HEAL DSpace

Ανάπτυξη μοντέλου οχήματος με χρήση μετρήσεων δυναμικών μεγεθών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κωνσταντόπουλος, Γεώργιος el
dc.contributor.author Konstantopoulos, Georgios en
dc.date.accessioned 2023-05-24T07:38:20Z
dc.date.available 2023-05-24T07:38:20Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57761
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25458
dc.rights Default License
dc.subject Μοντέλο el
dc.subject Προσομοίωση el
dc.subject Όχημα el
dc.subject Πείραμα el
dc.subject Αισθητήρες el
dc.subject Model en
dc.subject Simulation en
dc.subject Experiment el
dc.subject Sensor el
dc.subject Vehicle el
dc.title Ανάπτυξη μοντέλου οχήματος με χρήση μετρήσεων δυναμικών μεγεθών el
dc.title Development of a vehicle model using dynamic measurements en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανική el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-02-10
heal.abstract Στην παρούσα Διπλωματική εργασία μελετάται η δυναμική συμπεριφορά ενός οχήμα- τος υπολογιστικά. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από πειραματικές μετρήσεις γίνεται εκτίμηση των παραμέτρων του οχήματος, όπως σταθερές ελαστικότητας ελατηρίων και αποσβεστήρων. Για τις προσομοιώσεις χρησιμοποιήθηκαν τα μοντέλα τετάρτου και ημίσεως οχήματος, στα οποία έγινε βελτιστοποίηση των τιμών των παραμέτρων. Τα πειραματικά αποτελέσματα συγκρίθηκαν με αυτά των προσομοιώσεων χρησιμο- ποιώντας έναν στατιστικό συντελεστή συσχέτισης. Η βελτιστοποίηση των παραμέτρων πραγματοποιήθηκε με γενετικούς αλγορίθμους και είχε ως στόχο τη μεγιστοποίηση του συντελεστή συσχέτισης. Οι προκύπτουσες τιμές των παραμέτρων είναι λογικές. Οι αι- σθητήρες που χρησιμοποιήθηκαν δίνουν μετρήσεις με ένα ποσοστό σφάλματος, καθώς το έδαφος δεν έχει τις κατάλληλες ανακλαστικές ιδιότητες. Συμπερασματικά, τα μοντέλα τετάρτου και ημίσεως οχήματος μπορούν να προβλέψουν τη δυναμική συμπεριφορά και εμφανίζουν σχετικά υψηλούς συντελεστές συσχέτισης. Τέλος, αναπτύχθηκαν νευρωνικά δίκτυα με σκοπό την αντικατάσταση των προαναφερθέντων μοντέλων στην πρόβλεψη πειραματικών δεδομένων. Για τον έλεγχο καταλληλότητας των νευρωνικών δικτύων κα- τασκευάστηκαν μοντέλα NARX, των οποίων τα αποτελέσματα συγκρίθηκαν με αυτά των μοντέλων τετάρτου και ημίσεως οχήματος. Οι είσοδοι που επιλέχθηκαν προέρχονταν από ημιτονοειδή και βηματική συνάρτηση. Κρίνεται ότι τα νευρωνικά δίκτυα μπορούν να χρησιμοποιηθούν αντί των μοντέλων τετάρτου και ημίσεως οχήματος για την πρόβλεψη πειραματικών δεδομένων. Η σύγκριση στις προσομοιώσεις έδωσε υψηλούς συντελεστές συσχέτισης. Η δοκιμή σε πειραματικές μετρήσεις απαιτείται προκειμένου να επικυρωθεί η προαναφερθείσα κρίση. el
heal.abstract In this Diploma thesis, the dynamic behavior of a vehicle is studied computationally. Using data from experimental measurements, the parameters of the vehicle are estimated, such as elastic constants of springs and dampers. The quarter and bicycle vehicle models were used for the simulations, in which the parameter values were optimized. Experimental results were compared with those of simulations using a statistical correlation coefficient. The optimization of the parameters was carried out with genetic algorithms and aimed to maximize the correlation coefficient. The resulting parameter values are reasonable. The sensors used give measurements with a percentage of error, as the ground does not have the proper reflective properties. In conclusion, the quarter and bicycle vehicle models can predict the dynamic behavior and show relatively high correlation coefficients. Finally, neural networks were developed in order to replace the aforementioned models in the prediction of experimental data. NARX models were built to test the suitability of the neural networks, the results of which were compared with those of the quarter and bicycle vehicle models. The inputs selected were from sine and step function. It is considered that neural networks can be used instead of quarter and bicycle vehicle models to predict experimental data. The comparison in the simulations gave high correlation coefficients. Testing in experimental measurements is required in order to validate the aforementioned judgment. en
heal.advisorName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Αντωνιάδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής