dc.contributor.author |
Κωνσταντόπουλος, Γεώργιος
|
el |
dc.contributor.author |
Konstantopoulos, Georgios
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-05-24T07:38:20Z |
|
dc.date.available |
2023-05-24T07:38:20Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57761 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25458 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μοντέλο |
el |
dc.subject |
Προσομοίωση |
el |
dc.subject |
Όχημα |
el |
dc.subject |
Πείραμα |
el |
dc.subject |
Αισθητήρες |
el |
dc.subject |
Model |
en |
dc.subject |
Simulation |
en |
dc.subject |
Experiment |
el |
dc.subject |
Sensor |
el |
dc.subject |
Vehicle |
el |
dc.title |
Ανάπτυξη μοντέλου οχήματος με χρήση μετρήσεων δυναμικών μεγεθών |
el |
dc.title |
Development of a vehicle model using dynamic
measurements |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μηχανική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-02-10 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα Διπλωματική εργασία μελετάται η δυναμική συμπεριφορά ενός οχήμα-
τος υπολογιστικά. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από πειραματικές μετρήσεις γίνεται
εκτίμηση των παραμέτρων του οχήματος, όπως σταθερές ελαστικότητας ελατηρίων
και αποσβεστήρων. Για τις προσομοιώσεις χρησιμοποιήθηκαν τα μοντέλα τετάρτου
και ημίσεως οχήματος, στα οποία έγινε βελτιστοποίηση των τιμών των παραμέτρων.
Τα πειραματικά αποτελέσματα συγκρίθηκαν με αυτά των προσομοιώσεων χρησιμο-
ποιώντας έναν στατιστικό συντελεστή συσχέτισης. Η βελτιστοποίηση των παραμέτρων
πραγματοποιήθηκε με γενετικούς αλγορίθμους και είχε ως στόχο τη μεγιστοποίηση του
συντελεστή συσχέτισης. Οι προκύπτουσες τιμές των παραμέτρων είναι λογικές. Οι αι-
σθητήρες που χρησιμοποιήθηκαν δίνουν μετρήσεις με ένα ποσοστό σφάλματος, καθώς
το έδαφος δεν έχει τις κατάλληλες ανακλαστικές ιδιότητες. Συμπερασματικά, τα μοντέλα
τετάρτου και ημίσεως οχήματος μπορούν να προβλέψουν τη δυναμική συμπεριφορά και
εμφανίζουν σχετικά υψηλούς συντελεστές συσχέτισης. Τέλος, αναπτύχθηκαν νευρωνικά
δίκτυα με σκοπό την αντικατάσταση των προαναφερθέντων μοντέλων στην πρόβλεψη
πειραματικών δεδομένων. Για τον έλεγχο καταλληλότητας των νευρωνικών δικτύων κα-
τασκευάστηκαν μοντέλα NARX, των οποίων τα αποτελέσματα συγκρίθηκαν με αυτά των
μοντέλων τετάρτου και ημίσεως οχήματος. Οι είσοδοι που επιλέχθηκαν προέρχονταν
από ημιτονοειδή και βηματική συνάρτηση. Κρίνεται ότι τα νευρωνικά δίκτυα μπορούν να
χρησιμοποιηθούν αντί των μοντέλων τετάρτου και ημίσεως οχήματος για την πρόβλεψη
πειραματικών δεδομένων. Η σύγκριση στις προσομοιώσεις έδωσε υψηλούς συντελεστές
συσχέτισης. Η δοκιμή σε πειραματικές μετρήσεις απαιτείται προκειμένου να επικυρωθεί
η προαναφερθείσα κρίση. |
el |
heal.abstract |
In this Diploma thesis, the dynamic behavior of a vehicle is studied computationally. Using
data from experimental measurements, the parameters of the vehicle are estimated, such
as elastic constants of springs and dampers. The quarter and bicycle vehicle models were
used for the simulations, in which the parameter values were optimized. Experimental
results were compared with those of simulations using a statistical correlation coefficient.
The optimization of the parameters was carried out with genetic algorithms and aimed
to maximize the correlation coefficient. The resulting parameter values are reasonable.
The sensors used give measurements with a percentage of error, as the ground does
not have the proper reflective properties. In conclusion, the quarter and bicycle vehicle
models can predict the dynamic behavior and show relatively high correlation coefficients.
Finally, neural networks were developed in order to replace the aforementioned models
in the prediction of experimental data. NARX models were built to test the suitability
of the neural networks, the results of which were compared with those of the quarter
and bicycle vehicle models. The inputs selected were from sine and step function. It is
considered that neural networks can be used instead of quarter and bicycle vehicle models
to predict experimental data. The comparison in the simulations gave high correlation
coefficients. Testing in experimental measurements is required in order to validate the
aforementioned judgment. |
en |
heal.advisorName |
Κουλοχέρης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κουλοχέρης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αντωνιάδης, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Προβατίδης, Χριστόφορος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|