HEAL DSpace

Ανάλυση χαρακτηριστικών χρήσης ζώνης ασφάλειας και κράνους στην Ελλάδα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λαγωνικάκος, Νικόλαος el
dc.contributor.author Lagonikakos, Nikolaos en
dc.date.accessioned 2023-05-22T09:59:16Z
dc.date.available 2023-05-22T09:59:16Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57740
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25437
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ζώνη ασφαλείας el
dc.subject Seatbelt en
dc.subject Κράνος el
dc.subject Τύπος οχήματος el
dc.subject Τύπος οδού el
dc.subject Ηλικία el
dc.subject Δυαδική λογιστική παλινδρόμηση el
dc.subject Helmet en
dc.subject Vehicle type en
dc.subject Road type en
dc.subject Age en
dc.subject Binary logistic regression en
dc.title Ανάλυση χαρακτηριστικών χρήσης ζώνης ασφάλειας και κράνους στην Ελλάδα el
dc.title Analysis of seatbelt and helmet use characteristics in Greece en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Κυκλοφοριακή Τεχνική el
heal.classification Traffic Engineering en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-03-20
heal.abstract Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η ανάλυση των χαρακτηριστικών της χρήσης ζώνης ασφαλείας και κράνους στην Ελλάδα. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν για τη στατιστική ανάλυση συλλέχθηκαν από επιτόπιες παρατηρήσεις κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2021 στην Ελλάδα και σχετίζονται με τη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους, την ηλικία και το φύλο του οδηγού, τον τύπο του οχήματος, τις καιρικές συνθήκες, τη χρονική περίοδο και τον τύπο της οδού σε τρεις περιοχές (Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα). Το δείγμα που συλλέχθηκε για τη χρήση ζώνης ασφαλείας αντιστοιχεί σε 8577 οδηγούς και 377 επιβάτες στο μπροστινό κάθισμα, ενώ το αντίστοιχο δείγμα για τη χρήση κράνους αφορά 6981 οδηγούς και 296 επιβάτες. Συνολικά, αναπτύχθηκαν τρία δυαδικά μοντέλα λογιστικής παλινδρόμησης με εξαρτημένες μεταβλητές κάθε μοντέλου τη χρήση ζώνης ασφαλείας από τους οδηγούς, τη χρήση ζώνης ασφαλείας από τους συνοδηγούς και τη χρήση κράνους από τους οδηγούς αντίστοιχα. Όσον αφορά τα στατιστικά μοντέλα της χρήσης ζώνης ασφαλείας και κράνους από τους οδηγούς, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι γυναίκες οδηγοί είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας σε σύγκριση με τους άνδρες οδηγούς. Όσον αφορά την ηλικία, οι μεσήλικες και οι ηλικιωμένοι οδηγοί παρουσιάζουν χαμηλότερες πιθανότητες χρήσης ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση, σε σύγκριση με τους νέους οδηγούς. Ομοίως, η πιθανότητα χρήσης κράνους είναι χαμηλότερη για τους ηλικιωμένους οδηγούς σε σύγκριση με τους νέους οδηγούς. Όσον αφορά τον τύπο του δρόμου, η πιθανότητα χρήσης ζώνης ασφαλείας και κράνους κατά την οδήγηση σε υπεραστικούς και αστικούς δρόμους είναι χαμηλότερη σε σύγκριση με τους αυτοκινητόδρομους. Αποκαλύφθηκε επίσης ότι η πιθανότητα χρήσης ζώνης ασφαλείας σε φορτηγάκι και άλλους τύπους οχημάτων είναι χαμηλότερη από τα επιβατικά αυτοκίνητα. Επιπλέον, σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες η πιθανότητα χρήσης κράνους είναι χαμηλότερη σε σύγκριση με τις καλές καιρικές συνθήκες. Τα Σαββατοκύριακα, η πιθανότητα χρήσης προστατευτικού κράνους αυξάνεται. Τέλος, όσον αφορά το στατιστικό μοντέλο της χρήσης ζώνης ασφαλείας από τους συνοδηγούς, προέκυψε ότι οι εξεταζόμενες ανεξάρτητες μεταβλητές (τύπος οχήματος, περιοχή, τύπος δρόμου) επηρεάζουν την εξαρτημένη μεταβλητή με παρόμοιο τρόπο, καθώς τα πρόσημα των στατιστικά σημαντικών συντελεστών είναι ίδια με το στατιστικό μοντέλο της χρήσης ζώνης ασφαλείας από τους οδηγούς. Επιπλέον, αποκαλύφθηκε ότι τα Σαββατοκύριακα, η πιθανότητα χρήσης ζώνης ασφαλείας είναι υψηλότερη από τις καθημερινές. el
heal.abstract The objective of this study is the analysis of seatbelt and helmet use characteristics in Greece. The data used for the statistical analysis were collected from field observations during November-December 2021 in Greece and are related to seatbelt and helmet use, driver’s age and gender, the type of vehicle, the weather conditions, the time period and the road type in three areas (Athens, Thessaloniki and Larisa). The collected sample for seatbelt use corresponds to 8577 drivers and 377 front-seat passengers, while the respective sample for helmet use concerns 6981 drivers and 296 passengers. In total, three binary logistic regression models were developed with seatbelt use by drivers, seatbelt use by front-seat passengers and helmet use by drivers as the dependent variables of each model respectively. Regarding the statistical models of seatbelt and helmet use by drivers, the results demonstrated that female drivers are more likely to use their seatbelt compared to male drivers. With regard to age, middle-aged and elderly drivers present lower probabilities of using a seatbelt while driving, compared to young drivers. Similarly, the probability of using a helmet is lower for elderly drivers compared to young drivers. In terms of road type, the probability of using a seatbelt and a helmet while driving on rural and urban roads is lower compared to motorways. It was also revealed that the probability of using a seatbelt in a van and other vehicle types is lower than passenger cars. Moreover, in adverse weather conditions the probability of using a helmet is lower in comparison with good weather conditions. On weekends, the probability of wearing a protective helmet increases. Lastly, with regard to the statistical model of front-passenger seatbelt use, it was revealed that the examined independent variables (vehicle type, area, road type) affect the dependent variable in a similar manner as the signs of the statistically significant coefficients are identical with the statistical model of seatbelt use by drivers. Moreover, it was revealed that on weekends, the probability of wearing a seatbelt is higher than weekdays. en
heal.advisorName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.advisorName Yannis, George en
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Vlahogianni, Eleni en
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Giotsalitis, Konstantinos en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής χολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 65 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα