental protocols. The main parts that make up the assembly are the support base, a 1.5 kW electric motor that simulates the MEK, the multi-disc wet friction clutch, the pneumatic cylinder-piston actuation system and the measurement sensors. The quantities of interest are the torque and angular velocity of the motor and load and the temperature of the fluid. The experiments carried out and proposed for this arrangement, concern the wear control of the friction discs, the torque transfer capacity of the discs depending on the number, the acting force and the type of oil, the increase in the temperature of the oil in frequent use of the clutch as well as the circulation of the oil. en
heal.advisorName Σπιτάς, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Σπιτάς, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος el
heal.committeeMemberName Αντωνιάδης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 65 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής