dc.contributor.author |
Κωτσάκης, Βασίλης
|
el |
dc.contributor.author |
Kotsakis, Vasilis
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-05-15T08:14:33Z |
|
dc.date.available |
2023-05-15T08:14:33Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57700 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25397 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εκκένωση |
el |
dc.subject |
Σήραγγα |
el |
dc.subject |
Ατύχημα |
el |
dc.subject |
Φωτιά |
el |
dc.subject |
Εικονική Πραγματικότητα |
el |
dc.subject |
Virtual Reality |
en |
dc.subject |
Evacuation |
el |
dc.subject |
Tunnel |
el |
dc.subject |
Accident |
el |
dc.subject |
Fire |
el |
dc.title |
Μελέτη συμπεριφοράς εκκένωσης οδικής σήραγγας στην περίπτωση εγγύτητας των χρηστών σε τροχαίο ατύχημα, με την χρήση εικονικής πραγματικότητας |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Ασφάλεια |
el |
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-07-04 |
|
heal.abstract |
Οι οδικές σήραγγες αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς και συνοδεύονται αναπόφευκτα από τροχαία ατυχήματα τα οποία λαμβάνουν χώρα μέσα σε αυτές. Ο απαιτούμενος χρόνος ασφαλής εξόδου (RSET) είναι ένας κρίσιμος παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στο σχεδιασμό των μεθόδων μετριασμού της πυρκαγιάς σε σήραγγες. Σε μια ιδιαίτερη περιοχή όπως οι σήραγγες που η διαδρομή εκκένωσης επηρεάζεται από την έλλειψη ορατότητας λόγω της παρουσίας καπνού, θα πρέπει να προσδιοριστεί η συμπεριφορά εκκένωσης συμπεριλαμβανομένου του χρόνου προεκκένωσης (ενεργοποίηση συναγερμού, χρόνος αντίδρασης, εγκατάλειψη οχήματος κ.λπ.). Σχεδιάστηκε μια ενδεικτική οδική σήραγγα πλήρους μεγέθους σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας (VR) και προσομοίωσης CFD για να πραγματοποιηθεί ένα πείραμα για τη μελέτη της συμπεριφοράς του επιβάτη σε πυρκαγιά σε σήραγγα. Ο σχεδιασμός της ενδεικτικής οδικής σήραγγας πλήρους μεγέθους σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας (VR) και προσομοίωσης CFD και η διαμόρφωση των σεναρίων για μελέτη της συμπεριφοράς του επιβάτη πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με τον κ. Φρουδάκη Χρήστο. Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάστηκαν τα 3 από αυτά που έχουν να κάνουν με τη συμπεριφορά των χρηστών που βρίσκονται πλησίον ενός ατυχήματος (σε εγγύτητα). Τα υπόλοιπα 3 σενάρια εξετάστηκαν από τον συνάδελφο Φρουδάκη Χρήστο, μεταπτυχιακό φοιτητή του ΔΠΜΣ: ΣΚΥΕ και παρουσιάζονται στην διπλωματική του εργασία. Οι κύριοι παράγοντες που μελετήθηκαν είναι: (α) η απόφαση εκκένωσης (β) ο χρόνος πριν από την εκκένωση και (γ) η μέθοδος εύρεσης διαδρομής.
Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι ο χρόνος πριν από την εκκένωση δεν εξαρτάται από τον τύπο του ερεθίσματος έκτακτης ανάγκης (καπνός, συναγερμός, άλλοι επιβάτες). Οι περισσότεροι συμμετέχοντες προσπάθησαν να βρουν τη διαδρομή εξόδου τους αναζητώντας τις πινακίδες εξόδου. Επιπλέον, διανύοντας μια διαδρομή με καπνό, κάποιοι επιβάτες χάνουν την κοντινή έξοδο και βρίσκουν διέξοδο σε μια πιο μακρινή έξοδο. Σημειώνεται ότι για την εξαγωγή των συμπερασμάτων λήφθηκαν υπόψη τα αποτελέσματα που προέκυψαν τόσο απο τη παρούσα διπλωματική όσο και από τη διπλωματική εργασία του κ. Χ Φρουδάκη. |
el |
heal.advisorName |
Μενεγάκη, Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
Μενεγάκη, Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπενάρδος, Ανδρέας |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|