dc.contributor.author | Κόλλιας, Ιωσήφ | el |
dc.contributor.author | Kollias, Iosif | en |
dc.date.accessioned | 2023-05-24T07:20:11Z | |
dc.date.available | 2023-05-24T07:20:11Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57756 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25453 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηρεμία Λιμενολεκάνης | el |
dc.subject | Κλιματική Αλλαγή | el |
dc.subject | Σενάριο εκπομπών RCP | el |
dc.subject | PIANC | el |
dc.subject | Μαθηματική Προσομοίωση | el |
dc.subject | Harbor Tranquility | en |
dc.subject | Climate Change | en |
dc.subject | Emission Scenarios | en |
dc.subject | Mathematical Simulation | en |
dc.title | Εκτίμηση της επίδρασης της κλιματικής αλλαγής στην ηρεμία λιμενολεκάνης μέσω μαθηματικής προσομοίωσης - Η περίπτωση του Λιμένα του Πειραιά. | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Λιμενικά Έργα | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-03-15 | |
heal.abstract | Η σημασία των λιμένων στην αλυσίδα των θαλάσσιων μεταφορών είναι πολύ σημαντική και επηρεάζει αισθητά την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της περιοχής που εξυπηρετεί. Η παγκόσμια μεταβολή του κλίματος απειλεί όλο και περισσότερο τους λιμένες. Φαινόμενα όπως η αύξηση της στάθμης της θάλασσας, η αύξηση της έντασης και της συχνότητας εμφάνισης των ακραίων φαινομένων και η μεταβολή της πνοής της κύριας διεύθυνσης του ανέμου επηρεάζουν δραστικά τη λειτουργία του λιμένα. Συνεπώς, η διερεύνηση της επίδρασης της κλιματική αλλαγής στα κυματικά χαρακτηριστικά της λιμενολεκάνης είναι ζωτικής σημασίας ώστε να εξασφαλισθεί η απρόσκοπτη λειτουργία του λιμένα στο μέλλον. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της επίδρασης της κλιματικής αλλαγής στη ζώνη του Επιβατικού Λιμένα του Πειραιά. Πιο συγκεκριμένα, διερευνώνται τα εξωτερικά προστατευτικά έργα του λιμένα και η ικανοποίηση των συνθηκών ηρεμίας εντός της λιμενολεκάνης, λαμβάνοντας υπόψη τα σενάρια εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου RCP4.5 και RCP8.5, τα οποία αναπτύχθηκαν από την Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC). Τα απαραίτητα ωκεανογραφικά δεδομένα αποκτήθηκαν από τις βάσεις δεδομένων Copernicus Marine Service (CMS) και Copernicus Climate Change Service (C3S), των οποίων είναι απαραίτητη η μετατροπή σε επεξεργάσιμη μορφή μέσω του λογισμικού Panoply. Οι απαραίτητες κυματικές προσομοιώσεις γίνονται με τη χρήση του λογισμικού ανοιχτού κώδικα Telemac – Mascaret και συγκεκριμένα, με το φασματικό κυματικό μοντέλο TOMAWAC και το μοντέλο ήπιας κλίσης ARTEMIS. Για τον προσδιορισμό της ηρεμίας της λιμενολεκάνης αξιοποιούνται τα επιτρεπόμενα όρια ύψους κύματος που προτείνουν οι οδηγίες της PIANC και στην περίπτωση που αυτά υπερβαίνονται, υπολογίζεται το ποσοστό (%) μη λειτουργίας του λιμένα. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τις προσομοιώσεις αποδεικνύουν την επίδραση της κλιματικής αλλαγής στον επιβατικό Λιμένα του Πειραιά. Στην περίπτωση των εξωτερικών προστατευτικών έργων, τα ύψη κύματος που προκύπτουν από τα σενάρια εκπομπών RCP4.5 και RCP8.5 είναι αρκετά μεγαλύτερα από αυτά των HINDCAST δεδομένων, ενώ παρατηρείται πως τα μεγαλύτερα ύψη κύματος στον πόδα των εξωτερικών έργων εμφανίζονται από κύματα σχεδιασμού με εύρος διευθύνσεων 190°-235° για τα σενάρια εκπομπών και 145°-190° για τα δεδομένα HINDCAST. Αντίστοιχα, για την ηρεμία λιμενολεκάνης, τα σενάρια εκπομπών RCP έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερα ύψη κύματος εντός της λιμενολεκάνης συγκριτικά με αυτά των δεδομένων HINDCAST, ενώ η μεγαλύτερη αναταραχή της λιμενολεκάνης προκύπτει από σενάρια κυματισμού με εύρος διευθύνσεων 235°-280° για τα σενάρια εκπομπών και 190°-235° για τα δεδομένα HINDCAST. | el |
heal.abstract | The importance of ports in the maritime transport chain is major, as it significantly impacts the socio - economic development of the region it serves. Global climate change is increasingly threatening the ports. Events such as the rise of sea level, the increase in the intensity and frequency of extreme events, and the alteration in the main wind direction have a drastic impact on port operability. Therefore, investigating the impact of climate change on the wave characteristics of the port basin is crucial to ensure the uninterrupted operation of the port in the future. The present study aims to examine the impact of climate change on the passenger Port of Piraeus. Specifically, the external protective works of the port and the maintenance of the harbor’s tranquility are investigated, considering the emission scenarios RCP4.5 and RCP8.5, developed by the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC). The necessary oceanographic data were obtained from the Copernicus Marine Service (CMS) and Copernicus Climate Change Service (C3S) databases and converted into a processable format using Panoply’s software. The necessary wave simulations are performed using the open-source software Telemac – Mascaret, specifically the TOMAWAC spectral wave model and the ARTEMIS elliptic mild slope wave model. Harbor’s tranquility is occurred by using the wave height limits suggested by the PIANC guidelines. The results obtained from the simulations demonstrate the impact of climate change on the passenger Port of Piraeus. For the external protective works, the wave heights obtained from the RCP 4.5 and RCP 8.5 emission scenarios are significantly higher than those obtained from the HINDCAST data. Also, it is observed that the highest wave heights occur from design waves with a directional range of 190°-235° for the emission scenarios and 145°-190° for the HINDCAST data. Likewise, for the harbor’s tranquility, the RCP emission scenarios result in higher wave heights with the harbor’s basin compared to those of the HINDCAST data. The most significant basin turbulence results from wave scenarios with a directional range of 235°-280° for the emission scenarios and 190°-235° for the HINDCAST data. | en |
heal.advisorName | Τσουκαλά, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Τσουκαλά, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Ευστρατιάδης, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Χονδρός, Μιχαήλ | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος. Εργαστήριο Λιμενικών Έργων | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 104 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: