dc.contributor.author |
Αλεξοπούλου, Χρυσοβαλάντα
|
el |
dc.contributor.author |
Alexopoulou, Chrysovalanta
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-05-12T09:10:59Z |
|
dc.date.available |
2023-05-12T09:10:59Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57691 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25388 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Βαθιά μάθηση |
el |
dc.subject |
ZF - Net |
en |
dc.subject |
Τεχνικές βαθιάς μάθησης |
el |
dc.subject |
Διαβάσεις πεζών |
el |
dc.subject |
Εκπαίδευση |
el |
dc.subject |
Ακρίβεια |
el |
dc.subject |
Resnet |
en |
dc.subject |
YOLOV3 |
en |
dc.subject |
Deep learning |
en |
dc.subject |
Training |
en |
dc.title |
Τεχνικές Βαθιάς Μάθησης για την ανίχνευση και χαρτογράφηση των
διαβάσεων πεζών σε επίπεδο πόλης |
el |
dc.title |
Deep Learning Techniques for detecting and mapping pedestrian crossings at city level |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Τηλεπισκόπηση |
el |
heal.classification |
Remote Sensing |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-03 |
|
heal.abstract |
Για την καλή λειτουργία μιας πόλης πρέπει οι άνθρωποι που αλληλοεπιδρούν σε αυτήν και με αυτήν να είναι χαρούμενοι. Έτσι δημιουργήθηκαν οι χώροι αναψυχής. Πρέπει η πόλη να είναι βιώσιμη, δηλαδή να παρέχει υψηλή ποιότητα ζωής. Αυτό σημαίνει την κάλυψη των αναγκών των ανθρώπων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Με τους χώρους αναψυχής καλύπτονται οι ανάγκες της κοινωνικοποίησης, της ξεκούρασης και της χαλάρωσης. Αυτό οδηγεί σε ένα αίσθημα χαράς, που σε συνδυασμό με την κοινωνικοποίηση και αλληλοεπίδραση των ανθρώπων μεταξύ τους μέσω των χώρων αναψυχής, αυξάνει την παραγωγικότητα, την επικοινωνία και την συλλογικότητα σε μία πόλη. Αυτό με τη σειρά του συνεπάγεται σε οικονομική ύφεση και αύξηση της βιωσιμότητας. Είναι προφανής λοιπόν η σημαντικότητα των χώρων αναψυχής. Οι πολίτες πρέπει να έχουν πρόσβαση στους χώρους αυτούς, κάτι το οποίο είναι εφικτό μέσω των διαβάσεων πεζών, ώστε η πρόσβαση να γίνεται με ασφάλεια. Οι διαβάσεις ορίζουν τη νόμιμη δίοδο διέλευσης του δρόμου για τους πεζούς, καθώς και ειδοποιούν τους οδηγούς πως πλησιάζουν περιοχή διέλευσης πεζών και πρέπει να μειώσουν ταχύτητα. Η μελέτη, η ανίχνευση και η γνώση της τοποθεσίας τους είναι πολύ σημαντική για την επίτευξη μεγαλύτερης ασφάλειας στο δρόμο και για τους πεζούς και για τα οχήματα, που θα οδηγήσει σε μια πιο βιώσιμη πόλη με καλύτερο δίκτυο μεταφοράς και μετακίνησης.
Για αυτό η παρούσα Διπλωματική Εργασία αναφέρεται στην ανίχνευση και χαρτογράφηση διαβάσεων πεζών σε επίπεδο πόλης με χρήση τεχνικών βαθιάς μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, εφαρμόζονται τρείς τεχνικές βαθιών συνελικτικών νευρωνικών δικτύων: τα ZF - Net και Resnet και ο αλγόριθμος YOLOV3. Πραγματοποιήθηκε συλλογή και επεξεργασία δορυφορικών απεικονίσεων και στη συνέχεια μετά τη αξιολόγηση των δικτύων επιλέχθηκε η καλύτερη τεχνική, με την οποία έπειτα χαρτογραφήθηκαν οι διαβάσεις. Η επιλογή βασίζεται στην ακρίβεια των μοντέλων ενώ τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την τεχνική που επιλέγεται. Τα πειράματα και η προτεινόμενη μεθοδολογία εφαρμόστηκαν στις πόλεις του Μπρίστολ και του Μάντσεστερ στην Αγγλία. |
el |
heal.abstract |
For a city to function well, the people who interact in it and with it must be happy. This is how the recreational areas were created. The city must be sustainable, i.e. provide a high quality of life. This means the city must meet people's needs in the best possible way. Recreational areas meet the needs of socialization, rest and relaxation. This leads to a feeling of joy, which combined with the socialization and interaction of people with each other through recreational spaces, increases productivity, communication and collegiality in a city. This in turn leads to economic recession and increased sustainability. The importance of recreational areas is therefore obvious. Citizens must have access to these spaces, which is possible through pedestrian crossings, so that access is done safely. Crosswalks define the legal way for pedestrians to cross the road, as well as alert drivers that they are approaching a crosswalk and need to slow down. Studying, detecting and knowing a crosswalk’s location is very important to achieve greater road safety for both pedestrians and vehicles, which will lead to a more sustainable city with a better transport and mobility network.
This is why this Diploma Thesis refers to the detection and mapping of pedestrian This is why this Diploma Thesis refers to the detection and mapping of pedestrian crossings at city level using deep learning techniques. More specifically, three techniques are applied: ZF-Net, Resnet and the YOLOV3 algorithm. Satellite images were collected and processed and after the evaluation of the three convolutional networks the best technique was selected, with which the crossings were then mapped. The choice is based on the accuracy of the models while the results confirm the chosen technique. The methodology was developed and applied on satellite images depicting the cities of Bristol and Manchester in England. |
en |
heal.advisorName |
Καραθανάση, Βασιλεία |
el |
heal.advisorName |
Karathanassi, Vassilia |
en |
heal.committeeMemberName |
Δουλάμης, Αναστάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καραθανάση, Βασιλεία |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας. Εργαστήριο Τηλεπισκόπησης |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
97 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|